Zostaň so mnou- Ak zostanem

Mia má celkom obyčajný život- má rodinu, priateľa Adama a je talentovaná violončelistka... dokonca ju prijali aj na Julliard! No v jednom okamihu Mia všetko stratí- dokonca hrozí, že stratí aj samu seba... 

Autor: Gayle Formanová                                                 
Počet strán: 171 
Žáner: romantika
Vydavateľstvo: YOLI
Rok: 2014

Anotácia: 
Sedemnásťročná Mia má trošku nezvyčajných rodičov, rozkošného brata, príťažlivého priateľa a veľký hudobný talent vo svojich čarovných rukách.
Miina mama a aj otec sú veľmi vtipní, no svojím spôsobom nezvačajní. Otec bol kedysi súčasťou rockovej kapely, no po Miinom narodení z kapely odišiel a zmenil svoj štýl- rozhodol sa, že sa bude obliekať staromódne. Preto v jeho šatníku nesmeli chýbať bavlnené svetre a motýlik.
Jej mama bola tiež malý exot- bola úprimná, obetavá, milá, milujúca a záležalo jej na maličkostiach. Niektorí ju možno brali za divnú ženskú.
Jej malý brat Teddy, bol rozkošné a hravé ako iné deti. Mal kučeravé vlasy, čo len zvýrazňovalo, aký je zlatý chlapec. Síce medzi ním a Miou bol až osemročný rozdiel, ako súrodenci vedeli spolu veľmi dobre vychádzať.
Kim je Miina najlepšia kamarátka. Je síce židovka, má upišťanú matku a v minulosti sa s Miou dokonca pobila, no aj tak je Miine druhé ja.
No a nakoniec tu je Adam- hlavný predstaviteľ skupiny Shooting star. Adam je v Portlande celkom známy, je pekný, citlivý a z celého srdca Miu miluje. Miluje! Adama medzi seba prijala aj Miina rodina. Sú jednoducho dokonalý pár, ktorý sa však môže rozpadnúť, ak by Mia na prestížnu hudobnú školu v New Yorku nastúpila...
Mia má milujúcu rodinu, starostlivých starých rodičov a veľký talent. Je milovníčkou klasickej hudby, čoho dôkazom je aj, že vie úžasne hrať na violončele. Prsty jej len tak kmitajú, zatvorí oči a nechá sa unášať emóciami...

Jedno februárové ráno sa Mia spolu s rodičmi a bratom rozhodnú ísť na výlet ku priateľom a potom aj ku starým rodičom. Len jeden výlet- jedno rozhodnutie a sneh zmení všetko... Pri počúvaní kmitajúceho motora, pocítení príjemnej rodinnej atmosféry a vnímanie hudby Beethovena Mia zatvorí oči a zrazu... náraz, prudký náraz. Mia otvorí oči a pochopí, že leží na snehu. Rýchlo sa pozviecha a poobzerá sa okolo seba. Otec má nechutne roztrieštenú lebku a nedýcha. Mama je na tom podobne. Jej rodičia sú mŕtvi. Odrazu zahliadne Teddyho telo, no keď sa pozrie bližšie, zistí, že je to ona... Som mŕtva?- preletí jej hlavou. A kde je Teddy? Mia ho už nestihne nájsť, pretože začuje sanitku...
Pred chvíľou bol v jej svete najväčší problém, či má ísť na hudobnú školu alebo nie. No o chvíľu nato, Mia nemá rodičov. A možno ani brata. Je sirota. Úplne sama. Možno ani neprežije. Závisí to od nej. Stále tu je jej milovaná rodina, priateľka Kim, Adam, no rodičia a možno ani jej nevinný malý brat. Nie je isté, či prežije. Či zostane. Závisí to iba od nej. Mia všetko vidí- je akýsi duch, ktorý vidí svoje bezvládne telo, nič necíti a pre každého je neviditeľná... Na vlastné oči môže spozorovať, že všetko je na vlásku. Musí bojovať. V tejto svojej hre je režisérkou iba ona...

Kniha má aj filmové spracovanie, ktoré práve ide do našich kín. Hlavnú postavu si zahrá takisto talentovaná Chloe Moretz.
Oficiálny trailer na film a zároveň aj urobiť si chúťky na knihu, môžete kliknutím na tento odkaz;)

                                                                   Moje hodnotenie: 
Kniha má síce filmovú obálku, ale je úžasná. Poskladaná z menších obrázkov, ktoré stelesňujú Miu- nadanú violončelistku. Väzba nie je ani mäkučká, no ani tvrdá. Kniha je celkom tenká, no na strane je dosť veľa textu. A ani by som nepovedala, že v knihe by boli nejaké kapitoly. Úseky sú len oddelené časovým údajom. Knihu som si rozdelila na dva dni- prvý deň som prečítala cez sto strán a bola by som schopná ju dočítať, no chcela som, aby som si knihu viac užila a tak som si štyridsať strán nechala na ráno.
Kniha sa číta naozaj príjemne- je to ľahký opisný štýl, no ak sa píše o smrti, chce sa vám plakať. Počas čítania si uvedomíte, aké máte šťastie a že by ste si mali vážiť všetko, čo máte, lebo jedinou nehodou môžete prísť o všetko. Všetko môžete stratiť.
Trošku ma zaskočila forma knihy. Už na štvrtej strane sa celá Miina rodina vybrala na výlet a v priebehu pár strán sa táto smutná udalosť stala... Nemala som ani možnosť sa poriadne s Miou a jej životom oboznámiť a už bola takmer mrtvá. A celá kniha bola vlastne o tom, ako si Mia spomínala na tých, ktorí odišli, ale aj na tých, ktorí pri nej ešte stále stoja. Z celej knihy bolo možno dvadsať strán zo súčasnosti, ináč boli všetko spomienky. Ja by som na autorkinom mieste dala tie spomienky za súčasné udalosti a potom by som dala na rad tú nehodu. Myslím si, že by to bolo lepšie a ľahšie by sa orientovalo. No aj práve vďaka tomu, ako to autorka urobila, je kniha výnimočná. No tento príbeh v sebe neukrýva nejaký veľký dej, či zápletku, čo ma mrzí. Mohol tam visieť nejaký veľký otáznik alebo mohlo tam byť obyčajné vyvrcholenie. Kniha mi pripadala trošku jednoliata. No nachádza sa v nej neuveriteľne veľa krásnych vyjadrení, skutkov a citátov, ktoré si zapamätáte. Ja som si až po dočítaní knihy uvedomila jej výnimočnosť. Kniha si u mňa zaslúži také štyri hviezdičky, no určite nie za ten koniec (nečítajte si ho dopredu!). Kniha bola krásna a odporúčam ju každému- nech si každý uvedomý, čo vlastní a aký je bohatý, aj keď v peňaženke nemá ani cent...



!POZOR SÚŤAŽ! 
Chceš vyhrať knihu Ak zostanem- Zostaň so mnou od Gayle Formanovej? Momentálne kniha dobíja rebríčky, dočkala sa filmového spracovania a na Slovensku má už druhé vydanie. Ak sa chceš do súťaže zapojiť, stačí ak splníš tieto podmienky a prečítaš si pokyny ;) 

  • Musíš mať poštovú doručovaciu adresu na území Slovenska 
  • Súťaž trvá od 16.9.2014- 10.10.2014 (Aby ste mali veľa času na súťaženie ;)) 
  • Ak odo mňa obdržíš víťazný e-mail, je potrebné, aby si sa mi ozval/a do dvoch dní do 16:00.
  • Stačí ak do komentáru napíšeš tieto údaje: 
  1. Tvoje meno, pod ktorým sleduješ tento blog- GFC (Google friend connect- nájdeš pod obrázkom "Momentálne čítam" a pripojíš sa k odberu) 
  2. Napíš mi tvoj e-mail 
  3. Čo momentálne čítaš 
  4. Tvoj obľúbený autor 
  5. Najobľúbenejšia kniha 
  6. Akú knihu by si mi odporučil/a 
  7. Čo si myslíš o tomto blogu? 
  8. Ako ti to ide s čítaním počas školeského roku?
Môžeš získať dva vstupy naviac, ak: 

              Do deviateho bodu mi teda napíš, pod akým menom si dala LIKE na Ermenbooks na                           facebooku ;)

