Na dvore z tŕňov a ruží

V lese posypanom snehom, by ste jej kroky nezačuli. Feyre je totiž lovkyňa a poväčšine má šťastie. Jej život sa však zmení od chvíle, keď vystrelí šíp... a zabije vlka. 

Autor: Sarah J. Maas                                                                             
Žáner: romantický, fantasy 
Rok vydania v origináli: 2015

Anotácia: 
Když devatenáctiletá lovkyně Feyre zabije v lese vlka, odvleče ji podivný tvor do svého doupěte, které se ukáže být jiným světem. Tam zjišťuje, že únosce není zvíře, ale Tamlin – jedna z nesmrtelných bytostí, které kdysi vládly světu. Nenávist se postupně mění v lásku a Feyre musí přijít na způsob, jak zachránit tajuplný svět i svého únosce. 

Moje hodnotenie: 
Úprimne? Knižky od Sarah J. Maas milujem aj vďaka tomu, že jej knihy nerobia obálky. Iste, každá obálka jej knihy je naozaj krásna a povedala by som, že táto je jedna z najkrajších, ale oveľa dôležitejšie je, o čom kniha je a ako je napísaná. V tomto prípade keď vidím jej meno, okamžite si chcem tú knihu prečítať. Asi pred dvomi rokmi som začala čítať jej prvú sériu- Trón zo skla, ktorá si ma od prvého dielu absolútne získala a netrpezlivo čakám na preklad ďalších častí. O tejto, len o niečo menej známej, druhej sérii, som sa dozvedela krátko po tom, ako som si o Sarah zisťovala informácie a prezerala si jej instagram. 

"Značka" tejto série spočíva v tom, že je inšpirovaná rozprávkou Kráska a zviera. Mňa osobne to veľmi nenadchlo, ale rozhodla som dať knihe šancu, dokonca ešte pred slovenským vydaním. Knižku som si zaobstarala v španielčine a som na seba naozaj hrdá, že som to zvládla. Hrubá kniha v cudzom jazyku a nedostatok času na čítanie- knižku som kvôli tomu čítala mesiac a mávala som stavy, keď som už na ňu nemala nervy a mala som sto chutí siahnuť po nejakej slovenskej. Ale dosť bolo obkecávačiek. Idem k veci. 

Ak máte radi Kroniky Narnie, lesy, magické bytosti, tajomstvá a úplne iný svet, táto kniha si vás podmaní. V dnešnej súčasnej literatúre sa fantasy knihy píšu čoraz originálnejšie a preto "klasické" fantasy sa pomaličky vytráca. Ja osobne zbožňujem Narniu, aj keď som zatiaľ knihy ešte nečítala. Počas čítania Na dvore tŕňov a ruží som však mala pocit, že som v nej. Tento príbeh lásky je priam nasiaknutý touto atmosférou, čarami, kliatbami a neznámymi magickými bytosťami. 


Hlavná hrdinka Feyre mi už po pár kapitolách prirástla k srdcu pre to, že sa spočiatku nesprávala naivne a ani hlúpo (aj keď musím uznať, že mávala aj také stavy) a aj pre to, že sa neľutovala, ale bola odvážna a svojská. Lovom sa starala o svoje dve sestry a otca, ktorí boli nadmieru neschopní a všetko mala na svojich pleciach. Postavy ako Lucien či Tamlin ma bavili už po ich prvých scénach. Autorka opäť vytvorila postavy s charakterom a štipkou humoru zamiešanou s láskou. V knižke bolo mnoho príjemných, zábavných a romantických scén v naozaj magickom honosnom prostredí, avšak... stále som tušila, že niečo je za oponou. Že sa niečo tajuplné deje a prebieha a mne je to neviditeľné. 

Momentu, keď sa pár vecí vyjasnilo, som sa nevedela nabažiť. Odrazu veľa vecí začalo dávať zmysel, napätie sa stupňovalo a do konca mi zostávalo cez sto strán. Keď sa veci pomenili a stal sa istý zvrat, v duchu som nadávala, že autorka túto zápletku tu zakomponovala určite len pre to, aby kniha bola dlhšia. Naozaj mi tá tretia časť prišla nezmyselná, nehovoriac o niekoľkých čisto rozprávkových črtách, ktoré mi brnkali na nervy. Po dočítaní knihy som však bola rada za tých sto strán aj pre to, lebo Feyre sa tu zoznámila s ďalšou, nesmierne zaujímavou postavou, Rhysandom, ktorý akoby hral na dve strany, ale... Túto postavu som si naozaj zamilovala a musím priznať, že ten koniec bol viac- menej otvorený, ale bola som spokojná.  


Jednoznačne neľutujem, že som po knihe siahla v španielčine, lebo do konca marca by sa mi nechcelo čakať. No všetci dobre vieme, že Slovart má kvalitné preklady, tak tí náročnejší by si teda mali počkať. O tejto sérii sa hovorí, že je výborná, no Trón zo skla je lepší. Môj názor? Hm, neviem. Povedala by som, že táto séria sa mi dokonca pozdáva ešte viac- zaujímavými ale úplne inými typmi postáv a takisto mágiou nabitým prostredím. Tým však nepriznávam, že Trón zo skla je o veľký skok pozadu. Obidve série sú zasadené do iných svetov, do iného prostredia a v každom platia iné pravidlá. 
Sarah ma ani tento krát nesklamala a teším sa na jej nové, akciou a romantikou nabité, knižky. 

Komentáre

Obľúbené príspevky