A máme tu rok 2018!

Páni, to teda zbehlo, čo? Pamätám si akoby to bolo včera, keď sme s nadšením vítali rok 2017 a pozerali na ohňostroj na nočnej oblohe... Predsavzatia, ktoré som si vtedy stanovila, som najskôr asi ani nedodržala, lebo si ich nepamätám. Prvý polrok radím ako naozaj produktívne obdobie, na ktoré som bola spokojná, ale tak postupne sa všetko začalo uberať iným spomaleným tempom...


Iste, mohla by som to zobrať z toho depresívnejšieho konca a byť smutná z toho, že ubehlo 365 dní a ja som sa naozaj iba minimálne priblížila k cieľom, ktoré som si stanovila, ale povedala som si, že nebudem. Skôr by som sa z toho premárneného času na internete a robením doslova ničoho, chcela poučiť a pokúsiť sa vypestovať si zvyk, vďaka ktorému sa lepšie naučím hospodáriť s časom. Asi mesiac som mala v mobile nainštalovanú aplikáciu, ktorá mi merala čas, ktorý som strávila na mobile. Samozrejme že všetko závisí od okolností- keď idem na túru, tak asi nebudem toľko na mobile ako keď mám voľno a sedím doma. Priemerne mi vyšli približne také 3 hodinky denne. 3 HODINY. A ja som sa vkuse sťažovala na to, že nemám čas čítať. Povedzme si na rovinu, tá škola lezie každému na nervy, ale čas na mobil som si našla vždy, dokonca aj počas náročného týždňa. Do roku 2018 preto kráčam s predsavzatím, že by som chcela čítať oveľa viac a konečne venovať moju pozornosť starším autorom (Hemingway, Fitzgerald, Kundera, Kafka atď.), no nezabúdať na nové knihy, na ktoré už istý čas padá prach (Hra o tróny, Geniálna priateľka, Niečo viac, Dom nenaplnených lások atď.)...

Nemala by som pridať iba v čítaní, ale aj v písaní- článkov, recenzií, poviedok, príbehov... Chcela by som byť oveľa aktívnejšia na blogu a aj na jeho instagrame, aby som s mojimi followermi, čitateľmi, bola v lepšom a častejšom kontakte. Vo voľnom čase píšem aj niečo pre seba, no priznám sa, že v tejto oblasti som ešte lenivejšia ako keď mám napísať recenziu... Pevne verím, že rok 2018 prinesie dobré zmeny.


Keďže nemám v záujme tento článok zbytočne rozpisovať, napíšem už len pár riadkov:

Medzi najlepšie knihy, ktoré som v minulom roku čítala boli: Väzenia, v ktorých sme sa rozhodli žiť (Doris Lessingová), Všetci by sme mali byť feminist(k)ami (Chimamanda Ngozi Adichie), Majstrovstvo (Robert Greene), Temnejšia tvár magie (Veronica Schwab), Spisovatel jako povolání (Haruki Murakami), Vesmír vám kryje chrbát (Gabrielle Bernstein), O tyranii (Timothy Snyder), Bezfarebný Cukuru Tazaki a roky jeho putovania (Haruki Murakami), Kto chytá v žite (Salinger) a iné... 


Medzi najhoršie knihy, ktoré som v minulom roku prečítala boli: Siréna (Kiera Cassová) , Cestovateľ (Alexandra Bracken), Hon na ovcu (Haruki Murakami), Odile (Raymond Queneau) atď... 

Okrem iného som si uvedomila jednu zásadnú vec: opäť som v období, kedy sa mi mení, teda formuje, môj čitateľský vkus. Posledný polrok som neprečítala ani jednu fantasy knihu- nie preto, že by som si nenašla čas, ale dôvod je skôr ten, že som nemala chuť. Mám v záujme dať šancu napr. ešte Hre o tróny, Upírskej akadémii či Bezduchému mestu, ale mám taký zvláštny pocit, že tá láska k fantasy literatúre pomaličky vyprcháva...

Ak ste sa ešte nezapojili do novoročnej súťaže, môžete tak urobiť TU.

V neposlednom rade by som sa chcela poďakovať všetkým vám- ľuďom, čitateľom, ktorí ma sledujú na sociálnych sieťach, čítajú moje príspevky na blogu a srdiečkujú moje pokusy o umelecké fotky na instagrame. Vážim si každé jedno prečítanie a každý jeden komentár :) Chcela by som vám preto zaželať Šťastný Nový rok 2018 plný zdravia, lásky, voľného času a kopu kníh. Pevne verím, že 2018 bude ešte lepší ako 2017. 
Budem veľmi rada, ak mi napíšete do komentára, ako vy vnímate začiatok nového a koniec starého roka :) 

Komentáre

Obľúbené príspevky