Rezistencia

Druhé pokračovanie legendárnej dystopie Divergencia je napínavá, plná akčnosti, ale aj beznádeje a sklamania... No podarí sa Tris, aby zabránila katastrofe a zároveň zistila pravdu? 

Autor: Veronica Roth                                                               
Počet strán: 420 
Žáner: dystopia, romantika, napätie 
Vydavateľstvo: Slovart 
Rok: 2012 

Anotácia: 
Druhé pokračovanie megaúspešnej knihy Divergencia sa odohráva ešte stále v zlom svete a beznádejnosti. No ako svetielko nádeje pre Tris je ešte stále Tobias, ktorý je vždy po jej boku. No za akú cenu? Neohrozenosť a Sebazaprenie sú zničené a ostali iba zvyšky, ktoré je potrebné nájsť a dať do kopy. 
Na začiatok však musí ísť Tris spolu s Tobiasom do niektorej z frakcií, kde by našli azyl. Na chvíľu ho aj nájdu, no po zrade azylu si prídu po nich zradcovia Neohrozenosti. Tris tak nemá na výber a spolu s Marcusom, Tobiasom a Calebom ujdú a budú hľadať inú frakciu, ktorá by bola ochotná ich prichýliť. Nakoniec ju aj nájdu, kde stretnú známe tváre a pomaly sa bude formovať skupinka Neohrozených, ktorá sa chce osamostatniť.
 No netreba zabúdať, že Jeanine Matthewsová, je neustále pri vláde- vďaka jej inteligencii a logike vyvíja ďalšie séra, s ktorými chce ovládnuť ľudí, aby robili to, čo ona vyžaduje. Tentoraz bude jej cieľom vyvinúť sérum, ktoré bude účinkovať aj na divergentných. Pomocou vydierania a nakoniec aj vraždy bude nútená Tris pomýšľať na to, že je to jej chyba a dobrovoľne pôjde do Informovanosti. 
Tobiasovi sľúbila, že so svojím životom sa nebude zahrávať, ale nedá sa to. Nemôže len tak nečinne sedieť a pozerať, ako kvôli divergentným postupne Jeanine zabíja jej priateľov a spôsobuje veľký smútok. Nevie, čo má očakávať po jej konaní, no vie, že len toto Jeanine chcela a aspoň na chvíľu prestane všetko ničiť okolo seba. A tak s vedomím, že zradila Tobiasa a nikdy ho už neuvidí, vkročí do sídla Informovanosti. 
Týmto sa však kniha nekončí- naopak, Tris sa dozvie, prečo jej rodičia umreli a obetovali nielen za ňu, ale aj za tajomstvo svoj život. Tajomstvo, ktoré chcela vláda Sebazaprenia vyhlásiť verejne- ľuďom. To sa však nestalo kvôli Jeanine, ktorá o ňom takisto vie a chce ho chrániť za každú cenu. 
Tris tak ovládne pocit zvedavosti. Musí vedieť pravdu! K tomu všetkému nehrozí smrť len jej, ale aj Tobiasovi. No Tobias má tiež tajomstvo, ktoré kryje pred Tris- objaví sa jeho matka Evelyn, ktorá je vodkyňa bezprízorných. Bezprízorní chcú zničiť všetko. Všetky frakcie. Všetky znalosti. Všetky pamäte. 
Pomaly, ale isto prichádza katastrofa, ktorej chce Tris zabrániť. Chce vedieť pravdu, no zároveň chce byť s Tobiasom. Tris pocíti veľkú zradu z jej blížnych a priateľov, ktorá ju hlboko zasiahne, no v tejto situácii si nemôže mrhať čas oplakávaním samej seba. Musí byť silná. Veď je predsa... divergentná. 

Moje hodnotenie:                                                                                
Zelená obálka s pochmúrnym odtieňom a rúškom tajomnosti dá pocítiť, že nič nie je ružové a predvídateľné. Po prečítaní príbehu sa sami dovtípite, prečo je táto obálka taká, aká je. Mne sa celkom páči. 
No čo sa týka príbehu, čakala som viac. Keď som sa šla pustiť do Divergencie, nevedela som, čo mám očakávať. No po dočítaní som bola v šoku a úplne ohromená, čo si autorka dokázala vymyslieť. Od dvojky, teda Rezistencie som očakávala opäť napínavý štýl písania, zvraty, romantiku a napätie. Myslela som si, že knihu okamžite zhltnem ako aj Divergenciu. No nestalo sa. Neviem, či to bolo tým, že Rezistencia je slabšia, alebo som nemala veľa času, no prvých sto strán mi pripadalo strašne nudných- všetko sa tam vlieklo, nič napínavé tam nebolo a nudilo ma to. 
No po tých sto stranách, pri ktorých som sa dosť trápila (preto mi trvalo tak dlho prečítať túto knihu) prišlo dvesto úžasných strán, pri ktorých som mala pocit, že toto je naozaj pokračovanie Divergencie. Bolo tam napätie, láska, nebezpečenstvo a túžila som rýchlo prečítať knihu- chcela som vedieť ako sa to všetko skončí. 
No potom opäť prišli tie také nudnejšie časti, no nebolo to až také kritické. Jedným zhrnutím- kniha mala dosť premenlivé časti- buď boli napínavé, alebo nudné. Toto som naozaj nečakala. No na druhú stranu musím povedať, že neľutujem, že som knihu prečítala- bolo v nej veľa zvratov, informácií a veci, ktoré tam boli odhalené boli naozaj dôležité. Neľutujem, že som si knihu zakúpila a aj napriek tomu, ju odporúčam ďalej. U mňa si kniha zaslúži maximálne štyri hviezdičky a to len vďaka tým dvesto stranám, ktoré boli ako vystrihnuté z Divergencie. Bez nich by to bolo pri najlepšom tak na tri.




Komentáre

Obľúbené príspevky