  • Budeš zdieľať na facebooku túto súťaž (do desiateho bodu mi teda napíš link, kde si zdieľal/a túto súťaž. Môžeš všetko napísať do jedného komentáru ;)
Všetkým držím palce :D! Hurá do súťaženia! 
PS: Výsledky súťaže budú čo najskôr po jej skončení :) 




Komentáre

  1. 1. Sima Livres (aspoň myslím :D)
    2. Simone194@azet.sk
    3. Mám rozčítaných viacero kníh, no najčastejšie sa venujem knihe Hra o truny, ktorá je naproste úžasná :) aspoň zatiaľ ;)
    4. John Green
    5. Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivne deti a Den co den :) dve úplne úžasné knihy, ktoré chytia za srdce
    6. tak za mňa určite Den co den, ktorá je fakt krásna, ten príbeh, atmosféra :) a ešte ak ťa lákajú horory .. no tak trochu horory.. síce pre mňa to horor nebol, ale zaraďuje sa do hororového čítania tak určite knihu Asylum ti odporúčam.. nepatrí síce medzi moje úplne naj, ale má niečo do seba :)
    7. Každým článkom sa zlepšuješ a rada si prečítam každý tvoj príspevok, recenziu :)
    8. nie moc dobre :/ Nemám veľa času. Ako napríklad teraz. Vôbec nemám čas, síce mám rozčítaných a naplánovaných veľa kníh, no skrátka niekedy je dobré venovať sa učeniu. Ale keď to ide tak si občas prečítam nejakú tú knihu počas cesty do školy :)

    Fb. Simona Tlacháčová
    Zdieľať žiaľ nemám kde, keďže moje pokusy o blog sú veľmi márne :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. 1. Stela Paralová
    2. stelkaparalova@gmail.com
    3. Pes Baskervillský
    4. J. K. Rowling, John Green (neviem si vybrať :D)
    5. Harry Potter séria - milujem knihy aj filmy :3 nemám čo dodať
    6. určite Na vine sú hviezdy - je to krásna kniha :33 síce trochu smutná ale má úžasný príbeh :3
    7. tvoj blog mám veľmi rada, s radosťou si prečítam každú recenziu a neviem sa dočkať novej, už som si vybrala veľa kníh z tohto blogu, ktoré by som si chcela prečítať
    8. absolutne s tým nemám problém, môžem čítať hocikedy a hocikde, aj keď sa máme učiť tak knihu musím prečítať, pretože keď sa rozčítam už neviem prestať :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. FB: Steli Paralová, like na stránke už ale dávno máš

      Odstrániť
  3. 1. sona kulikova
    2. sona.kulikova@gmail.com
    3. Angelologia :D
    4. Je ich veľa napr. Darren Shan , Rowlingová,...
    5. Každá kniha je niečím výnimočná, preto neviem sa rozhodnúť! :D
    6. Les kostí
    7. Blog je ako jeho zakladateľka, skvelý! :D :*
    8. Nemám s tým problém... Ak je dobrá kniha tak si na ňu nájdem vždy čas, aj pod lavicou! :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. 1. Zuzana Ľudviková
    2. zea.zuzu@gmail.com
    3. Hostiteľ
    4. Jaqueline Wilsonová, John Green
    5. Ranč na červenom vrchu
    6. Ranč na červenom vrchu! :D
    7. Celkom fajn :-)
    8. Zle :-( vôbec nestíham..
    9. Zuzka Zuzu Ľudviková
    10. https://www.facebook.com/InfinityBooksZuzana/posts/292698360917941

    OdpovedaťOdstrániť
  5. 1.Simona Poliaková
    2.simona14poliak4@gmail.com
    3.Krásna Katastrofa
    4. Mám veľa oblubených autorv ale napríklad su to tito, Jamie Mcguierová,
    Nicholas Sparks, Miroslava Váračková.
    5 Tých ma tiež veľa ale napríklad Risknem to s punkerom,Krásna katastrofa,Zapísnik jednej lásky, Láska z ulice,Mesto kosti, Upírska akadémia,Ve stínu černých ptáku
    6.Ve stínu černých ptáku,Ranč na červenom vrchu,Láska z ulice
    7.Blog je zaujimavy a rada čítam tvoje recenzie
    8. Už nechodím do školy
    9.Simona Sima Poliaková

