Život jedna báseň

Niekedy po viacerých úderoch, príde konečne liek na bolesť... no v tomto prípade je tento liek veľmi komplikovaný a možno ešte bolestivejší. Láska. No všetky prekážky v živote slúžia na to, aby boli prekonané a aby sme sa zdokonaľovali v tomto skákaní cez ne. Osladené slamom. 

Autor: Colleen Hooverová                                                                           
Počet strán: 287
Žáner: romantika
Vydavateľstvo: YOLi (Ikar)
Rok: 2014 

Anotácia: 
Layken je dievča, ktoré má nezvyčajné meno, kvôli nerozhodnosti rodičov. Možno už týmto je niečím zvláštna. No predovšetkým je smutná už zo začiatku, pretože niekoľko emsiacov po smrti otca sa spolu s mamou a mladším bratom sťahuje z Texasu preč. Opúšťajú svoj domov, miesto kde vyrástli, severnejšie. Layken (blízki ju volajú len Lake) sa do novej školy neteší. Nových ľudí nechce spoznať. Chce naspäť otca, ale ten sa už nevráti... Dosť depresívna atmosféra na začiatok, nie?
Avšak v novom domove sa Lake rýchlo zoznámi s príťažlivým chlapcom Willom, ktorého brat sa s jej bratom začnú okamžite baviť a naháňať sa. Veď majú len deväť. A tak nejako sa zoznámi Lake s Willom. Will je dokonalý americký chalan- nebudem ho tu opisovať, lebo ho opíšem presne tak, ako by to urobil každý iný. Konečne tak vstúpi láska do Laykeninho života, aspoň trochu svetla. S Willom sa budú viac rozprávať, smiať sa, zbližovať... a odrazu pre ňu všetko nie je také sivé, ako sa zdalo. Odrazu je šťastná, natešená, nevie sa nabažiť jeho bozkov, ale nič netrvá večne. A táto dokonalosť určite nie.
Pretože hneď ako si obidvaja začnú myslieť, že všetko ide do správnych koľají, pretože obidvaja prežívali dosť ťažké obdobie, pretože aspoň na chvíľu dúfali... sa všetko pokazí. Zistením, ktoré začína Willa  a Lake od seba odlučovať. Jednoducho to ďalej nemôže takto pokračovať. Lebo ten fakt, to zistenie, tá hrozná realita je vlastne sila, ktorá je na to, aby ich dala od seba čo najďalej. A síce láska existuje všade- samozrejme aj tu, nemôžu byť spolu. Musia na všetko zabudnúť, vymazať si všetky krásne spomienky z hlavy a žiť ďalej. No dá sa to, keď bývajú hneď oproti sebe, ich bratia sú neustále spolu a cesty sa im krížia? Nie je až príliš odvážne vzoprieť sa osudu a ísť si podľa seba?

Spočiatku si to myslia... a ďalej už nevedia, čo si majú myslieť.
Malým rozptýlením pre Lake je jej nová kamoška- Eddie, dieťa z niekoľkých pestúnskych rodín, ktorá nikoho nemá len kúsok lásky od jej pestúnskeho otca a frajera. No možno práve ona, mierne šialená, ale veľmi empatická a citlivá duša, Lake pomôže.
Príbeh sa trošku mierne komplikuje a láska bojuje proti neprajným silám... kto bude porazeným a kto víťazom? 




Moje hodnotenie: 
Obálka knihy sa mi páči- takisto úrývky slamu, ktoré tam sú napísané. Sú veľmi pekné, aj keď trošku mätúce, lebo nie sú adresované hlavnej hrdinke, ale na tom nezáleží... Obálka je adekvátna k príbehu a prostrediu, celkom sa mi páči. Klasická väzba YOLi nebola žiadnym prekvapením. Akurát, že stránky sú menšie a písmo trošku väčšie, no práve vďaka tomu sa kniha číta naozaj rýchlo. Naozaj.
Čo sa týka mňa, knihu som prečítala na dva hlty. Prvý krát som prečítala naraz  takmer sto strán a na druhý približne dvesto. Kniha sa číta naozaj rýchlo, opisy sú jednoduché a príbeh nie je až tak komplikovaný, čo mi trošku vadilo.
Po tom, čo som prečítala tých sto strán som si myslela, že toto nenapísala Colleen. Beznádejná sa mi páčila a mala v sebe niečo do hĺbky. Čakala som to isté aj tu, lenže tu bola os deja neskutočne

predvídateľná. A tie "náhody" nemali chybu. Prvý krát zaparkuje pred novým domom, otvorí dvere a hneď tam stojí dokonalý americký chlapec, rovno pre ňu. Toto mi prišlo úbohé a maximálne gýčové. A takýchto príhod je v knihe viac. Po týchto sto stranách- kde sa toho nedialo až tak veľa, a keď sa dialo, tak ste hneď vedeli ako to skončí- som si dala menšiu pauzu, lebo ma kniha nelákala a ani som nemala čas. 
A neviem čo sa stalo, na druhý krát som dočítala knihu, lebo to konečne začalo byť poriadne zaujímavé. Aj keď celý problém knihy mohla autorka trošku lepšie vyšpekulovať (nebolo to až také originálne), zapáčilo sa mi to. Odrazu sa mi páčil dokonalý americký chlapec s problémami, s nepríjemnosťami života a do príbehu som sa zahryzla. Aj keď som tak trochu tušila ako to celé skončí, koniec bol predsa trošku iný a veľmi romantický. Osobne som zvedavý na druhú časť. A tiež sa mi páčilo, že autorka zapojila do knihy slamovanie. Príjemne to okorenilo príbeh a záver osladilo.
Z totálneho sklamania sa teda stala príjemná milá oddychovka, ktorej príbeh sa mi neskôr veľmi zapáčil. 
Knihu odporúčam fanúšičkám Colleen Hooverovej, milým oddychovkám, fanúšičkám romantických príbehov s problémami a možno aj tým, ktorí sa chcú zoznámiť so slamom. 




Komentáre

  1. Knihu mám doma, ale ještě jsem si na ni nenašla čas. Však po přečtení tvé recenze, si ho brzy udělám. Díky :)
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Prajem ti príjemné čítanie, aj keď na nezaujímavý začiatok sa musíš dopredu pripraviť :)

      Odstrániť
  2. Je to celé jedno veľké klišé, no presne na oddych je to ako stvorené :3
    Beznádejná je však naozaj lepšia.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Úplne súhlasím, Beznádejná bola o niečom úplne inom :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky