Trón zo skla

Nová fantasy séria práve odštartovala so svojím prvým dielom- Trónom zo skla. Vráťme sa do obdobia kráľov, mečov a zabudnutej mágie. Zoznámme sa s najznámejšou nájomnou vrahyňou- Celaenou Sardothein, ktorej sa práve podarilo dostať preč z najhoršej väznice na svete na... možno ešte horšie miesto. 

Autor: Sarah J. Maas                                                                               
Počet strán: 373 
Žáner: fantasy, romantický 
Vydavateľstvo: Slovart 
Rok: 2015 

Anotácia: 
Celaena Sardothien bola niekedy najobávanejšou vrahyňou na svete. Každý sa jej bál. Až dokým ju niekto nezradil. A tak sa ako osemnásťročná dostala do najhoršieho väzenia- do Endovieru. Je tam všetko, čo si nechceme predstaviť- chlad, hlad, utrpenie, bolesť a beznádej, že oči už neuvidia denné svetlo. Raz sa jej skoro podarilo ujsť... lenže len skoro. 


Jedného dňa si po Celaenu príde korunný princ Adarlanu so svojím sprievodom. A navrhne jej neobyčajnú ponuku- ak sa jej podarí zvíťaziť nad 23 vrahmi, zlodejmi a vojakmi, stačí, aby vraždila pre kráľa 4 roky a bude slobodná. Navždy slobodná. Táto ponuka sa neodmieta, keďže v Endovieri má takmer istú bolestivú smrť

Keď Celaena ponuku prijme, spolu s nevystatým kapitánom Chaolom, korunným princom Dorianom a sprievodom, bude putovať až do nenávideného kráľovstva- do Adarlanu. Adarlan zničil všetko dobré, všetku mágiu a Celaena by najradšej zabila kráľa ako prvého. No to nesmie. Stačí jej zabiť nejakých 23 amatérov, odslúžiť si 4 roky a bude slobodná. Navždy. Lenže veci sa začnú komplikovať a pomedzi súboje sa začnú pliesť mŕtvoly súťažiacich, vedľa ktorých budú vždy krvou napísané nebezpečné wyrdruny. Nikto totiž netuší, že v kráľovstve sa ukrýva jedno veľké zlo, ktoré dokáže takto nechutne zabiť hocikoho. 

Okrem nepriateľov si však osemnásťročná vrahyňa nájde aj priateľku, princeznú Nehemiu, ktorá bude jej bútľavá vŕba, no je aj veľmi tajomná. A či sa jej to páči alebo nie, aj s jej osobným strážcom Chaolom si už nebudú liezť na nervy... No čo je najneodpustiteľnejšie, zblíži sa s chlapom, ktorého by mala nenávidieť a spolu s ním by mala zabiť aj jeho celú rodinu- princom Dorianom. Atmosféra tejto fantasy knihy s nádychom histórie a mágie vás nenechá dlho chladným a čoskoro sa do tohoto príbehu a postáv zamilujete



Moje hodnotenie: 
Táto kniha má úplne bombovú obálku! Perfektne vystihuje hlavnú hrdinku- nebezpečnú a jemnú a takisto aj atmosféru. Pri pohľade na tie farby mi je až zima a počujem svišťanie mečov. No o to presne ide! Nemôžem povedať nič iné, že obálka je úchvatná (až na ten nadpis, keďže sa mi kvalitne zošúpal)! Väzba je tiež veľmi pohodlná- taká akurát do ruky. A vďaka vhodnému písmu a veľkosti strán sa príbeh číta naozaj ako rozprávka. Ako príloha je v knihe mapka tohto sveta a síce na prvý pohľad vám nič nebude hovoriť, keď som sa na ňu pozrela asi po takých sto stranách veľmi mi to pomohlo na predstavenie si vzdialeností a miest.



Autorka knihy- Sarah J. Maas
Sarah J. Maas ma šokovala už od prvej strany- veľmi rýchlo ma vtiahla do deja a zaujala. Vedela som sa na čítanie sústrediť aj keď som bola v škole, či autobuse- to sa mi často nestáva, skoro vždy potrebujem hrobové ticho. Síce prvých strán ma neskutočne bavilo, nemala som v sebe taký ten pocit, že toto je jedna z mojích naj naj kníh... ten pocit sa dostavil až neskôr. Tiež bolo fajn, že je príbeh vyrozprávaný z tretej osoby a tak sa zoznamujeme aspoň trošku s Chaolom, Dorianom a... zlými postavami. Príbeh bol napísaný naozaj pútavo, romanticky a aj akčne. Užívala som si každú stránku a bolo mi hrozne ľúto, že koniec knihy sa blíži. Svoje čaro malo aj toto historické obdobie, kde neexistovali žiadne mobily, či internet. Iba knihy, meče, kúzla a tajomstvá

Postavy a vzťahy medzi nimi boli také napäté s iskierkou lásky a tajomstva, že som sa nevedela rozhodnúť komu držím palce. Ale pekne po poriadku:
Celaena bola síce vrahyňa a bola na vraždenie vycvičená od mala, ale v sebe tiež skrývala city, smútok, jemnosť a eleganciu. Síce vedela niekomu chladnokrvne zlomiť väzy, tiež chránila šteniatka a milovala knihy. A bola zraniteľná. Niekedy som sa šúľala od smiechu na jej komentároch alebo jej totálnych "steroch", ktorými každého zaklincovala. 

Dorian sa mi páčil v tom, že bol iný ako jeho otec či matka. Bol sám sebou a asi ako jediný nevidel v Celaene to monštrum čo zabíja, ale utrápené dievča, ktoré už v osemnástich pocítila Endovier na vlastnej koži. Bol celkom milý a vtipný. Niekedy autorka prerozprávala veci z jeho pohľadu a bola naozaj zábava čítať to. Medzi ním a Celaenou vytvorila také napätie a príťažlivosť, že som sa len škerila, tešila, výskala a prosila, aby boli už konečne spolu, lenže...
na scénu zavítal aj Chaol, ktorý u mňa nezaostával až tak ďaleko za Dorianom. Síce nevedel prejaviť tak city ako princ, bol tiež úžasný a kvôli nej obetoval naozaj veľa. Z jeho minulosti bolo tak ceruzkou načrtnuté, čo asi zažil, lenže to je všetko. Po celý čas som vlastne držala palce raz jednému, potom druhému a odrazu obidvom. Pre mňa to bolo možno ešte ťažšie ako pre Celaenu, ale nech...


Musím priznať, že táto kniha ma dostala a doslova pištím po ďalšej časti. Musím ju mať! Tento príbeh je taký originálny, úžasný a prepracovaný, že ho milujem. Milujem Celaenu, Doriana, Chaola, Nehemiu... jednoducho všetkých. Bolo tam okrem lásky a zabíjania aj dosť mágie a tajomstiev... bolo to jednoducho úžasné! Už teraz sa neviem dočkať ďalšej časti, takže dúfam, že to bude čoskoro.


Sarah J. Maas túto knihu písala približne desať rokov, takže je naozaj vyčistená, prešperkovaná a premyslená. Cítiť to aj z opisov, myšlienok a dialógov. Naozaj odporúčam a priznávam, že je to moja nová závislosť.


Komentáre

Obľúbené príspevky