    OdpovedaťOdstrániť
  6. 1. Lucia Marciova
    2. lucia.marciova@gmail.com
    3. Čo koho do toho
    4. Alyson Noel
    5. Nesmrteľní, Čo koho do toho, Twilight
    6. Nesmrteľní (má to 6 časti :D)
    7. na tento blog som práve narazila a to náhodou ale urcite sa plánujem vrátiť pretože je práve o tom čo ma robí mnou - o knihách! :) Blog sa mi páči, je super ;))
    8. Snažím sa tak ako to len ide ale je to bieda... vyzerá to nejak tak, že knihu čítam aj týžden, potom mesiac nič a ďaľšia kniha..... tento rok bude náročný to aj preto... ale keďže bez čítania nie som tak vrámci možností čítam :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. 1. Maggie Hemmings
    2. magdalena.ondruskova@centrum.sk
    3. Chamtivosť od J.R.Ward a chystám sa na Hra o tróny :)
    4. Ťažok vybrať, ale asi to bude Colleen Hoover a Gayle Forman :D
    5. A to sa ešte ťažšie vyberá :D Ugly love od Hooverovej :D asi momentálne
    6. Neviem či si čítala Iba jeden deň (a Iba jeden rok) od Gayle Forman :) úžasná kniha
    7. Zaujímavý blog :) a držím palce aby sa ti poriadne rozbehol
    8. Rýchlejšie ako cez prázdniny :D Čo je divn, ale cez prázdniny som väčšinou niekam chodila a buď spala a spala :D ale teraz no :D čítanie je úžasná možnosť ako sa odreagovať od učenia
    9. Magdaléna Ondrušková

    OdpovedaťOdstrániť
  8. 1. Lucia Marciova
    2. lucia.marciova@gmail.com
    3. Čo koho do toho
    4. Alyson Noel
    5. Nesmrteľní, Čo koho do toho, Twilight
    6. Nesmrteľní (má to 6 časti :D)
    7. na tento blog som práve narazila a to náhodou ale urcite sa plánujem vrátiť pretože je práve o tom čo ma robí mnou - o knihách! :) Blog sa mi páči, je super ;))
    8. Snažím sa tak ako to len ide ale je to bieda... vyzerá to nejak tak, že knihu čítam aj týžden, potom mesiac nič a ďaľšia kniha..... tento rok bude náročný to aj preto... ale keďže bez čítania nie som tak vrámci možností čítam :)
    9. Lucy Marciova
    10. https://www.facebook.com/BestAvrilLavigne

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Emmaline Holmes
    esurinova@zsknk.sk
    100 ročný starček, čo vyliezol z okna a zmizol
    Je ich veľa, napríklad GRRM, Austen, Conan Doyle,..
    Momentálne? Mandfield park :3

    Ritmatika!! Je to úžasná steampunk YA a napísal ju SANDERSON!! :3 :D
    Pohoda, mám rada mladých bloggerov zameraných na knihy :)
    Nevidím v tom nijaký rozdiel ako v čítaní cez prázdniny o.O Proste čítam vždy keď je po ruke čas a kniha ( alebo v častejšom prípade Kindle :3 ) :3 A hlavne večer vo vani 3:)
    FB: Emmalyn Šurinová a zdieľala som ťa na stránke never ending stories - we lo books, adminka Emmaline :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. *Never Ending Stories - We love books :)

      Odstrániť
  11. Timi
    ipearwebsite@yahoo.com
    Chodiacu Katastrofu a Slzu :)
    Sú tri :D Richelle Mead, Cassandra Clare a Jeaniene Frost :D
    Asi všetky knihy od tých mojich obľúbených autorov a Mara Dyerová :)
    Neviem, čo si čítala, tak dám viac: Throne Of Glass, Zber Kostí, Piata Vlna, Labyrint a možno Beznádejnú :) Všetky sú podľa mňa úžasné :)
    Len nedávno som na ňu narazila, ale hneď sa mi zapáčil. Máš zaujímavé články a štýl písania je fakt skvelý :)
    V septembri mi to išlo ešte fajn, ale teraz sa mi zbierajú písomky, možno bude autoškola, takže to bude otras :D Nebudem stíhať, zas.
    Timea Nagy - meno, pod ktorým som dala like :)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. 1. Majka Maťová
    2. majka.matova@gmail.com
    3. Anna Karenina
    4. Shakespeare, Nicholas Sparks, Jozef Banáš, Exupéry,... je ich dosť :)
    5. Aj tých je veľa..ale napríklad Malý princ
    6. To najlepšie zo mňa (Sparks), 100 ročný starček, ktorý vyliezol z okna a zmizol, Keď Boh robí citronádu, Veronika sa rozhodla umrieť
    7. páči sa mi :)
    8. biedne, sem-tam pred spaním...ale hlavne veci do školy, niekedy somrada, že už čítať nemuísm
    9. FB: Majka Maťová

    OdpovedaťOdstrániť
  13. 1. Sofia (Teda myslím)
    2. sofia.gallova@gmail.com
    3. Nástroje smrteľníkov mesto skla od Cassandry Clare.
    4. Nemám obľúbencov ale keby som si mala vybrať tak to je Cassandra Clare so zmyslom pre humor a John Green ktorý ma vie vždy rozplakať. (Aj po 5 raz) :D
    5. Zase nemám.. :D Všetky sú pre mňa najlepšie.. Takže prepáč.. :/
    6. Nemám tušenia lebo neviem aký žáner máš rada ale keby som ti mala vybrať tak od Johna Greena Papierové mestá čo teraz vídu. :)
    7. Nedávno som na teba narazila a najprv som sa nechcela prihlásiť do sútaže lebo som tu nová ale potom som si povedala 'prečo nie?'.. Ale odbočujem od témy. Tvoj blog sa mi páči máš super recenzie! :)
    8. No čo ti poviem biedne.. Najprv to šlo super až po tom čo mi zabavila Na vine sú hviezdy! Asi ma vtedy porazilo! Chcela mi to najprv vrátiť až na konci šk. roku ale potom som ju prehovorila.. Inak by som sa musela vlúpať do školy a ukradnúť vlastne zobrať si ju.. Mimo školy vláčim knihy všade kde sa dá.. A niekedy aj tak vyzerajú.. :'( (Ale vždy s tou knihou súcítim a mám zlú náladu.. )
    9. Sofia Gallova
    10. https://www.facebook.com/sofia.gallova/posts/841000265951133?notif_t=like <-- Snáď bude dobrý :)
    Btw- Píšem to druhý raz lebo sa mi to dajako vymazalo takže prosím nevšímaj si chyby.. (-_-)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. 1. Kristína Hulinová
    2. kika14598@azet.sk
    3. Momentálne mám posledné dve kapitoly knihy Môj život u susedou. Čakám na celú radu kníh, ale naša slovenská pošta, opäť nesklamala a balíky doručuje už 2 týždne. :D
    4. Ja si ani nepozerám, od ktorého autora čítam knihy :D Zaujíma ma len dej a názov. Ale čo sa týka slovenkých autorov, tak na prvom mieste je jednoznačne Enja Rúšková a za ňou Zuzana Šulajová.
    5. Jednoznačne Maybe Someday (postava, ktorá je v knihe (nepoviem ktorá) je nepočujúca rovnako, ako ja <3 ) Tým si ma kniha získala.
    6. Máš čas cca 2 dni, kým ti napíšem zoznam? :D Kníh je naozaj strašne veľa. :-) Všetky sú v niečo nádherné a jedinečné a nedokážem vybrať len jednu, ktorú ti povedať. Ak už mám aspoň 1-2 vybrať, tak je to kniha Easy? a Maybe Someday. Tieto knihy som prečítala asi 20 krát a nikdy ma neomrzia.
    7. Dozvedela som sa o ňom len nedávno, ale hneď prvý deň som si ho pripla na lištu a do záložiek a sledujem ho každý deň. :) Krásny blog (aj mňa nauč blogovaaaať :( )
    8. Ani nespomínaj!! Nestíham. Ja!! Tá, čo cez prázdniny prečítala jednu knihu za dva dni. Teraz ledva prečítam 2 kapitoly za jeden večer a zaľahnem do postele a spím ako mŕtva. (a snívam o Grey-ovi...priznajme si- kto nie?! :D )
    9. Kikuška Kika Hulinová
    10. Na profile Kristína Hulinová - https://www.facebook.com/profile.php?id=100005636598744

    OdpovedaťOdstrániť
  15. 1. Aly V.
    2. aly.vikart@gmail.com
    3. Mandľovník :)
    4. Je ich viac - Stephenia Meyerová, J.K. Rowlingová, Kerstin Gierová, Sarah Dessenová a John Green :)
    5. To sa nedá nikdy povedať... jedny z mojich mnoho obľúbených kníh patria napríklad aj knihy od autorov, ktorých som spomenula vyššie. :)
    6. Len počúvaj, Šťastná sedmička, Traja kamaráti, V dnešný večer, Pane...
    7. Objavila som tvoj blog až teraz, tak ešte neviem. :)
    8. Nijako mi čítanie neovplyvňuje. :)
    9. Mia CroftCullen Potter
    10. https://www.facebook.com/jasmine.drehofalo/posts/833361623374629

    OdpovedaťOdstrániť
  16. 1. Perla 28
    2. Perla28895@gmail.com
    3. 1984 - George Orwell
    4. Mám ich viac, ale medzi najobľúbenejších patrí rozhodne Cassandra Clare, Patrick Rothfuss a Douglas Adams :)
    5. Celá séria Pekelné stroje - Cassandra Clare a séria Kroniky kráľovraha - Patrick Rothfuss a kniha It's Kind of a Funny Story - Ned Vizzini :)
    6. Akúkoľvek knihu od autorov, ktorých som už uviedla hore vyššie a okrem toho asi ešte Zlodejku kníh :)
    7. Ešte som tu nová ale zatiaľ sa mi tu páči :)
    8. Veľmi, veľmi biedne...bohužiaľ. Keďže som v maturitnom ročníku, tak mám veľa učenia, domov chodím po piatej a nič nestíham. Ale hádam toto rušné obdobie prehrmí a budem mať viac času na čítanie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  17. 1.Barbora Soľanová
    2.barborita20@gmail.
    3.Darca a Got 4 :)
    4.Rick Riordan a Cassandra Clare
    5.Pekelné stroje,Bogovia Olympu +GoT
    6.Iba jeden deň...jediná romantická kniha ktorej som dala 5 hviezdičky
    7.Zatiaľ super :) Ale mohla by si zmeniť dizajn :)
    8.Nič moc :/ :D ale dá sa ...teraz čitam 3 knihy a ani neviem ako :D
    9.Barbora Soľanová
    10.Zdielam na https://plus.google.com/u/0/104384046189952682002/posts/bUmgsGmBeCj

    OdpovedaťOdstrániť
  18. 1. Smiley (Knižné Maniačky)
    2. terezickaciganikova@gmail.com
    3. Už asi tretí týždeň čítam Ukradnuté sny
    4. Jednoznačne J.R.Ward
    5. Krásna katastrofa, Séria Zavrhnutý
    6. Pokiaľ si ešte nečítala KK a Zavrhnutého, tak tie určite.
    7. Objavila som ho na jeho ranných začiatkoch a zaujal ma. Hlavne tvoje recenzie.
    8. Katastrofálne, veru nie je čas. Maturitný ročník je ťažký a priveľa úloh. Ledva prečítam knihu za mesiac. :/

    OdpovedaťOdstrániť
  19. 1. Naty Little
    2. natychuda@gmail.com
    3. Draki 2: Útek a Heroes of Olympus: The demigod diaries
    4. Ja mám rada strašne veľa autorov, ale víťazkou je Rowlingová :D ale fakt ich je nekonečne veľa :D
    5. No na toto ti fakt jednu knihu povedať neviem, pretože medzi moje obľúbené knihy ich patrí mnoho. Ale tak napr. Harry Potter, séria Drahokamy, Pekelné stroje, Mariotovi dediči, Percy Jackson, Bohovia Olympu :D dokázala by som vymenovávať aj do zajtra :D
    6. Mariotových dedičov a sériu Drahokamy :) Skutočne sa oplatia :D
    7. Niektorá blogerka ho zdieľala a tak som ho rozklikla a proste zaujal ma :D Máš veľmi pekný dizajn a píšeš fajn recenzie :)
    8. Málo času, takže nič moc :D ale rada by som to nejako zlepšila :D

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Ahoj chcem sa spytat kedy bude vyhodnotenie sutaze :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dnes sa pustím do losovania :) Som potešená, že sa o to zaujímaš ;) Vyhodnotenie pridám buď ešte dnes alebo zajtra ;)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky