Mačka medzi holubmi

Opäť som siahla po detektívke od legendárnej Agathy Christie, ktorej príbeh má veľa nitiek, súvislostí a samozrejme... vrážd. 
V prostredí dievčenskej školy sa objavia mŕtvoly učiteliek, nikto však netuší, že sa to všetko začalo dávnejšie. Ženské vzťahy, závisť a bohatstvo hrajú hlavnú rolu. 

Autor: Agatha Christie                                                    
Počet strán: 207
Žáner: detektívny 
Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ
Rok: 2015 

Anotácia: 
Pred politickým prevratom v štáte Ramat, sa princ Ali rozhodne ujsť z krajiny spolu so svojím najlepším priateľom Bobom a rodinným bohatstvom v podobe drahokamov. Nenápadný útek z krajiny majú obidvaja veľmi dobre premyslený, akurát musia ešte niečo vymyslieť, aby drahokamy opustili krajinu, ale nie s nimi. 
O pár dní na svet príde informácia, že Ali spolu s pilotom Bobom umreli pri tragickej nehode kvôli nebezpečnému počasiu v horách. Ale drahokamy sa nenašli.  

O niečo neskôr sa začne nový semester v prestížnej dievčenskej škole- v Meadowbanku. Učiteľský zbor je čisto ženský, rovnako ako študentky. Jediní chlapi v okolí sú dvaja záhradkári- jeden mladší príťažlivý a druhý starý a skúsený. 
Ako isto vieme, ženské vzťahy nemusia byť vždy najideálnejšie a najmilšie. Ku pôvodným profesorkám pribudnú nové, ako aj sekretárka školy. Tu predsa nejde len o učenie, ale aj o to, kto povedie školu ďalej, kedže sa riaditeľka chystá odísť

Niekoľko mŕtvych v tomto príbehu pekne zamotá nitky a na prvý pohľad úplne nelogické situácie sa stanú kľúčmi k rozlúšteniu prípadu. Po učiteľkách začne mať obavy aj študentka Julia, ktorá vyhľadá na pomoc Hercula Poirota, právom sa totiž obáva o vlastný život. 
Či je len jeden vrah a kde sa podeli diamanty, vám vysvetlí na záver legendárny detektív, ktorému nič neujde.

Filmové spracovanie knihy.
Moje hodnotenie: 
Už zo začiatku textu bolo cítiť, že túto detektívku napísala Christie- rýchle opisy, vety, kde treba hľadať skrytú myšlienku a veľa tajomných nitiek sa postaralo o to, že niečo cez dvesto strán mi ubehlo ako voda. Prečítala som ju za jeden deň. Musím však podotknúť, že predsa len sa trošku líši od ostatných- v tejto sa Hercule Poirot objavil až päťdesiat strán pred koncom, čo ma dosť sklamalo. Tešila som sa na Poirotove vyšetrovanie a on tam skoro ani nebol a hneď na to ako sa ukázal, už mal prípad vyriešený...

Prostredie dievčenskej školy bol podľa mňa veľmi dobrý nápad- hemžilo sa to tam ženskými priateľstvami, tajomstvami a bolo ich tam naozaj veľa. Kus príbehu bol zakomponovaný aj do ďalekej krajiny- do Ramatu. Síce na prvý pohľad sa zdalo, že to spolu vôbec nesúvisí, boli by ste prekvapení, čo všetko  tam bolo prepletené.

Po vžití sa do dvoch prostredí prišiel na rad vyšetrovateľ Kelsey, ktorý nebol na zahodenie, ale predsa to nebol sľubovaný Poirot. Až po takej stej strane sa konečne stalo niečo trestné... vražda. Po celý čas som uvažovala, ako to asi mohlo byť. A síce moja téza sedela a nebola až taká hrozná- samozrejme, že nesedela a ku koncu som bola parádne prekvapená. V príbehu sa objavili tri vraždy učiteliek, čo malo aj následky- rúcanie povesti prestížnej školy, menej kandidátok na riaditeľku a takisto aj zbavenie sa osoby, ktorá až priveľmi snorila za tajomstvami. V podstate mala každá jedna profesorka nejaký motív, o to viac, že ani jedna mŕtva nebola vyslovene obľúbená.

Mačka medzi holubmi je aj dosť výstižný názov- niekde v škole bola totiž mačka zabijak, ktorá kántrila ostatné holuby. A celý čas sa pokúšate prísť na to, kto to bol- či nejaká študentka, nová alebo stará pracujúca... A možno keby jedna niečo povedala polícii, prežila by. Nemala nič tajiť. Samozrejme, že keď ide o drahokamy, ani tá najrozumnejšia žena nezostane taká aká bola, ale nechá sa zmanipulovať.

Od Christie som predtým čítala ešte Poirotove Vianoce a Vraždu na golfovom ihrisku, no jednoznačne bola najlepšia kniha Poirotove Vianoce. Osobne som od tejto knihy očakávala viac- predsa len, je to Agatha Christie! Nehovorím, že to bolo zlé, ale nebolo to niečo úžasné. Vadilo mi, že Poirot sa objavil dosť neskoro a rozuzlenie ma síce prekvapilo, ale nachádzalo sa v mojich tézach. Možno to bolo tým, že pozerám a čítam veľa detektívok a tak nejako som to vytušila. Myslím si, že Agatha má určite aj lepšie detektívky, aj keď táto nebola na zahodenie. Po Poirotových Vianociach som tiež čakala niečo geniálne a možno práve tomuto som mala až príliš veľké očakávania. Niekoho iného možno nadchne, čo ja viem. Dávam tomu nezvyčajné tri a pol hviezdičky, lebo od knihy som sa síce nevedela odtrhnúť, ale očakávala som niečo ešte brilantnejšie.


Komentáre

Obľúbené príspevky