Džínsový denník 5

Určite je už všetkým známe, že piaty Paulin denník je na svete a tá sa teda poriadne rozpísala! Veď má aj o čom- tentoraz sa dej nebude motať na Slovensku, ale rovno v Austrálii!! 

Autor: Zuzka Šulajová                                                                 
Počet strán: 584
Žáner: realistický, denník
Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ
Rok: 2015 

Anotácia: 
Piate pokračovanie kultovej série. Odkedy sa Paula rozišla s Lukášom, jej život akoby stagnoval. Potom však Patrik príde s návrhom, aby s ním išla navštíviť brata do Sydney. Paula spočiatku odmieta, ale nakoniec odcestuje spolu s Denisou, ktorá práve rieši osobnú drámu. Paula sa prekvapivo rozhodne zostať v Sydney celkom sama. Spoznáva rôznych ľudí, rôzne kultúry, cestu jej skrížia problémy, ale aj chalan, ktorý jej pomôže – paradoxne i roztápať ľady medzi ňou a Lukášom. Paula sa bude musieť rozhodnúť: ostane žiť v cudzej krajine alebo sa vráti na Slovensko, kde je všetko hore nohami? 

Môj názor: 
Na piaty Paulin denník som sa neskutočne tešila celý rok. Na tejto sérii som vyrastala a síce som dnes už staršia, je to moja slovenská nezabudnuteľná srdcovka. Veľmi som sa tešila, že opäť pocítim ten známy pocit, keď budem čítať riadky Paulinho denníka, že sa budem smiať, cítiť motýle v bruchu... 

Oproti ostatným denníkom je tento určite najhrubší a okrem toho sa líši aj tým, že sa dej odohráva v Austrálii. Autorka tam sama žila určitú dobu a z jednotlivých opisov prírody, mesta, atmosféry a samej Austrálie, bolo cítiť, že tam naozaj bola. Budovy a miesta sa mi teda ľahko a jasne vytvárali v mysli. Toto bolo určite jedno z plusov. Austrália tam bola vykreslená realisticky a niekedy som mala naozaj pocit, že som tam spolu s Paulou

Hlavná hrdinka nám teda už poriadne vyrástla a spolu s vyšším vekom má aj väčšie starosti. Rozchod s Lukášom stále mierne bolí a stále naňho spomína. Síce si našla prácu čašníčky a nikoho nemá, keď uvidí Lukáša s inou, vždy je tak trošku... ranená. Práve preto sa rozhodne ísť na Austrálie- na dobu neurčitú, úplne sama. Spočiatku tam bude spolu s Denisou a Patrikom, no neskôr bude musieť prežiť sama ako prst na opačnej pologuli. Tam sa spoznáva s novými ľuďmi, národnosťami a zdokonaľuje si angličtinu. Okrem nových priateľov spozná Paula aj chalana, ktorý jej pomôže... ale je Paula pripravená na vzťah, ak na Lukáša ešte nezabudla? Príhody z austrálskeho prostredia boli doslova nabité slnkom, horúčavou a angličtinou. Bolo zaujímavé čítať, ako cudzie národnosti reagujú na Slovensko a aj to, že v cudzine je každý sám za seba a charaktery sa ukážu už dosť neskoro... 


Síce Paula má už cez dvadsať a nie je tínedžerka, tento denník nestratil svoje čaro a čítal sa veľmi dobre. Prvých sto strán som čítala extrémne pomaličky, ďalších, takmer 500, som zhltla a užívala si to. Je vidieť, že nám známe postavy sa psychicky vyvíjajú a dozrievajú. Okrem Pauly napr. aj taká Denisa, ktorá urobila veľa šialených rozhodnutí, no konečne urobila to, čo chcela. Dej sa zväčša odohráva mimo Lamača, no Paula má vďaka internetu neustály kontakt s priateľmi a rodičmi a vyzerá to tak... že sa všetko obrátilo dole hlavou. Z Rišových hlášok som niekedy naozaj nemohla, Patrik bol ako vždy zlatý chalan a aj jemu sa otvárajú nové možnosti no a Lukáš- stále je to ten istý namyslený egoista, no konečne si začne uvedomovať chyby a zamýšľať sa nad sebou... 

Ak si myslíte, že piate pokračovanie je určite oničom a zbytočne autorka napísala ďalšiu časť, ste na omyle. Na takmer šesto stranách sa odohráva krásny príbeh z Austrálie, s novými postavami, nerozhodnosťou a s takmer explóziou emócií. Aspoň vidíme aký je život v cudzine. Slovenský slang, teda reč mladých, Paulu neopustil a možno práve vďaka tomu sa číta ľahko a naozaj veľmi rýchlo. Tí, ktorý džínsové denníky milujú, by si zaručene mali prečítať aj tento. Ku koncu nechýbali zvraty, komplikované situácie a šokujúce rozhodnutia, čo mi poriadne drásalo nervy. Samotný koniec mi pripomína takú seknutú scénu, no práve on vás určite presvedčí, že posledný, teda šiesty denník, musíte mať prečítaný. Osobne je mi ľúto, že už o rok bude všetkým týmto postavám koniec, no zároveň ich už bolo dosť. Autorke ďakujem a zároveň gratulujem, lebo všetky knihy sú úžasne napísané a aj vďaka nej slovenskí čitatelia viac čítajú a milujú slová


Komentáre

  1. Skvelá recenzia.Momentálne čítam DD5 a je iný ale i napriek tomu sa mi zatiaľ páči ale som len na začiatku takže uvidím čo bude ďalej. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem :) No na začiatku to najskôr pôsobí tak cudzo, ale neskôr si pomyslíš.... je to proste tá stará Paula, len v inom prostredí :) pravda je, že už je dospelá a nie je na strednej :) Uži si čítanie!! :)

      Odstrániť
  2. Úžasná recenzia :-) Veľmi rada čítam tvoje recenzie a niekedy aj viackrát :-P DD5 som už čítala a podľa mňa táto časť obohatila všetky denníky niečím novým. Už len vďaka tomu, že sa odohrávala v Austrálii. :-D Neviem sa dočkať DD6, no zároveň som smutná, že sa to všetko skončí...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne za tvoje slová, veľmi si ich cením a ďakujem za ne :) DD6 už očakávam aj ja, ale všetko sa raz skončiť musí :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky