Trón zo skla: Vrahyňa proti pánovi pirátov (novela)

Ak aj vy netrpezlivo čakáte na preklad tretieho dielu Trónu zo skla, siahnite po útlej knižke a zistite, čím si Celaena prešla v minulosti... 

Autor: Sarah J. Maas                                                                     
Počet strán: 126
Žáner: fantasy, dobrodružný 
Vydavateľstvo: Slovart
Rok: 2016 

Anotácia: 
Dva roky pred dejom románu Trón zo skla sa Celaena Sardothien ocitá na netypickej misii. Šéf Cechu vrahov Arobynn ju vyslal za Pánom pirátov vybrať dlh, čo im vyrúbili za nepokoje v hlavnom meste. Až na mieste sa dozvedá, že dlh nebude Pán pirátov splácať mincami, ale otrokmi. Pred mladou Celaenou stojí ťažké rozhodnutie – uposlúchnuť príkaz svojho mecenáša, alebo riskovať vlastný život a spraviť to, čo je podľa nej správne.

Súčasťou slovenského vydania je aj špeciálna novela Vrahyňa a liečiteľka: Celaena musí v neútulnom hostinci v meste Innishi prežiť už len jednu noc, aby pokračovala na ceste do púšte, ktorá môže zmeniť osud prekliatej krajiny naveky… No v jeden večer sa v živote nájobávanejšej vrahyne dokáže zomlieť všeličo, a ak sa do toho zapletie liečiteľka so zabudnutou mágiou v krvi… dôsledky môžu byť nedozerné. 


Moje hodnotenie: 
To, že Slovart sa rozhodol vydať aj tieto malé novely, ma veľmi prekvapilo a potešila som sa, pretože tretí diel má byť preložený až niekedy v lete. No čo ma prekvapilo ešte viac (a aj sklamalo) je to, že pôvodnú knihu rozobral a vydá ju ako štyri malé knižky. Tomu vôbec nechápem pretože podľa mňa sú tie knižky naozaj malé a tenučké, keby boli pokope v jednej, bolo by to oveľa lepšie. 

Nepredpokladám, že recenzia na túto knižku bude dlhá, lebo knižka má len niečo cez sto strán a má nezvyčajne malý formát. Oceňujem však, že nám autorka dala možnosť pozrieť sa do minulosti tejto vrahyne. Už na prvých stranách sa spoznávame so Samom, toľko spomínaným v prvom a druhom dieli. Pre mňa bolo naozaj milé čítať ešte keď sa nemali veľmi v láske a čím si prešli. 

Kniha skrýva dve poviedky- jedna má cca 80 strán a druhá možno tak tridsať. Upozorňujem, že knižka je naozaj maličká a máte ju prečítanú za jeden večer s čajom v ruke. V prvej poviedke je Celaena vyslaná spolu so Samom na misiu, na tajuplný pirátsky ostrov. Nebudem vám prezrádzať veľa, no ja som si užívala najmä tie pasáže, ktoré nám Sama priblížili a bolo mi naozaj smutno, keď som knihu dočítala. 

Druhá poviedka je kratučká a Sam sa tam ani neukázal, je to ako keby súvislé pokračovanie za tou prvou poviedkou. Tam sa naša milovaná hrdinka zoznámi s liečiteľkou so zabudnutou mágiou v krvi. A verte či nie, Celaena si vytvorí slabučké priateľstvo. 

Neviem čo by som ešte k tomuto hodnoteniu napísala, keďže z deju veľa vyzradiť nemôžem... Ak váhate, či si knižku kúpiť, myslím si, že nemáte čo stratiť. Stojí necelé štyri eurá (podľa toho kde nakupujete) a aspoň sa opäť začítate do tohto skvelého príbehu. Najradšej by som mala všetky štyri novelky u seba doma a čítala... Čo sa týka deju, vraj táto knižka zaostáva za svojimi novelskými kolegyňami. Ja však odporúčam- nudné to určite nie je, akurát dosť krátke. Och a zabudla som dodať, že knižka v sebe má krásnu mapku...

Komentáre

Obľúbené príspevky