Karambol

V krásnom malebnom lyžiarskom prostredí Nika neustále naráža do toho istého chlapca- Sebastiána. Sebastián je obľúbený, krásny a Nike stále pomáha... no vždy tu je riziko, že ju berie ako za zabávku... Tak kde je pravda? 

Autor: Enja Rúčková                                                           
Počet strán: 207 
Žáner: romantika
Vydavateľstvo: Evitapress
Rok: 2014

Anotácia: 
Nika je na gymnáziu kvintánka. Jej najväčšou ambíciou je zaradiť sa do redakcie školského časopisu. O chlapcov jej tu ani nešlo. Perfektnú príležitosť dostala práve vtedy, keď sa zapísala do lyžiarskeho výcviku. Zoberie si blok, foťák a môže dokumentovať aj veveričky na stromoch. Chcela by sa raz dostať do redakcie, aby svoj talent nepremárnila, ale naopak, rozvíjala.
Už hneď na začiatku výcviku zažije Nika malý karambol- zrážku. Na lyžiach ju pekne- krásne zrazí Sebastián, no každý mu hovorí Sebo. Poviem vám na rovinu, že je to krásny a pravdepodobne aj najobľúbenejší chalan na škole. O baby nemá núdzu, letia naňho hlavne mladšie ročníky. Je tým pádom jasné, že Sebo už určite s niekoľkými chodil... a nedopadlo to úplne skvele (hlavne pre baby). No Sebove krásne hlboké sivé oči, hnedé vlasy a fľak pehov na nose Nike hneď učarovali.
Na lyžiarskom vysiela Sebo všetky možné signály Nike. Neustále do seba narážajú a Sebo vytiahne Niku z hocijakej kaše. Má nejaký syndróm obraňovania dievčat. Nika sa jednoducho buchne do Seba.
Naozaj sa do neho buchne- keď ho uvidí, znervóznie, stále hľadá ten jeho sivý pohľad a keď je s ním, má pocit, že jej srdce začne lietať. Lenže Sebo má akú-takú povesť a preto je Nika neistá. Áno, stále k nemu niečo cíti, no myslí to vážne aj on?
Keď sa lyžiarsky skončí, je jasné, že Nika nič neočakáva. Určite si na ňu ani nespomenie. Veď sa medzi nimi ani nič nestalo. K tomu všetkému je tu jej dvojča- Matias. Majú akýsi zvláštny dar- ten druhý vždy vie, ako sa ten prvý cíti. Je to nejaké súrodenecké puto, či telepatia. Matias Seba pozná a o svoju sestru sa bojí. Chce ju predsa chrániť! Dobre vie, kto Sebo je. Lenže Matias je až príliš výbušný a robí si dopredu závery, ktoré nemá potvrdené, ale ani vyvrátené.
Zvykom Seba a Niky je karambol. Dokonca aj v škole na seba narážajú a Nika je čím ďalej, tým viac zamilovaná a chce, no zároveň sa aj bojí, Seba.
Srdce treba počúvať a city treba nechať, nech vyplávajú na povrch, lebo zhnijú vnútri. Lenže to vôbec nie je ľahké. Nika sa vo svojich citoch ani tak nevyzná. K tomu všetkému je tu jej najlepšia kamoška Peťa, ktorá ma takisto citový problém a neistotu. Takže sú na to dve... O chlapčenských, ale aj dievčenských citoch sa v tejto knihe dozviete veľa. Takže ako Nikin a Sebov príbeh skončí? Všetko to na ňu hral? Bola to iba stávka? Či Seba iba odsudzujeme a nevnímame jeho jasné city? Práve o tomto je Karambol...

Moje hodnotenie: 
Karambol od E. Rúčkovej vyšiel vo vydavateľstve Evitapress cez letné prázniny. Zaraďuje sa do edície Evitínky, teda pre násťročné. Kniha má mäkkú väzbu a aj trošku menší formát, no to vôbec nevadí. Mne sa hlavne na evitínkach páči to, že majú príjemné riadkovanie a veľmi dobré písmo, do ktorého sa vám chce začítať.
Táto kniha má naozaj peknú obálku so zaujímavou fotkou. Je vo farbách ružovej a bielej. Nikdy by som nepovedala, že z toho vznikne taký pekný kontrast.
Čo sa týka príbehu, je jasné, že má talentovanú slovenskú autorku. Prečítala som si od nej takmer všetko a síce píše romány, každý je svojím spôsobom, postavami a atmosférou, iný. To sa mi páči na Enji. Vymýšľa stále niečo nové a nápadité. Netreba sa čudovať, že patrí k najobľúbenejším slovenským autorkám pre mládež.
Nika je v tomto príbehu vyobrazená ako za dievča, ktoré o chalanských citoch nevie takmer nič a pláva v neznámej vode. Páči sa mi na nej to, že Sebo ju neovplyvňoval v jej konaní a nedala sa ním "zmeniť". Bola to stále tá istá Nika.
Sebo bol v tejto knižke naozaj veľmi príťažlivý (zamilovala som si ho aj ja, aj keď mal nejaké chybičky). Mal veľmi dobrácke správanie a veľmi sa mi páčilo, keď Niku ochraňoval, pomáhal jej a keď sa jej zastal. No páčilo sa mi aj to, že mal okolo seba nejaké to tajomno.
Knihu som prečítala za jeden deň. Začala som v autobuse, keď som šla ráno do školy a dočítala som ju asi o desiatej večer. Tých dvesto strán mi ubehlo ako voda. Príbehom som sa nechala uniesť a cítila som sa ako Nika. Príbeh je milý, rýchly, nemá žiadnu omáčku. Je to taká oddychovka, ktorá jednoducho patrí do knižnice. Určite neľutujem, že som si knihu kúpila. Známa autorka opäť nesklamala a už teraz sa teším na jej ďalšie knižky. Knihe dávam štyri a bol hviezdičiek. Kniha je výborná, no niečo mi tam chýbalo. Dosť dlho som nevedela, či dať knihe štyri alebo päť hviezd. Tak som urobila kompromis a myslím si, že toto hodnotenie je ušité na mieru pre knihu Karambol.


Komentáre

  1. Mne osobne sa kniha tiež veľmi páčila. :D ale ešte som nestretla človeka so sivými očami. Vy áno?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mne osobne sa kniha tiež veľmi páčila. :D ale ešte som nestretla človeka so sivými očami. Vy áno?

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky