Labyrint 2: Zhorenisko

Keď sa vystrašení tínedžeri dostanú z hrôzostrašného Labyrintu, myslia si, že už bude dobre. 
Omyl.
To najhoršie ich ešte len čaká... v Zhorenisku.

Autor: James Dashner                                                        
Počet strán: 344
Žáner: dystópia, sci-fi, romantický, dobrodružný
Vydavateľstvo: Yoli
Rok: 2015

Anotácia: 
Thomas veril, že útek z Labyrintu prinesie Flekárom slobodu, ale nemohol sa väčšmi mýliť. Život nie je ani zďaleka taký jednoduchý a ukazuje sa, že to, čo spočiatku vyzeralo ako koniec trápenia, je iba jeho začiatkom. Po krátkom oddychu sa Flekári stretávajú s mužom, ktorý výzorom pripomína potkana, a dozvedajú sa, že testovanie vstupuje do druhej fázy. Ich úlohou je za dva týždne prejsť cez najhorúcejšiu časť sveta – Zhorenisko. No Thomasova priateľka Teresa záhadne zmizne.
Na Zhorenisku neexistujú žiadne pravidlá. Flekári sa musia spoľahnúť iba na seba, nijaká pomoc nepríde a trestom za zlyhanie je smrť. CHAOS sa prostredníctvom nových premenných postaral, aby ich šance čo najväčšmi znížil.
Skúška v Zhorenisku otestuje silu priateľstva aj súdržnosti. Flekári musia čeliť aj novému nepriateľovi, ktorý je rozhodnutý prežiť aj za cenu toho, že by mal Thomasa a jeho priateľov zničiť.


Moje hodnotenie:
Na druhú časť Labyrintu som sa pustila hneď po dočítaní jednotky, pretože tá ma prekvapila a úplne ma pohltila. Čakala som opäť napínavé čítanie plné akcie, napätia a rýchleho spádu, no... nedočkala som sa. Aj pri tejto knihe som postrehla, že Dashner začne písať od takej osemdesiatej alebo stej
strany. Vtedy to začína mať grády a nejaký ten dej. Tá prvá tretina knihy je ako keby na rozpísanie sa. Nepociťovala som tam nič- ani napätie, ani pocit, že to chcem čítať ďalej... Len sa stále diali nejaké nepochopiteľné veci a tých otáznikov bolo už priveľa. Potom sa to však už rozbehlo a ja som opäť pociťovala tú istú atmosféru ako pri prvej knihe. 

Narozdiel od jednotky je Zhorenisko okorenené o viac lásky, medziľudských vzťahov, psychického rozpoloženia a ľudskosti. To sa mi naozaj páčilo. V prvej knihe mi to trošku chýbalo. Tu sa tie city už začali prevaľovať a zároveň sa aj začali rúcať. Viac sa tu skúšal rozum, keďže sa tu nachádzalo veľa klamstiev a záhadných informácií

Zhorenisko, podobne ako Labyrint, bolo tiež vymyslené naozaj originálne a nápadito. Dalo by sa povedať, že istým spôsobom to bol jeho pravý opak. Karty zamiešali aj pomätenci (ľudia nakazení
erupciou vo vyššom štádiu). Nemyslela som si, že až tak vstúpia do deja a síce boli len dvaja, obľúbila som si ich. Niektoré "staré" postavy ma zas sklamali a naozaj neviem čo si o nich mám myslieť. No niekto taký ako Minho alebo Newt ma nesklamali a žrala som ich hlášky, chovanie a všetko okolo toho. Tí zostali takí istí a za to som vďačná


Thomas sa mi v druhej časti zdal trošku menej odvážny (oproti jednotke) a svoje činy si aj päťkrát premyslel (väčšinou sa rebelom nestal). To mi naňho veľmi nesedelo, ale musím uznať, že poväčšine sa rozhodol správne. Aj tu boli deti skúšané psychicky a aj fyzicky. Takmer každým krokom pociťovali beznádej, ale nesmeli sa vzdať. Čím ďalej, tým viac nenávideli tvorcov a... zoznámili sa tu so svojími nepriateľmi. Teda ich misiou nebolo len prejsť Zhoreniskom čo najrýchlejšie a prežiť, ale aj poraziť súperov. 

Na konci bolo asi všetko- akcia, láska, napätie a aj pár odhalení. Napríklad taká situácia sa medzi Teresou a Thomasom zmenila (nepoviem akým smerom), čo ma prekvapilo. Ak ste však čítali jednotku a ste zvedaví ako sa to bude vyvíjať ďalej, neváhajte. Síce si myslím, že autor to niekedy naťahoval a nachádzali sa tam aj nudné pasáže, je tam viac lásky a to vám to vynahradí. Na jednotku to bohužiaľ nemalo a ja som naozaj zvedavá na posledný diel trilógie.


Komentáre

Obľúbené príspevky