Koruna z temnoty

Excelentné druhé pokračovanie fenomenálnej fantasy potvrdilo, že príbeh Celaeny, Chaola a Doriana sa práve prudko rozbieha. 
Odhaľujú sa tajomstvá. 
City vyplávajú na povrch. 
A všetko sa zmení... 

Autor: Sarah J. Maas                                                                  
                  
Počet strán: 389
Žáner: romantický, fantasy

Vydavateľstvo: Slovart
Rok: 2015

Anotácia: 

Predtým bola smrteľne nebezpečná. Teraz je nezastaviteľná.
Boj o záchranu kráľovstva sa v románe Trón zo skla len začal. Koruna z temnoty je očakávané a napínavé pokračovanie jednej z najpopulárnejších fantasy sérii dneška! Osemnásťročná Celaena Sardothien je odvážna, statočná i krásna - dokonalá kombinácia pre najnebezpečnejšiu nájomnú vrahyňu a mladú dámu, ktorá dokáže zlomiť srdce nejedného muža. No aj keď porazila súperov v nezmyselnom kráľovom turnaji a stala sa jeho osobnou popravčou čatou, nezískala ani náznak slobody. Otročenie v soľných baniach bolo v porovnaní so službou kráľovi prechádzka ružovou záhradou. Kráľ, ktorý zo skleneného trónu vládne pevným žezlom, je totiž najzlovestnejším a neporaziteľným nepriateľom celého kráľovstva. Kráľovstvom otriasajú správy o vzburách otrokov a v uliciach Riftholdu sa šepká o povstaní.
Celaena dostane za úlohu vznikajúcu revolúciu krvavo potlačiť. Ale ako môže bojovať proti vzbúrencom, keď s nimi súhlasí? Pridá sa k povstalcom za cenu životov svojich najbližších? Neľútostná nájomná vrahyňa sa nezastaví pred ničím - ale kráľ Adarlanu tiež nie... 

Moje hodnotenie: 
Keď som ešte minulý rok prečítala Trón zo skla, prisahala som si, že okamžite keď vyjde dvojka, si ju prečítam, pretože s tak úžasnou fantasy knihou som sa dlho nestretla. Svoj sľub som splnila a konečne som sa dostala ku dvojke- Korune z temnoty

Vydanie tejto série sa mi veľmi páči. Obálka je pútavá a ladí aj s predošlým dielom, aj keď si myslím, že by mohla byť ešte lepšia. No jednoznačne Slovart zvládol prevedenie tejto knihy- ľahká väzba a perfektný preklad ma okamžite vtiahol do deja. Okamžite. 

Na rozdiel od prvej časti, tu sa síce stretávame s rozprávačom, no tentokrát nebude opisovať život len Celaeny, ale taktiež Chaola a Doriana. Tento ťah si autorka vymyslela perfektne, lebo práve vďaka tomu vie čitateľ, čo  postave víri v hlave, prečo tak koná a na čo prišiel. Na rozdiel od jednotky, tu sa nachádza oveľa viac tajomstiev, odhalení, lásky a všetkého akčného a záhadného. V Tróne zo skla vytŕčal hlavne z mužských postáv Dorian, no tu sa karta obráti a nielen ľudské vzťahy sa budú komplikovať

Stretneme sa tu opäť s Chaolom, Dorianom, Celaenou a Nehemiou, no začnú sa objavovať osoby zo Celaeninej minulosti a síce sa naozaj veľmi snaží skryť svoje tajomstvá, až tak sa jej to už nedarí. Osobne ma prekvapilo, že táto časť je možno ešte lepšia ako jednotka. Možno len o trošičku, aj keď je. Zdá sa mi, že tu je viac rozvitá dejová línia a popri nej sa kľukatia tajomstvá, láska, vraždy a mágia. Všetko čo mi v tej jednotke chýbalo, bolo tu a bolo toho hojne. 

V polovici knihy som si uvedomila, že ani jednej postave nemôžem úplne veriť a tak som sa snažila pozerať sa na všetko objektívne. Koniec bol tak napínavý, tak perfektný a úžasný, že som mala sto chutí prečítať si trojku, ale na tú, si budem musieť bohužiaľ počkať. Do angličtiny sa určite nehrniem a slovenský preklad je naozaj krásny a kvalitný, čiže sa asi oplatí. 

Hlavné postavy ako Celaena, Chaol a Dorian majú naozaj veľa tajomstiev a záhadnú minulosť. V tomto dieli určité informácie vyplávu na povrch, aj keď mne to nestačilo. Jednoducho chcem pokračovania! Kniha sa mi čítala neuveriteľne ľahko a rýchlo. Stíhala som ju popri škole zhltnúť a zamilovať si ju. Začínam sa obávať, že táto séria sa začína začleňovať ku mojím najobľúbenejším a čo je ešte lepšie, autorka sa nekazí, ale naopak, pridáva a zlepšuje sa

Knižku teda určite odporúčam tým, ktorým sa páčila aj jednotka. Naozaj nebudete ľutovať! A pre tých, ktorí s touto sériou ešte nezačali, dám dobrú radu: začnite hneď. Táto séria v sebe skrýva premyslený svet, ktorý je do každého detailu prepracovaný. Postavy, ktoré v ňom žijú sú živé a zamilujete si ich, rovnako ako dokážu milovať aj oni. Okrem toho je tu zmes mágie, vrážd, nebezpečenstva a tajomstiev. No povedzte mi, poznáte nejakú lepšiu knižnú kombináciu? 


Komentáre

Obľúbené príspevky