Adonis v tričku

Príbeh o nevinnej láske medzi Táňou a jej vyvoleným, vás dostane. Začne sa to nevinným okukávaním, prelezie to cez romantický vysvietený Paríž a končí sa to... prečítajte si. O Táni, ktorá sama nevie čo chce. A o dokonalom Adonisovi- ktorý za to všetko môže...

Autor: Simona Kutišová                                            
Počet strán: 199
Žáner: romantika
Vydavateľstvo: Motýľ
Rok: 2014

Anotácia: 
Páči sa jej. No dobre, no, videla ho síce len dvakrát a to v kostole, ale on je tak božský! Krásny! Tie jeho oči! A úsmev! No hotový Adonis. Pobláznil jej hlavu a on o tom ani poriadne nevie. Táňa má našťastie úžasnú kamarátku- Lenku, s ktorou ho budú... špehovať. Veď aby sa o ňom čo-to dozvedeli. Vystrájajú síce ako zbláznené pubertiačky, ale veď láska je o tom... či nie? 
Konečne sa Táni niekto zapáčil. A čo je úplne naj naj najlepšie, vída sa s ním pomerne často... ako keby ju špehoval... To je divné nie? Okrem toho je čudné ešte aj to, že na Facebooku jej začne vypisovať nejaký Martin. Jeho správy sú naozaj milé, usmievavé a... nečakané. Lebo ona nemá ani šajnu, kto by to mohol byť. No vždy jej vie zlepšiť náladu, keď má zlý deň. 
Odreagovanie od školy predstavuje výlet do Paríža. Najprv jej účasť nie je istá... no napokon pôjde. A hneď ako sa usadí do sedadla, zažije šok. ON tam stojí. ON, jej Adonis, ide s nimi... ako sprievodca. Táňa najprv naňho len vyjavene pozerá spolu s Lenkou a neverí. To predsa nemôže byť on! Ale je. A je o zábavu postarané...
Francúzsky vrtkavý jazyk, Paríž, Eiffelovka, umenie, kultúra... to všetko a ON. Nedotknuteľný a úžasný. Osud dal, že s Táňou sa zblížia. Po krátkych útržkoch sa nakoniec dostanú aj ku poriadnemu rozhovoru a zistia o sebe veľa. Táňa je celá bez seba, kamarátky Lenka a Janka jej to len prajú, no ich kamoš Miro na nich len zazerá. Veď nech čumí, veď má načo. 
No ako to s nimi skončí? Výlet sa pomaly končí a Táňa sa začne obávať. Dokonca aj Lenka má frajera, ale ona nie. A tak veľmi by ho chcela! No jej Adonis je o pár rokov starší a keďže je sprievodca, je skoro stále na cestách. Ale ona by mu predsa všetko opustila... veď je celá bez neho. 
Do jej problémov s láskou sa však začnú montovať aj rodinné problémy- nedostatok financií, malé nešťastie, ktoré sa podpíše na jej mladšej sestre Zuzke, nátlak školy... 
Táňa si musí urobiť vo svojej hlave poriadok a uvedomiť si, čo vlastne cíti a čo chce. Sama seba klame... Myslí, že všetko okolo sa okolo nej rúca, no nevšíma si chybu. Že to dopúšťa. 

                                                                                    Moje hodnotenie: 
Obálka je milá a pekná, no viem si ju predstaviť aj o niečo originálnejšiu. No páči sa mi jej odtieň, sedí mi ku deju. Celkový dojem je milý a lákavý. 
Musím pochváliť veľmi pekný štýl písmen, riadkovanie, rozmiestnenie textu, kapitoly sú dlhé tak akurát. Toto je veľmi silný faktor, ktorý sa postaral o to, že kniha sa mi čítala sama. Veď naraz som prečítala aj viac ako sto strán.
Čo sa týka samostatného príbehu, je vsadený do slovenského prostredia. Štýl je dynamický- rýchlo sa číta. Nie je nejaký únavný. Dialógy sa mi tiež dosť páčili a zabodovalo u mňa, že som z Táne nemala pocit, že sa zaraďuje ku skupine naivných hlavných hrdiniek. Rozmýšľala zdravo a nedala sa klamať. Bola rovnako zvedavá ako čitateľ, otázky kládla rýchlo, nepreťahovala to. Opisy alebo skôr city boli opísané niekedy splašene, zamilovane. Na jednej strane sa mi to nepáčilo, no na druhej je pravda, že zamilované dievča tak skutočne rozmýšľa a tie výkričníky sa jej v hlave naozaj zjavujú. Takže Táňa bola úprimná rozprávačka. 
Ostatné postavy, okrem Adonisa a Táne, neboli až tak veľmi dobre vykreslené. Čitateľ sa s nimi až tak do hĺbky nezoznámil.
Čo sa týka deja, je sladký, zamilovaný a myslíte si, že viete ako sa bude odvíjať a ako skončí... Asi preto som bola ku koncu knihy dosť napätá... a prekvapená. Práve týmto zvratom ma kniha presvedčila, ale skôr prekvapila, že nie je nudná a úplne obyčajná. Kniha si ma získala a práve koncom a vývojom udalostí u mňa zabodovala. Čakala som len nejaký sladký románik s predvídateľným dejom, takú oddychovku. Samozrejme, že aj pri tejto knižke si oddýchnete, no ku koncu sa aj zamyslíte nad dejom. Že čo sa stalo. A dostanete sa ku jednej krásnej myšlienke- všetko sa deje kvôli niečomu. Nič nie je náhoda. 
Knižku odporúčam tínedžerkám, ktoré majú radi romantické príbehy a slovenskú literatúru. Táto knižka vás zabaví, aj keď myslím si, prečítate ju pomerne rýchlo. Myslím, že stojí za to.


Za poskytnutie výtlačku veľmi pekne ďakujem samotnej autorke :-)


Komentáre

Obľúbené príspevky