Temnejšia tvár magie (CZ)

Vitajte v Londýne. A v jeho všetkých štyroch odtieňoch. 

Autor: V. E. Schwabová                                                  

Počet strán: 338
Žáner: fantasy

Rok: 2016 
Vydavateľstvo: Argo 
Jazyk: český 

Pôvodná anotácia: 
Temnější tvář magie nese všechny znaky klasické fantasy se pohlcující zápletkou a výraznými, nezapomenutelnými hrdiny. Odehrává se v paralelních Londýnech – šedém, červeném a bílém, zatímco ten černý zdánlivě zanikl —, které jsou, ač každý ve svém „jiném“ světě, zcela pravděpodobné.  

Moje hodnotenie: 
V prvom rade by som vám veľmi rada predstavila túto knihu aj s čiastočnou anotáciou, pretože tá pôvodná je neskutočne skúpa na slovo a nemá vás čím nalákať na túto úžasnú knihu. Kebyže nepočujem toľko dobrých ohlasov na tento príbeh, v živote by ma nenapadlo prečítať si ho na základe týchto anotačných štyroch riadkov.

Počas toho ako som túto knihu čítala som sa snažila zistiť čo najviac informácií o autorke a vôbec ma neprekvapilo, keď sa vyjadrila, že jeden z najdôležitejších prvkov dobrej knihy je pre ňu svet do ktorého je príbeh vsadený. Tento svet, v ktorom sa odohráva príbeh Kella a Lily, je totiž g-e-n-i-á-l-n-y. Naozaj, už strašne dlho som sa nestretla s fantasy v ktorom by bol svet prešpikovaný mágiou a čarami a domyslený do najmenších detailov. Okrem toho sa autorka ukážkovo pomenovala aj jazykom: angličtinou rozpráva iba šľachta, každý Londýn má vlastný jazyk (veď uvidíte). A mágiu, myslím ako takú, vie Schwabová opísať ako živú bytosť, ako prúd žiariacej energie, ako niečo... živé. Mágia vonia. Mágia v tomto svete aj dýcha a prihovára sa k ostatným.  Doslova sa s vetami a umeleckými opismi Schwabová hrala a dráždila mi moje čitateľské chuťové bunky. 

"Neumriem," povedala, "pokiaľ to neuvidím."
"Pokiaľ neuvidíš čo?"
"Všetko." 

Londýn je rozdelený na štyri Londýny podľa farieb: ten Sivý mágia opustila, Čierny mágia pohltila, v Bielom sa síce nachádza, ale slúži poväčšine iba krutým kráľom, ktorí sa navzájom vyvražďujú, aby sa dostali na trón a ľudia tu trú biedu. No a ten posledný, Červený, je najkrajší. Mágia v ňom doslova pulzuje, kráľ a kráľovná majú svoj ľud radi a ľudia sa majú omnoho lepšie. Háčik? Medzi týmito Londýnami nie je možné cestovať. Kde ste sa narodili, tam aj zomriete. Jedinými výnimkami sú mágovia z nepokrvného rodu Antari. Len tak medzi rečou, existujú na svete iba dvaja: Kell a Holland. Práve ten mladší, Kell z Červeného Londýna, má obľubu robiť niečo zakázané- pašovať veci z jedného Londýna do toho druhého. Bohužiaľ, jedného dňa sa mu do rúk dostane veľmi veľmi silný a zakázaný predmet, ktorý by ani nemal existovať. Práve v tej chvíli sa mu život prepletie so zlodejkou zo Sivého Londýna. S Lilou. 


Okrem premysleného sveta si na nás autorka prichystala ešte niečo: vtipné dialógy, postavy, ktoré budete milovať a nenávidieť a... dve pokračovania. Štýl autorky je veľmi pútavý, miestami ironický a chytľavý. O každej postave sa až časom dozvedáte kto to v skutočnosti je a nikdy si nemôžete byť istý, že veríte tej strane dobra. Priznám sa, že naposledy mnou vládol podobný pocit, keď som čítala Trón zo skla od Maasovej. Druhý diel tejto fantastickej série vyjde koncom augusta vo vydavateľstve Argo, na ktorý sa strašne teším. Okrem toho boli na túto knihu filmové práva už zakúpené (som naozaj zvedavá čo z toho vznikne). V neposlednom rade by som veľmi rada spomenula, že som vďačná, že sa mi táto kniha dostala do rúk a že som si ju mohla prečítať. Bola to naozaj dobrodružná a napínavá jazda po stránkach kníh, ktorá ma zakaždým vtiahla do úplne iného sveta. 

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcela poďakovať internetovému kníhkupectvu PreŠkoly.sk. Knihu si môžete objednať TU


Komentáre

Obľúbené príspevky