Zrodená z ohňa

Na tretí diel fantasy série od Sarah J. Maas som nedočkavo čakala vyše polroka. Nevedela som sa dočkať akcie, obľúbených hrdinov a čarovnej atmosféry príbehu. A výsledok? 

Autor: Sarah J. Maas                                                                                  
Počet strán: 540
Žáner: fantasy
Vydavateľstvo: Slovart
Rok: 2016 

Anotácia: 
Celaena sa už vysporiadala s nebezpečnými protivníkmi i so srdcom rozlámaným na márne kúsky. Teraz myslí len na pomstu, no ako kráľova šampiónka musí slúžiť podlému tyranovi, ktorý má všetko na svedomí. Kapitán kráľovskej gardy ju však vyšle do Wendlynu netušiac, že Celaenina minulosť aj budúcnosť sa skrýva práve v ďalekom kráľovstve férov. Pomoc férskej kráľovnej má však privysokú cenu...
Kým Celaena vo Wendlyne bojuje s démonmi minulosti, v Erilei sa na útok pripravujú nebezpečné sily. Chaol a Dorian sa púšťajú do boja s temnotou, akú nečakali ani v najhorších nočných morách. Obávané bosorky sa totiž spolčili s tyranským kráľom a krvilačná Manon sa nezastaví, kým pred ňou nebude celá Erilea kľačať na kolenách.


Moje hodnotenie: 
Do tejto knihy som sa zamilovala ešte predtým ako naozaj vyšla len kvôli tomu, že je zo série Trón zo skla. Patrí k mojím najobľúbenejším sériám, ktoré nadovšetko milujem a nedám na ne dopustiť. Preto mi bolo úplne jedno aká bude obálka (aj keď je pekná a krásne ladí s ostatnými na poličke) či koľko bude mať strán. Sarah patrí k tým autorkám od ktorej by som si s radosťou prečítala aj nákupný zoznam, čiže veľkému počtu strán som sa potešila a...mala som neuveriteľne veľké očakávania. 

Príbeh nám autorka podáva z viacerých pohľadov prostredníctvom rozprávača. Vieme tak čo sa deje okolo Chaola a Doriana, ale aj čarodejnice Manon či okolo našej slávnej vrahyne Calaeny a novej postavy- Rowana. Premiestňujeme sa tak z krajiny do krajiny, z jednej situácie do druhej a... vôbec to nie je mätúce. Práve naopak- čím viac čitateľ vie čo sa deje za rôznymi stenami, tým si je viac vedomý čo sa môže stať a čo sa isto blíži. 


Mne osobne sa druhý diel strašne páčil. Doteraz si pamätám aký som mala blažený pocit, keď som Kráľovnú z temnoty čítala a aká som bola sklamaná, keď som ju dočítala. V Zrodenej z ohňa je ešte viac akcie a všetky komplikácie sa stupňujú, ale nedokázala som si to až tak užiť. Určite to bude aj tým, že prvých sto strán som sa strašne strácala- úplne mi povypádali mená, súvislosti a čo sa stalo, čiže som zo začiatku len tápala a snažila sa zaloviť v pamäti kto je kto a čo s čím súvisí. Teraz už viem, že pred štvorkou si dám pekný re-reading všetkých troch dielov. 

Na scénu sa nám vkradol fér- Rowan. Je to presne taká postava, ktorá vám vyplní tú čiernu dieru v
Sarah J. Maas
srdci po deficite neprítomnosti Chaola alebo Doriana. Táto postava sa takmer celú knihu vyvíja a čitateľ je naozaj zvedavý, kto vlastne naozaj je. Pri Rowanovi totižto Calaena vyzerala ako totálna zbabelá chudera, ktorá vôbec nie je taká šikovná, ani rýchla a už vôbec nie silná po psychickej či fyzickej stránke... Odrazu som mala pocit, že to je iná Celaena alebo za to všetko mohol dokonalý fér? Jednoznačne Rowan zamiešal kartami a po čase som si ho obľúbila. Vlastne, na príbehu som si obľúbila naozaj veľa vecí, tvorov a postáv. Opäť som sa presvedčila, že autorka má nekonečnú predstavivosť a tento svet má do bodky premyslený. Kniha sa mi čítala rýchlo a príjemne, veď je to predsa Sarah J. Maas. 

Jediné sklamanie som zažívala asi práve kvôli tomu, že som mala veľké očakávania. Polroka som sa tešila na túto knihu a keď som ju už mala v rukách, čakala som stelesnenú dokonalosť a práve kvôli tomu som stále a stále čakala niečo viac, niečo ešte napínavejšie, ešte magickejšie, ešte viac odhalení a tajomstiev a pritom som si vôbec nevšímala genialitu tohto príbehu. Nemôžem si pomôcť, no knižku som si až tak neužila ako dvojku. Nebolo to doslova sklamanie- na rozdiel od ostatných dielov sa tu toho stalo omnoho viac a všetko sa vyvíjalo a komplikovalo a som si vedomá aj toho, že Sarah každým dielom posúva latku vyššie a vyššie, ale mám svoje výhrady. Ak ste čítali aj predošlé diely, tento si rozhodne nenechajte ujsť. Je fantastický. Akurát ja som si dojem skazila očakávaniami, ktoré vždy skreslia pocity. 


Komentáre

Obľúbené príspevky