Džínsový denník 6

Paula. A jej denník. Tentoraz už naposledy. 

Autor: Zuzka Šulajová                                                                        
Počet strán: 624
Žáner: romantický 
Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ
Rok: 2016 

Anotácia: 
Život sa začína!
Keď si Paula Semoková v pätnástich začala písať denník, netušila, že sa stane jej sprievodcom na celý život ani že nebude jediná, kto si ho vedie.
Po návrate z Austrálie sa musí rozhodnúť nielen pre krajinu, ale aj pre toho správneho muža. Bude to Ind Vilas či Lukáš Masubo? Zdá sa však, že Lukáš už má iné priority. Paula váha, až jej napokon život uštedrí prekvapenie, ktoré zdanlivo rozhodne za ňu. Alebo, lepšie povedané, vytiahne na svetlo to, čo sama v hĺbke duše vždy vedela... 


Moje hodnotenie: 
Ach jaj, tentoraz som držala v rukách už naozaj posledný Paulin denník. Popravde, bola som celá prešťastná, že je taký hrubý, no zároveň som mala aj mierne obavy z konca, ktorý je difinitívny a nezmení sa. Džínsové denníky má na poličkách mnoho slovenských dievčat, pretože je to úžasná slovenská séria z nášho prostredia, s naším slangom, zvykmi a humorom. Niekoľko rokov má táto séria sprevádzala životom a síce je to šiesty a posledný dej, som za neho rada. Určite preto, že patrí k mojím najobľúbenejším. Neoľutovala som ani jednu minútku strávenú čítaním tejto knižky ale úprimne, v najlepšom treba prestať. 

Paula je Paula, tú jednoducho nezmeníte. Aj napriek tomu, že je už dospelá, pracuje a zažila toho veľa, stále si ju predstavujem len o niečo staršiu odo mňa. Našťastie sa v inom nezmenila- jej zápisky sú vtipné, láskavé, pozitívne a je to ten typ hrdinky, ktorú by ste chceli mať vo svojom živote každý deň. Možno aj pre to, že ten trapas by sa stal jej a nie vám, že to ona by sa vytrela na chodníku alebo tresla niečo totálne nelogické a... ale viete čo, nechajme to tak. Paula je jednoducho taká aká je a preto ju každý miluje iným spôsobom. Som rada, že tento jej posledný denník mal dušu, opisoval dlhočizné obdobie jej života, vďaka čomu som minimálne ja uvidela, že život nie je taký zlý. Treba si ho iba správne vychutnať, tešiť sa a byť dobrý človek. 

Táto časť mala v sebe isté čaro aj vďaka tomu, že Pauline zápisky doplňoval aj Lukášov denník a ešte jednej osoby. Z nezbedného Lukáša sa stal muž, zodpovedný človek, ktorý vo svojej práci ešte aj spí a neustále robí papierovačky a počíta. Čo vám poviem, modlila som sa, aby sa čo najskôr stretol s Paulou, vylial na ňu šálku kávy a rozhovor bol na svete. Pravdou je, že jeho chlapské zápisky mi prišli častorkát ešte vtipnejšie ako tie Pauline, pretože používal ešte väčší slang, chlapský postoj a ego. Vidíme tak príbeh z dvoch pohľadov a zároveň sú nám odhalené aj niektoré retrospektívy. (Mimochodom, bolo strašne dobré to čítať!)

Na internete som narazila na mnoho hejterských odkazov a komentárov, že toto je už fakt sila, keď si
autorka dovolila napísať ešte aj šiesty denník, asi už nemá čo písať... Keďže som prečítala, tak viem posúdiť, že bez tohto dielu by Paulin príbeh a celkovo celá séria nebola dokončená. Toto bol ten správny koniec, tie správne okolnosti a rozhodnutia. Nikto nikomu nekáže čítať nasilu, na trhu je milión ďalších kníh, tak siahnite po nej a nezaplavujte svet svojimi nenávistnými komentármi. Lebo táto kniha naozaj stojí za to. Je to brilantné finále a ja som nesmierne rada, že ho mám doma a som si istá, že k tejto sérii sa určite ešte niekedy vrátim. Okrem lásky a skúseností v živote je aj o rozhodnutiach a tvrdeniu, že všetko sa deje kvôli nejakému dôvodu. Pri tejto knihe som si uvedomila viacero vecí za ktoré som rada a knižku odporúčam ďalej, pretože je vtipná, premyslená a do života vám fúkne čitateľskú bublinu šťastia a spokojnosti. 


Komentáre

  1. Veľmi pekná recenzia a so všetkým súhlasím! Zuzka vždy písala džínsak takým spôsobom, že dievčatá, ktoré ju čítali a pravdepodobne boli niekde v podobnom veku ako paula, dokázali z knihy čerpať, dostať z nej nejaké myšlienky, ktoré nám dokázali pomôcť v istých životných situáciach. Minimálne u mňa to tak bolo. Minule som sledovala tie negatívne komentáre na martinuse a nerozumela som tomu, väčšina z nich bola skutočne takej nekonštruktívnej drsnej kritiky z môjho pohľadu. Knihu som zhltla za 2 dni a bola som z nej trochu rozhádzaná popravde. Veľmi sa mi páčila, to áno akurát jedna vec ma zamrzela. Možno som čakala trošku viac Pauly v tom manželskom živote, možno aspoň zo začiatku nejaké pomalšie tempo, ale mám pocit že akonáhle sa dostala do toho manželského života išlo to tak strašne rýchlo. Ale knihu sa chystím v pokoji prečítať hneď ako budem mať menej povinností, v tkaom kľudnejšom tempe a všetko to tak riadne naozaj predýchať :D, možno až potom ja skúsim napísať tiež moje hodnotenie :).

    www.stupeffy.blog.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem krásne za komentár! Uži si druhotné čítanie! :)

      Odstrániť
  2. Super recenzia, ako vždy. :-D DD6 som čítala dvakrát a najviac ma bavili zápisky tej tretej osoby, vďaka ktorej som sa znova vrátila do školských lavíc, smiala sa na tých trapasoch a tak. :-) Súhlasím s tebou Moni Peace, ten záver sa mi zdal neskutočne rýchly a už som ani nevedela, kto má koľko rokov, v ktorom ročníku je... Som sa úplne stratila a zrazu tu bol koniec... Autorka mi to vysvetlila asi tak, že život po manželstve ide veľmi rýchlo a vôbec si to ani neuvedomujeme...
    Celkom ma bavilo, ako som si čítala Lukášove zápisky a sledovala, ako mu život bežal po rozchode s Paulou. Veľa mi vtedy docvaklo a všetky kúsky skladačky do seba konečne zapadli. :-D
    A mám menšiu otázočku: Doma mám dva DD6 a jeden by som chcela predať. Nepoznáte náhodou nejakú stránku, kde je ako taká pravdepodobnosť, že ju vám aj niekto kúpi? Ďakujem vopred :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem za komentar 😇 skus bazos alebo ak chces, napis mi mail a mozem zdielat tvoj predaj na fb Ermenbooks

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky