Dom pre neobyčajné deti slečny Peregrinovej

Deti s neuveriteľnými schopnosťami existujú. A vždy existovali. 
Odjakživa žili na miestach, ktoré boli ľudským očiam skryté. 
Jacobov dedko mu odmalička rozprával o jednom z týchto miest a práve on, jeho vnuk, bol jediný, ktorý mu veril. 

Autor: Ransom Riggs                                                               
Počet strán: 348 
Žáner: fantasy
Vydavateľstvo: Kalligram
Rok: 2013

Pôvodná anotácia: 
Tajomný ostrov. Opustený sirotinec. Zvláštna zbierka veľmi podivných fotografií. To všetko čaká na odhalenie v knihe Domov pre neobyčajné deti slečny Peregrinovej, fascinujúcom románe, kde príbeh, spolu s výnimočnými dobovými fotografiami vytvárajú nezabudnuteľný čitateľský zážitok, ktorý vo vás bude rezonovať ešte dlho po dočítaní!
Vydajte sa spolu s hlavným hrdinom Jacobom na vzdialený ostrov, kde objavuje rozpadávajúce sa trosky sirotinca slečny Peregrinovej. Tu postupne zisťuje, že jeho chovanci boli viac ako podivní a na ostrove boli možno držané v akejsi karanténe a z veľmi dobrých dôvodov. A zdá sa, že nejakým zvláštnym spôsobom môžu byť stále nažive! Na návštevu domova pre neobyčajné deti slečny Peregrinovej nikdy nezabudnete! 


Moje hodnotenie: 
Predtým ako som sa do knihy pustila, počula som na ňu mnoho recenzií- aj negatívnych a aj pozitívnych. Rozhodla som sa preto nemať žiadne očakávania- len som sa plynulo pustila do čítania. Pravda, mala som zmiešané pocity, pretože kniha na prvý pohľad vyzerá desivo a bála som sa, že to bude až príliš strašidelné. Našťastie, s rukou na srdci môžem prehlásiť, že je to krásne čarovné fantasy a žiaden horor. 


Slovenské vydanie ma ohúrilo prepracovaným dizajnom. Prekrásna obálka, kvalitný prebal a drahé vzorované papiere zvnútra knihu zdobia. Mňa osobne si získala obyčajná látková záložka, ktorá je prišitá ku viazaniu a samozrejme fotografie vnútri. Text v súlade s fotkami či úryvkami básní pôsobí hodnotným dojmom, ktorý každého nadchne. Výhodou je, že fotky ktoré Ransom opisuje v príbehu sa nachádzajú o pár strán ďalej, čiže to pôsobí reálnejšie a živšie. Posledný krát hovorím- slovenské vydanie je božské! 

Dom pre neobyčajné deti slečny Peregrinovej sa u mňa zaradil na druhú priečku (čo sa týka fantasy), rovno za Harryho Pottera. Netuším prečo, ale ten príbeh je magický. Nezvyknem čítať aj v
Autor série- Ransom Riggs
autobuse alebo v škole (kde je hluk), ale pri tejto knihe som spravila výnimku- každú voľnú chvíľu som čítala a bola som zahĺbená do príbehu. Každou bunkou som sa ponárala do Jacobovho dobrodružstva, pri sarkastických poznámkach som sa od srdca smiala a nechala som sa unášať písmenkovými prívalmi. Je to hlboko umelecký text okorenený štipkou humoru, napätia a samozrejme zvláštnymi fotografiami. Postavy boli tiež premyslené- hlavná postava Jacob mi pripadal ako strašne super chalan so srdcom na správnom mieste, slečna Peregrinová na mňa pôsobila trošku striktne, no aj napriek tomu to je láskavá osoba no a deti z domu... tie boli tiež úžasné. Či sa už jednalo o dievča, ktoré levitovalo, o chlapca v ktorom žili včely, nízke dievčatko, ktoré bolo nezvyčajne silné, Emmu, ktorá ovládala živly, chlapca, ktorý dokázal oživiť mŕtve či neviditeľného Millarda- všetci boli úžasní. 



Mne najviac okrem Jacoba prirástla k srdcu Emma, Enoch a Millard. Tiež by som pozdvihla premyslený spôsob fungovania takýchto sirotincov po celom svete. Ak sa na knihu chystáte, zoznámite sa s množstvom nových pojmov, ktoré sa vám budú chvíľku pliesť. Ak si túžite prečítať nejakú naozaj čarovnú fantasy, ktorá vám pomôže opustiť vaše starosti a denný zhon, Dom pre neobyčajné deti slečny Peregrinovej je ako pre vás. Pripravte sa na sivú anglickú atmosféru, neobyčajných detských hrdinov, tajomstvá a nečakané ohrozenia popretkávané zabudnutou minulosťou. 

Komentáre

Obľúbené príspevky