This is not a love story

Toto je príbeh o dievčati, Kitty, ktorá sa s mamou presťahovala z Londýna do Amsterdamu. 
Je to príbeh o chlapcovi, Theovi, ktorého rodičia poslali preč z mesta. Pretože urobil niečo, čo nemal. 
A taktiež o Ethanovi, ktorý hovorí chrapľavou holandčinou a neznáša britskú zdvorilosť. 

Autor: Keren David                                                                           
Počet strán: 346
Žáner: romantický 
Vydavateľstvo: Atom 
Jazyk: anglický
Rok vydania: 2015 

Pôvodná anotácia: 
Kitty dreams of a beautiful life, but that's impossible in suburban London where her family is haunted by her father's unexpected death. So when her mum suggests moving to Amsterdam to try a new life, Kitty doesn't take much persuading. Will this be her opportunity to make her life picture perfect? In Amsterdam she meets moody, unpredictable Ethan, and clever, troubled Theo. Two enigmatic boys, who each harbour their own secrets. In a beautiful city and far from home, Kitty finds herself falling in love for the first time. But will love be everything she expected? And will anyone's heart survive? 

Moje hodnotenie: 
Bolo načase siahnuť po nejakej anglickej knižke a preto som na Vianoce dostala práve túto. Vybrala som si ju... vlastne ani neviem prečo. V prvom rade: vôbec nie je známa, o autorke som v živote nepočula. Ale keď som si prečítala anotáciu, bolo to ako znamenie z neba. Príbeh o troch ľuďoch, o Amsterdame a o láske. O náhode a osude. 




Z celej anotácie ma najviac omámil ten Amsterdam. Páčilo sa mi, že príbeh je zasadený do inej krajiny ako je Amerika/ Veľká Británia. Ešte lepšie však bolo to, že autorka v Amsterdame žila niekoľko rokov a preto dokázala veľmi pútavo opísať Holanďanov, holandské zvyky, Amsterdam, spôsob života a dokonca sa môžem pochváliť že som sa naučila dve holandské slovíčka. Povedané iným spôsobom: táto kniha ma dostala







One day you will meet someone and fall in love and you won't want to take things slow at all, I promise you. You'll think about nothing except when you can see them and how you can be with them, and you won't worry about anything.
Kniha sa mi čítala fantasticky- nemá ťažkú angličtinu, takže som veľa rozumela. Aj napriek tomu
som mala po ruke pentelku a papier, kde som si písala slovíčka, ktoré som nevedela a chcela som vedieť. Okrem toho, že kapitoly som brala ako Hamilton, sa mi páčili aj postavy. Kapitoly boli písané z dvoch uhlov pohľadu: z Theovho a Kittinho. Dvoch Londýnčanov, ktorí sa stretli v medzinárodnej škole v Amsterdame. Náhoda? 

Kitty je hlavná hrdinka, ale predovšetkým- je normálne dievča. Tým chcem povedať, že nie je naivná, ani hlúpa alebo nereálna. Niekedy som ju za jej priame otázky milovala.
Theo pochádzal zo silno veriacej židovskej rodiny, takže veľa krát boli v knihe spomenuté židovské sviatky alebo názvy predmetov. Páčilo sa mi aký bol. Písal knihu, jeho život vyzeral dokonale, akurát že taký nebol a navyše, urobil niečo zakázané. Niečo také, čo dohnalo jeho rodinu k tomu, aby ho poslali do Amsterdamu k jeho bratrancovi. 
Ale úplne najviac som sa nasmiala na Ethanových hláškach- ten to naozaj vedel. Bol sarkastiscký, s ničím sa nebabral a mal naozaj výstižné poznámky. Presne taký typ chalana, ktorý je drsný, pričom vnútri je naozaj veľmi plachý. 
You ve got got to pay attention to your own feelings.
Do trištvrtiny knihy sa všetko vyvíjalo tak, ako som očakávala, keď odrazu... BUM. A ja som bola
odrazu úplne vedľa vykoľajená z toho, že sa príbeh rútil iným smerom. Nie zlým, iba iným a preto som bola zmätená. Rada by som vám naznačila o čo asi šlo, ale keby som to bola urobila, ten šok by ste určite nezažili. Čakala som niečo iné, niečo... predvídateľnejšie. Naposledy som sa tak cítila, keď som čítala knižku Klamári (We were liars), to bol tiež parádny šok. Chvíľu som nevedela čo si mám o tejto knižke myslieť, ale o pár hodín som sa spamätala a uvedomila si, že je to jedna z najlepších kníh, aké som v tomto roku (alebo vôbec) čítala. 

V konečnom dôsledku som si túto knižku zamilovala. Pre to, lebo má reálny dej- nie je to sladká nacukrovaná dejová línia, tiež pre to, lebo sa odohráva v prekrásnom Amsterdame (hovorím, lebo som tam asi aj bola) a aj pre to, lebo tento príbeh má krásnu atmosféru. Autorka nám prezradí aj pár pikošiek- napr. také, že Holanďania nemajú záclony a vidno im do celého domu, lebo sú toho názoru, že nemajú čo skrývať a sú úprimní, taktiež že káve s mliekom hovoria "zlá káva", že nevedia povedať "prepáč" atď. Pre mňa to bolo naozaj zaujímavé čítanie- nechýbala láska, nechýbal zvrat, krásne prostredie, atmosféra, napätie a rýchle otáčanie stránok. A tiež by som rada dodala, že je to správna voľba, ak chcete siahnuť po nejakej anglickej knižke, ale nemáte dosť odvahy. Naozaj je napísaná ľahkou angličtinou a každý sa rýchlo chytí.  PS: Filmovú verziu by som si nastopro pozrela, pravda, ak by bola nejaká v pláne.



Komentáre

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky