Kreatívna úloha: Zápisníky sú knihami bez slov

Každý ich má a predsa veľa ľudí netuší ako ich má využiť. Zápisníky. Čisté strany. Prinášam vám niekoľko nápadov ako efektívne využiť svoje notesy a rozvíjať tak kreatívne myslenie. 



1. Umelecký ventil 
Začnem s úplne najbežnejšími a najobyčajnejšími spôsobmi využitia zápisníkov. Keďže v každom z nás sa nachádza umelec (či už väčší alebo menší), využiť zošity/ notesy/ zápisníky na denno-denný relax by nebolo na škodu. Niekto si rád kreslí, iný píše, ďalší rád tvorí poéziu či skladá texty... Na umení je najkrajšie to, že nikto ho nedokáže robiť nasilu. Práve naopak- je to istý spôsob odpútania sa od reality, pretože pozornosť zameriame na presne tú chvíľu, keď tvoríme. Či už to so svojím talentom myslíte vážne alebo nie, skúste si osvojiť zvyk každý deň si sadnúť a aspoň 30 minút robiť to, čo vás baví a čo vám pomáha. Je to istá forma terapie, ktorá vám zaiste pomôže v stresujúcich alebo osamelých chvíľach.


2. Denník či diár? 
Obidva majú svoje čaro. Ja osobne mám oboje, aj keď s denníkom to celkom flákam (2-3 zápisky za mesiac). S diárom som v kontakte denno-denne. Tento rok je výnimočný aj preto, lebo som na Vianoce dostala Motivačný diár na rok 2017 (I can academy). Úprimne? Je to asi jedna z najlepších zmien v tomto roku. V diári sa nachádza mnoho úloh a cvičení v ktorých som si uvedomila mnoho vecí ohľadom mojich snov, túžob a budúcnosti. Okrem toho si tam stále poznačím kedy mám nejaké stretnutie, písomku či nejaké predsavzatie. Dnes je mojou neoddeliteľnou súčasťou, pretože nielenže mám prehľad o svojom živote (a uvedomila som si ako ten čas rýchlo letí), ale navyše je v ňom mnoho motivačných citátov (tie ja môžem). Denník má zas iné čaro- je konkrétnejší a potrebujete sa do neho vypísať, priznať si svoje nálady a pocity, vyžalovať sa a dať na papier to, čo vás trápi. Navyše je vedecky preukázané, že tí ľudia, čo si píšu aspoň 15 minút denne denník, majú lepšie psychické zdravie a krajší prístup k životu. Pretože ako raz povedal R. Sharma: "Pamätajte, ak váš život stojí za zamyslenie, potom stojí aj za spísanie." 

3. Zapíšte si svoje spomienky 
Ak ste príliš lenivý na písanie si denníka, zaobstarajte si zošit alebo zápisník a píšte si do neho len útržky momentov- ako ste sa cítili v tej sekunde, keď ste spoznali nového človeka, aká eufória do vás vnikla, keď ste vyšliapali na Rysy, aký to bol krásny pocit prvýkrát letieť lietadlom atď. Veľakrát spomíname na to, čo bolo krásne vtedy a nepozeráme sa na to, čo je krásne dnes. Spíšte si všetky pekné myšlienky z minulosti (alebo aj tie škaredé čo vás ťažia na srdci) a tie, na ktoré chcete zabudnúť, zničte (vybielitkujte, vytrhnite stranu, vyhoďte). Naopak tie, ktoré sa vám páčia, ale donekonečna vás ťahajú do minulosti, si s láskou napíšte, dajte ich zo seba von... a žite ďalej. Spísať si spomienky je krásny rituál a môžete si zápisky ozdobiť obrázkami, fotkami či pohľadnicami, ktoré s daným momentom súvisia.

4. Citáty 
Nemôžem si pomôcť, ale ja citáty jednoducho zbožňujem. Niekedy vám dokáže jedna veta, doslova a do písmena, zmeniť život, dať odhodlanie alebo vás posilniť. Existuje mnoho malých knižočiek iba s citátmi, ale spísať si vlastnú malú knižku s citátmi ušitými pre vás na mieru, ktoré sa vám naozaj páčia, to je niečo iné. Treba si ich starostlivo vyhľadávať a spisovať. Po čase, keď vám nebude najlepšie vám možno jeden z vami vybratých citátov pomôže.

