Experiment

Famózne vyvrcholenie celej série od V. Roth, je plné zvratov, emócií, lásky, odpúšťania, klamstva a klasického nebezpečenstva. Tentoraz je to naozaj vážne a pravda je neznesiteľne krutá... 

Autor: Veronica Roth                                                                    
Počet strán: 348
Žáner: dystopia, láska, nebezpečenstvo, dráma
Vydavateľstvo: Slovart
Rok: 2014

Anotácia: 
Svet je v troskách. Systém frakcií sa rozpadol a už nič nie je ako predtým. Bezprízorní zvrhli vládu na čele s Evelyn, Tobiasovou matkou. No matka nie je ako matka. Údajne umrela, avšak všetko bolo klamstvo. Tento fakt Tobiasovi dlho viazne v pamäti- jeho otec Marcus bil jeho a aj Evelyn. Evelyn odišla a ako správna matka tam nechala Tobiasa samého napospas Marcusovi...
A teraz Evelyn vládne a Tobias sa iba hrá, že je na jej strane... V skutočnosti spolu s priateľmi a Tris chystá únik. Chcú spolu ujsť a zabudnúť na všetky útrapy a milovaných, ktorí umreli. Jediná možnosť ako sa zachrániť pred katastrofou- bezprízorní chcú všetkých ľudí z frakcií zlikvidovať, je ujsť... za plot.
Nikto sa nikdy odtiaľ nevrátil a ani jedna živá duša netuší, čo by sa tam mohlo skrývať. Je možné, že keď prekročia hranicu, vstúpia do iného sveta... do pekla... možno zažijú smrť, no všetko je to len domnienka.
Christina, Tris, Tobias, Uriah, Cara a dokonca aj Caleb sa spolu vydajú za plot s vedomím, že nikto nevie, čo s nimi bude.
K tomu všetkému má Tris pred sebou ťažkú skúšku psychiky- jej vlastný brat ju zradil a keby nebola zachránená, medzi živými by už nebola. No aj napriek tomu ju láska k súrodencovi donútila, aby Caleba zobrala so sebou a prinútila sa odpustiť mu. No nie je to ľahké. Caleb spolupracoval s Jeanine Matthewsovou a radil jej, akým zbraniam môže Tris podľahnúť. Zradil svoju sestru na plnej čiare. Dnes si je toho vedomý a chcel by všetko anulovať, no nedá sa to. A tak trpí Tris a aj Caleb. Caleb chce urobiť hocičo, aby mu Tris odpustila. A Tris mu chce odpustiť, no jej vnútorný hlas jej šepká, že si to nezaslúži.
A tak skupinka Neohrozených a Informovaných vstúpi za plot. A odvtedy už nebude nič ako predtým. Všetko sa zrúti ako domček z karát. Ako prví sa totiž dozvedia hroznú pravdu o svojom živote a frakciách... Že všetko je úplne ináč a na každom rohu hnije veľké klamstvo, ktoré doposiaľ brali za pravdu. K tomu všetkému, revolúcia na čele s Evelyn rastie, všetko graduje a hrozí, že umrie veľa ľudí, ktorí za nič nemôžu... Umrie veľa cenných životov... Medzi nimi bude aj Trisin a Tobiasov kamarát, no aj jeden veľký hrdina s dobrým srdcom, ktoré                                                                     prekypuje láskou...
 Moje hodnotenie: 
Obálka šokujúcej knihy je asi zo všetkých troch dielov najvýraznejšia- páči sa mi kontrast modrej a žeravej červenej. Obálka knihy naozaj symbolizuje nejaký ten nečakaný "výbuch" a určite na prvý pohľad osloví.
Táto kniha je písaná na iný štýl ako predošlé dva diely. Každá kapitola ma iného rozprávača- buď Tris alebo Tobiasa. K tomu všetkému, je aj trošku iná grafika a nastrane je viac písmen- iné riadkovanie. Preto si bolo treba na toto zvyknúť, no nebol to výrazný problém.
Príbeh je písaný opäť dobre, napínavo, no jadro príbehu sa mi zdalo nekonečné a už som sa modlila kedy bude koniec. No musím uznať, že v príbehu bolo veľa lásky, odpustenia a veľké odhalenie pravdy. Tá pravda ma prinútila zamyslieť sa, na čo písala autorka predošlé dva diely. Mne osobne to pripadala ako výsmech fanúšikov, že sme niečomu verili a odrazu to je úplne ináč. Tým sa mi autorka trochu znepáčila. No zároveň priznávam, že takýto koniec je úplne famózny pre sériu. Sú to také protichodné pocity.
V knihe je zas veľa zbraní, obetí a aj smútku. U mňa sa Experiment radí medzi dve knihy, ktoré ma dokázali rozplakať. Naozaj som pri knihe vyronila pár sĺz a neveriacky som čítala ďalej.
Jedným zhrnutím- tretí diel trilógie sa mi páčil viac ako Rezistencia. Je nabitý emóciami a ja osobne nie som spokojná ako celý príbeh Tris a Tobiasa skončil. Myslím si, že takých je viac, no s takýmto koncom sa treba zmieriť a prijať ho aký je. Kniha si určite zaslúži štyri hviezdičky (asi kvôli päťdesiatim posledným stranám). Síce štyri hviezdičky mala aj Rezistencia, v Rezistencii bolo až dvesto strán takých dobrých.



Krátke zhrnutie celej série: Ja osobne vôbec neľutujem, že mám celú sériu prečítanú. Autorka mala neuveriteľnú myšlienku, ktorú perfektne využila. Divergenciu radím za najlepšiu knihu akú som kedy čítala. Je neuveriteľná. Aj keď ďalšie dva diely nie sú až tak dobré, je v nich veľa dôležitých informácií, ktoré vám spôsobia malé šoky. Každému túto sériu odporúčam. Majú krásne obálky, talentovanú autorku, postavy, ktoré sa vám votrú pod kožu atď... Síce Divergencia sa mi páči najviac, asi najhlbšie ma do duše zasiahol Experiment. V tejto knihe sú dve podstatné informácie, alebo skôr udalosti, ktoré vás prinútia zamyslieť sa nad tým, či máte pokračovať v čítaní... Jasné, že máte. Koniec vás totálne dostane!! Celú sériu by som zhodnotila na päť hviezdičiek.

Komentáre

Obľúbené príspevky