Vesmír vám kryje chrbát

Niečo vás vedie, aj keď sa to často nezdá... 

Autor: Gabrielle Bernsteinová                                      

Počet strán: 195 
Žáner: motivačná lit. 
Vydavateľstvo: Motýľ 
Rok: 2017 

Pôvodná anotácia: 
Premeňte strach na vieru! Gabrielle Bernsteinová vám vo svojej najnovšej knihe Vesmír vám kryje chrbát prezradí, ako na to. Je váš život prepletený strachom, ktorý vás núti kŕčovito držať pod kontrolou rôzne oblasti svojho života? Máte pocit, že sa vo všetkom musíte spoliehať len na seba? Ste už unavení z toho, že životné lekcie k vám prichádzajú tvrdo a nekompromisne?
Gabby vám prezradí, ako sa viac priblížiť láske a začať veriť Vesmíru, že vám naozaj kryje chrbát... Teda, ak mu v tom vy sami nebránite. Naučí vás, ako si vyliečiť citové zranenia, uvoľniť bloky a svoj život znova naplniť láskou, šťastím a radosťou. Tak naberte odvahu a nechajte sa previesť touto svetovo uznávanou motivačnou spíkerkou od strachu k láske! 

Moje hodnotenie: 
Nezvyknem písať recenzie o knihách, ktoré ešte momentálne čítam, lenže Vesmír vám kryje chrbát, je výnimkou. Čítam ju totiž už po druhýkrát. Akonáhle som túto sotva dvestostranovú knihu dočítala, pustila som sa do nej znova- ale tentoraz ju čítam po troške a dôkladnejšie. 

Na to, aby ste si z motivačnej literatúry alebo z tejto mojej recenzie niečo zobrali k srdcu, musíte jednoznačne veriť, že myšlienky tohto typu kníh majú zmysel a ste ochotní ich prijať. Ak nie a radi sa z týchto "slniečkárskych" vetičiek smejete, možno jedného dňa zmeníte názor a nakoniec dáte šancu motivačnej literatúre. Chcem tým povedať, že z tohto dielka si každý čitateľ vezme niečo iné. Niekto sa zameria na to, ako odpúšťať, ďalšieho zaujmú rôzne "cvičenia s Vesmírom" alebo meditácie... Je to na vás. 
"Bez ohľadu na závažnosť okolností si môžeme zvoliť, či ich budeme vnímať s láskou alebo so strachom."
Prečítala som niekoľko fantastických kníh tohto žánru, ale nebudem tvrdiť, že ich boli desiatky. Nebolo ich mnoho, ale musím uznať, že tie knihy zmenili moje zmýšľanie, vnímanie a teda aj môj život. Autori takýchto "príručiek" na šťastný život sú poväčšine presne takí, ktorí niekedy v minulosti spadli na úplné dno. Konkrétne teda Gabby hľadala naplnenie svojho prázdneho života v drogách a alkohole. Už ubehlo desať rokov od toho, kedy sa sama sebe zaprisahala, že sa radšej obráti na dobro, lásku a na naozajstnú zmysluplnú cestu jej poslania. Za ten čas, odkedy je "čistá", napísala niekoľko kníh, denne je v kontakte so svojimi fanúšikmi na sociálnych sieťach a robí napr. aj naozaj veľmi zaujímavé videá na youtube. Inými slovami: snaží sa čo najlepšie splniť svoje poslanie a myšlienky plné lásky šíri ako najlepšie vie. 
"Ak sa obklopíte pozitívnou energiou a silou, začnete priťahovať zázraky."
12 kapitol a vaše skostnatené myšlienky sa začnú meniť... alebo sa aspoň naštrbia. Autorka totiž učí svojich čitateľov v každej kapitole niečo iné, kde nielenže uvedie príklad zo svojho vlastného života, ale napíše vám aj presný postup, ako sa pomaličky otvárať Vesmíru a prúdiacej energii. Možno vám myšlienky z tejto knihy zmenia život, možno vás posmelia prečítať si ďalšie motivačné knihy alebo zisťovať si o duchovne viac... Každopádne- táto kniha vás v niečom zmení a pomôže vám pochopiť isté súvislosti či životné situácie. 

Do knihy som sa púšťala s tým, že si prečítam krásne myšlienky, ktoré by mi mali navodiť pozitívnu náladu. V skutočnosti som však cítila niečo viac- z tých slov, riadkov, stránok na mňa dýchala neskutočne silná energia. Poskytovala mi pokoj, ale taktiež pocit, že sa necítim tak, ako by som sa chcela cítiť. Vtipné, však? V tej situácii som si vôbec neuvedomovala, že nie som veselá a ani šťastná... Odrazu som sa v jednotlivých kapitolách začala hľadať a našla som sa- rovnako ako aj moje záchranné koleso. Netušila som, že túto knihu budem tak veľmi potrebovať. 

Na záver by som asi dodala, že toto je jednoznačne jedna z najlepších kníh, aké som kedy prečítala z tejto oblasti. Je zameraná na duchovno, nájdenie vnútorného šťastia a na prítomnosť lásky všade okolo nás. Učí nás všímať si malé znamenia, odovzdať sa prítomnosti (aj keď je niekedy ťažké akceptovať ju) či naučiť sa vidieť aj v každej nepríjemnej situácii niečo pekné a pozitívne. Keby ste náhodou túto knižku videli v kníhkupectve, aspoň si ju prelistujte- možno prídete na to, že je to niečo pre vás. Ani ja som nemala šajnu, ako veľmi som ju v danej situácii potrebovala. Myšlienky v tejto knižke sú úchvatné, nabité silnou energiou. Asi preto mám takmer na každej stránke niečo podčiarknuté... 

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem veľmi pekne vydavateľstvu Motýľ.


Komentáre

Obľúbené príspevky