Tanec pre Luciu Frey

Šestnásťročná Lucia tancuje ako bohyňa, žije vo Francúzsku, rozbieha sa jej sľubná kariéra a je obklopená blízkymi a priateľmi. 
Lenže jeden incident zamieša karty. 
A tak sa musí vrátiť do rodných Košíc, kde ju prenasledujú spomienky na minulosť.

Autor: Daniella Ferková                                                                      
                                     
Počet strán: 250
Žáner: romantický 
Vydavateľstvo: Slovart
Rok: 2015 

Anotácia: 
Šestnásťročná Lucia sa vracia na Slovensko. Späť do rodných Košíc, ktoré opustila pred ôsmimi rokmi. Francúzske Orléans je už len boľavou spomienkou na otca a jeho náhlu smrť. Ani sľubná tanečná budúcnosť ju tam nedokáže udržať. A tak zavesí tanec na klinec, pretrhne všetky väzby s francúzskymi kamarátmi a vráti sa na Slovensko. Matke je však na príťaž a v škole vôbec nezapadne. Po mesiacoch akoby vo vzduchoprázdne si pomaly nachádza cestu späť k tancu. Znovu objavuje nielen radosť z pohybu a hudby, ale stretáva aj prvú lásku. Luciu však v snoch trápi minulosť. Ani zmena prostredia jej nepomáha zabudnúť na tú strašnú noc. Napokon si bude musieť vybrať. Dá prednosť sebe alebo láske? 

Moje hodnotenie: 
Táto kniha ma lákala už na prvýkrát. Má krásnu obálku, mladú autorku a celkom zaujímavý námet. Dokonca som sa aj zúčastnila na besede s Daniellou Ferkovou, kde nám aspoň trochu priblížila svoju tvorbu, proces písania a okolnosti. Ani neviem prečo som teraz po tejto knižke siahla. Mala som chuť na niečo rýchle, pri čom si odpočiniem a vypnem. Trafila som sa dobre, keď som si vybrala práve túto knihu. 

Lucia, rozprávačka príbehu, má veľmi umelecký a sentimentálny štýl rozprávania. Často sa pozastavovala nad krásami prírody alebo aj rutinnými vecami, ktoré sú občas pre nás nepochopiteľné. Vytvárala takú vážno-smutnú atmosféru príbehu, keďže sa trápila kvôli minulosti. Na môj vkus niekedy až priveľmi nariekala a nadávala na niečo, čo už nedokázala zmeniť. A prišla mi hrozne sebecká. Hrozne. Počas príbehu však bola vynikajúca rozprávačka, ubolená duša, ktorá musí bývať v byte s dvomi alkoholikmi, a ktorá pyká. 
"V tej chvíli som pochopila, že všetko môže byť horšie. Vždy. Bez ohľadu na to, aké zlé je to teraz."

Príbeh sa odohráva v Košiciach- historické mesto, školy, pamiatky a ulice. V jej škole bolo cítiť tú hierarchiu- postavenie tých váženejších a tých, ktorí sa boja ozvať. Lucia k takým určite nepatrila. Mne osobne sa naozaj páčilo ako dokázala školu kombinovať so záľubami- ako opäť objavila tanec a preciťovala ho každou bunkou. Pretože aj ten jej otvoril oči a nové možnosti. 

Na scénu sa však konečne dostal aj Lukáš, ktorý mal tiež svoje tajomstvá, no Lucia ho spoznala najprv ako stále usmiateho chalana za bicími. Bola to taká pekná kombinácia dvoch umelcov. Tanečníčky, ktorá si nikoho nepripustí k telu a bubeníka, o ktorom si každý myslí, že sa mu nemohlo stať nič zlé. 
 "Fajčenie je zlé, no dôvod, prečo fajčím, je horší."
Pomedzi celkom krátke kapitoly sú aj čierne strany- na nich sa skrývajú Luciine nočné mory a
hrozné spomienky z minulosti. A tiež aj pesničky, ktoré sú ako doplnok ku knihe a plnohodnotnému zážitku. Zoznam si môžete vypočuť na YouTube alebo Spotify. Kniha ma v celku naozaj milo prekvapila, nečakala som, že to bude až také dobré. Rýchlo a príjemne sa mi to čítalo, autorka má krásne opisy a myšlienky a celý príbeh má nezabudnuteľnú atmosféru. Vnútri duše sa však naozaj rozčuľujem aj nad nedostatkami hlavnej hrdinky, ktoré má vytáčali. Jediné čo mi na príbehu vadilo bolo to, že vzťah lásky mohla krajšie a viac rozviť. Pripadalo mi to trochu neprecítené. A ten koniec ma tiež rozhodil. Síce na texte bol cítiť vek a neskúsenosť autorky, rozprávanie dievčaťa bolo aspoň viac uveriteľné.
"Smrť určite bolí," hovorila som si,"no čo ak ma život bolí ešte viac?"
Malo to svoje za a aj proti. Lenže táto kniha vo mne vzbudzovala emócie (aj keď mohla ešte viac), nútila ma zamýšľať a podčiarkovať si pekné myšlienky a pasáže. Naozaj odporúčam prečítať si toto mladé dielo, pretože je neobyčajné, nabité umením a zvláštnou atmosférou. 


Komentáre

  1. Are you looking for free Twitter Followers?
    Did you know you can get them ON AUTOPILOT & ABSOLUTELY FREE by registering on Add Me Fast?

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky