Šťastná sedmička

Willow je dvanásťročné dievča s nevyspytateľným mozgom... zaujíma sa o rastliny, choroby, biológiu a jej rozmýšľanie sa značne líši od jej rovesníkov. Preto nemá žiadnych priateľov. A až po tragickej udalosti, ktorá ju značne poznačí, sa jej do života vkradne sedem ľudí... šťastná sedmička. 

Autor: Holly Goldbergová Sloanová                                                      
Počet strán: 341
Žáner: realita, o živote a opore
Vydavateľstvo: Ikar- YOLI
Rok: 2014

Anotácia: 
Willow Chanceová je dvanásťročné vietnamské dievča, ktoré miluje svojich dvoch adoptívnych rodičov. Starajú sa o ňu a dovolia jej mať aj vlastnú veľkú záhradu, kde si Willow pestuje rastliny od výmyslu sveta. Ona ich totižto zbožňuje. Okrem nich zbožňuje aj choroby, medícinu a... rátanie po siedmich. Sedmička je jej šťastné číslo, vo všetkom hľadá súčet päťky a dvojky, niekedy tam ani nie je, no sedmičku tam ona vždy nájde. Vždy. Willow má neobyčajný mozog- hraničí s genialitou. Je veľmi múdra, testy napíše tak dobre, že ju každý obviní, že podvádzala, všetkému rozumie, ovláda vietnamčinu a vie hovoriť plynule po španielsky a jej myšlienky... no niekedy nebudete rozumieť všetkým slovám, ale z toho si nič nerobte. Pre niekoho je Willow geniálna. Pre niekoho divná. Pre deti jej veku je čudná a preto nemá žiadnych kamarátov. Má iba rastliny a milovaných adoptívnych rodičov... 
Tragická autonehoda však Willow zmení. V tom aute nesedela ona. Iba jej milovaní adoptívni rodičia. Iba. Dom, ktorý milovala a v ktorom žila, je teraz masa smutných spomienok, ktoré si nechce pripomínať. No čo je úplne úplne najhoršie, nemá ku komu ísť. Nemá nikoho, ibaže by... 



Po geniálnom napísaní testov, Willow pošlú ku školskému poradcovi. Oni si totiž myslia, že podvádzala. Úprimne povedané, to Dell Duke- školský poradca, by potreboval pomoc. Je tak trochu lenivý, neobratný a stále sa v tomto svete nenašiel. A je závislý na mäsitých jedlách. No srdce má zo zlata, takže žiadneho vraha v ňom nehľadajte.
V jedno osudné popoludnie sa Willow stretne s dvoma vietnamskými súrodencami. S Mai a Quant- Haom. S vietnamcami. Žijú so svojou mamou v garáži, otec, Mexičan, od nich odišiel. Quant-Ha je tak trošku prípad, trošku ignorant, trošku drzý a nevyspytateľný. No práve v týchto dvoch si Willow nájde ako-takých priateľov.

Zlaté dievča Mai poprosí a presvedčí svoju mamu, aby s nimi Willow zostala. Dočasne. Veľmi dobre vie, že finančne na tom nie sú najlepšie, no Willow niekoho potrebuje. Maiina a Quant-Haova matka má nechtové štúdio, z čoho ledva vyžijú. No všetko je naozaj dočasné.
A tak sa Willow zapletú do života siedmi ľudia. Siedmi ľudia, ktorí jej pomôžu a zostanú s ňou v najhoršom. A predsa len... možno bude musieť plávať proti prúdu. 


Moje hodnotenie: 
Kniha vyšla v edícii YOLI, čo znamená, že má typickú mäkkú väzbu a nápaditú obálku. Myslím si, že je pekná, upokojujúca a k príbehu sa hodí, dokonca aj ten slogan- Ak prídete o všetko, možno budete musieť plávať proti prúdu. Kniha teda už na prvý pohľad láka. Ešte aj anotácia vyzerá sľubne. Do čítania som sa teda vrhla s očakávaniami... 
Z formálnej stránky by som ešte pripomenula to, že strany nie sú veľké a nemajú na sebe nejako veľa textu. Čo je výhoda v tom, že strany sa rýchlo prevracajú samé (o kapitolách ani nehovorím), no mínus spočíva v tom, že kniha je zbytočne hrubá. Kapitoly sú fakt krátke, čo čitateľa určite poteší. Niekedy kapitoly rozpráva samotná Willow, inokedy nestranný pozorovateľ- rozprávač. No niekedy sa v tom strácate, až vo formulácii vety si uvedomíte, kto čo hovorí. 
Spočiatku sa v knihe najprv spoznávate s postavami, čo mi prišlo fakt fakt divné, lebo na tých stranách nešlo o žiaden dej. Iba ste sa dozvedeli veci o tej postave, čo je síce fajn, ale zdržuje to. Po zoznamke ste sa potom ponorili do života Willow. Mne osobne dosť vadilo, že v knihe bolo málo priamej reči. Možno preto vo mne príbeh nezanechal až tak hlbokú mienku. Som rada, že som túto knihu vyhrala, lebo keby som si ju kúpila... no nebola by som z toho nadšená. A pri knihe som strávila aj dosť veľa dní, pretože som ju nestíhala čítať- niekedy som ani nemala chuť... 
Bola chvíľa, keď som si povedala, že to vzdám. Že ak ma ďalšia kapitola nepresvedčí, knihu nedočítam. Ešte v ten večer som prečítala skoro sto strán
To svedčí o tom, že kniha nie je písaná zle. Ale dej je nie je rozvinutý, nedeje sa tam nič zvláštne, skôr by som povedala, že autorka sa sústredila na city a psychický stav hlavnej hrdinky. Alebo len nevyužila myšlienku. Okrem rozsiahleho deja som čakala aj viac priamej reči- asi preto si ma kniha nezískala... Príbeh je ale jemný, vtipný, miestami aj poučný a veľa vecí si pri čítaní uvedomíte. Budete musieť čítať medzi riadkami. Ani nebadať, že Willow má len dvanásť rokov, príbeh nie je písaný tak detsky, že by to vadilo, či vyčnievalo... 
Z môjho pohľadu priemerná kniha, nemyslím, že si ju ešte niekedy len tak zoberiem do ruky a prečítam ešte raz. No tí, ktorí o nej uvažujú- len smelo do toho, vám sa možno bude páčiť. Táto kniha má dosť veľa priaznivcov, ale ja do tej kategórie nepatrím... Príbehu udeľujem tri hviezdičky a dúfam, že autorka vo svojich iných dielach staví na poriadny a premyslený dej a veľkú dávku priamej reči.




Komentáre

Obľúbené príspevky