5. Ďakujte 
Veru, aj toto cvičenie vám dokáže pomôcť a zlepšiť vám náladu. V motivačnom diári, o ktorom som sa zmieňovala trošku vyššie, je cvičenie na každý jeden deň: Dnes ďakujem za... Spočiatku som si myslela, že nenájdem jednu vec na každý deň. Predsa len, mám v živote veľa hlúpych dní, kedy sa mi nič nedarí, som nešťastná a unavená... Lenže keď som sa nad tým zlým dňom zamyslela, zbadala som trhlinky- tie pekné veci, ktoré sa mi pritrafili. A tak ďakujem za každý deň. Skúste to- nielenže sa zamyslíte nad svojím dňom, ale dokonca prídete na to, že na každom jednom je niečo krásne.

6. Snívajte a predstavujte si 
Každý z nás má sny- niekto chce navštíviť Japonsko alebo žiť rok v USA, ďalší sa chce dostať na vysnívanú vysokú školu, iní chcú byť na plný úväzok hudobníci či spisovatelia... Stretla som sa aj s takými myšlienkami, že to nie my si vyberáme sny, ale sny si vyberajú nás. Pretože sme dostatočne silní a motivovaní na ich uskutočnenie. Mnoho ľudí zlyhá práve vtedy, keď začne niečo robiť, ale o sekundu na to sa zľakne, začne panikáriť, pochybovať a časom to vzdá. Nebuďte takí. Poznám dve cvičenia vďaka ktorým si dokážete sny vykryštalizovať (lepšie predstaviť) a zároveň pritiahnuť do života (viete verím na niečo medzi nebom a zemou a tiež na zákon príťažlivosti). Čítala som o nich v knihách, nebojte sa, nevymyslela som ich ja. 1, scenár: Keď presne viete, čo chcete (aby ste niečo vyhrali, úspešne dostali vodičák, zvládli skúšku), presne tak tú scénku napíšte. Predstavte si, že je to časť z knihy, nevyhýbajte sa opisom, pocitom a ani priamej reči. Nechajte sa unášať vašimi túžbami a predstavivosťou. Keď si scénku napíšete (buďte konkrétny vo všetkom), verte jej, nespochybňujte ju a sem-tam si ju prečítajte (aj nahlas). 2, prajte si: Momentálne čítam jednu útlu, ale čarovnú knižku- Ako si správne priať. Autor hovorí, že všetko, na čo si pomyslíte, sa stane. Nezáleží na tom, či to je dobré alebo zlé. Jednoducho ste si to pritiahli do života a stane sa to. Dávajte si pozor na vaše myšlienky, pretože sú silné. Avšak vaše túžby dokážete posilniť tak, že ich napíšete (stačia dve-tri vety, ale presne ich formulujte). Myslite to úprimne a verte tomu, nezapájajte do toho rozum. Používajte výhradne prítomný, ale najlepšie minulý čas (akoby sa to už stalo). A poďakujte.


7. Váš osobný snár 
Keď už sme pri tých túžbach, prečo si nezapísať dobrodružstvá z nekonečnej ríše snov? Ak si svoj sen pamätáte presne, napíšte si ho. Ak len útržkovite, spíšte si aj to, ale snažte sa rozpamätať sa naň. Neskôr si môžete vyhľadať v dôveryhodných snároch, čo sa vám vaše sny snažia povedať. Určite nie sú náhodné, však?

Ak ste článok dočítali až do konca, ďakujem vám veľmi pekne. Inšpiroval vás tento príspevok? Dal vám niečo nové? Budem veľmi rada, ak mi zanecháte komentár! 


Komentáre

  1. Ako vidím, dajú sa využiť naozaj všelijako. Ja mám taký zápisník na recenzie a taktiež mám aj Motivačný diár ako ty. Je úžasný :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky