Labyrint 3: Vražedná léčba

Vyvrcholenie tejto knižnej série u nás ešte nevyšlo a preto som sa rozhodla prečítať si ho po česky. 
Očakávala som veľkoleposť, akciu, napätie a lásku... A ako to nakoniec dopadlo?

Autor: James Dashner                                                             
Počet strán: 310 
Žáner: dobrodružný, akčný, dystopický
Vydavateľstvo: Yoli
Rok: 2015

Anotácia: 
Thomas a hrstka jeho přátel unikli z nástrah Labyrintu. Přežili náročnou pouť Spáleništěm. Mnohokrát si mysleli, že už je konec, že to nemůže být horší. Přesto mají ty nejtěžší chvíle a nejbolestivější rozhodnutí teprve před sebou. Ve světě, který se pod tíhou zákeřné nemoci hroutí před očima, mezi šílenci na straně jedné a nevyzpytatelným ZLOSINem na straně druhé, se musejí poprat o naději. Ale mohou vůbec ještě někomu věřit? 

Môj názor: 
Druhý a tretí diel som si hneď objednala po dočítaní jednotky, teda celú sériu som čítala plynulo a za sebou. Počas celej dejovej línie sa neustále ukazovali nové otázky a niekedy aj klamlivé odpovede. Preto som bola naozaj veľmi zvedavá, či sa všetko vysvetlí v tomto poslednom dieli. 

Neviem čím to je alebo či sa to zdá len mne, ale Dashner začne normálne písať až okolo stej strany. To isté som pociťovala aj v predošlých dvoch častiach. V trojke bol začiatok dosť metúci a myslím si, že prvých sto strán mohol redukovať na polovicu, bolo by to lepšie a čítalo by sa to ľahšie. Čo musím vyzdvihnúť je, že kniha mala okolo 70 kapitol a boli dosť krátke, to som brala ako veľkú výhodu

Táto časť sa líši od ostatných v tom, že sa pravdepodobne odohráva v naozajstnej a drsnej realite. Preto je situácia pochmúrnejšia, depresívnejšia a každým dňom sa erupcia množí a zhoršuje sa. Niektoré postavy si vymenili karty, pretože niekedy hlavné boli teraz v tieni a tie nové sa zas rozvíjali a boli v popredí. Riešila sa tu hlavne otázka erupcie a teda medziľudské vzťahy tu nemali veľmi veľký priestor, čo ma dosť mrzelo. V dvojke ma práve toto bavilo, ale tam to aj očividne skončilo

Čeština mi nerobila vôbec žiadny problém s výnimkou niektorých špecifických názvov alebo slangových slov z Fleku. No to som si domyslela. Aj keď, logicky, v slovenčine sa mi to čítalo o dosť lepšie- zdalo sa mi, že slovenský preklad bol viac precítený a už len z vyjadrovania osôb som si vedela domyslieť aký asi ten človek je. Tu to bolo také suchšie. Takže český preklad sa mi nepáčil.

Osobne si myslím, že celú knihu Dashner dosť rozpisoval a naťahoval. Stále tam pribúdali samé komplikácie, čo by nebolo až také hrozné, keby ich nebolo veľa a už mi to pripadalo dosť umelé.


Koniec mal byť asi napínavý, ale mňa dosť nudil, keďže bol umelo pretiahnutý a niektoré veci mi prišli nereálne. Modlila som sa, aby som sa už prečítala cez tú scénu, lebo naozaj ma to nebavilo. Keby bol koniec a začiatok kratší, kniha by mala možno o 30-40 strán menej, bolo by to naozaj super, ale týmto si to u mňa dosť pokazil... 

Spomínala som, že v tomto románe láska nemala priestor. Nemala, ale za to puto priateľstva tu bolo viditeľne v popredí v porovnaní s ostatnými dielmi. Osobitne medzi Thomasom, Teresou a
Newtom. Sklamalo ma, že napr. taká Teresa sa tu len sem-tam mihla. Veď predsa Thomasove myšlienky boli v predošlých dieloch len a len o nej a teraz sa tu ani poriadne neobjaví? Brendu som si obľúbila v druhej časti, ale tu ničím nevynikala. Podobne ako ostatné postavy, aj ona zapadala do sivého priemeru a začala mi už liezť na nervy (pričom v druhej časti mi taká vôbec neprišla). Jediná výnimka bol asi Minho- ten sa našťastie vôbec nezmenil. Novinkou je aj to, že do deja sa vrátila jedna osoba, ktorá mala byť mŕtva, no smrť zasiahla niekoľkokrát a určite viacerým čitateľom to zlomilo srdce, rovnako aj mne. 

Koniec bol nielenže dosť rozťahaný a nudný, ale nebolo tu vysvetlené úplne všetko na čo som chcela odpoveď. Je síce pekné, že celá séria vlastne zobrazuje ľudské chyby až tak, že sa ľudstvo zničí, ale to ma neuspokojilo. Niektoré detaily zostali nevypovedané a ten koniec je dosť "nespokojný". Skončil aj dobre a aj zle (aj keď vo filme to bude samozrejme ináč). Neviem no. Čakala som nejaké úžasné a perfektné čítanie, ale nebavilo ma to viac ako predošlé knihy. Ani sama neviem, či som bola veľmi náročná na vyvrcholenie, alebo to bolo jednoducho fakt slabé. Tí, ktorí sú zvedaví ako to celé skončí by nemali váhať a prečítať si to ešte pred filmom, už len kvôli deju a rôznym zvratom. Ale počkajte si na slovenský preklad. 



Komentáre

Obľúbené príspevky