Instagramové účty spisovateľov, ktoré sa oplatí vidieť!

Nedávno som rozmýšľala nad tým, že bolo by fajn napísať článok. Nejaký nezvyčajný, na ktorý by som sa tešila a zaujal by. A odrazu mi skrslo v hlave, že čo tak napísať o spisovateľoch na instagrame? Nejako som nad tým popremýšľala a bolo to. Ja osobne instagram zbožňujem a mohla by som pokojne povedať, že patrí k mojím najbľúbenejším aplikáciám, aj keď sa musím priznať, že čas strávený na mobile chcem obmedziť, aj keď sa mi zatiaľ veľmi nedarí... Priznajme si to, dnešná doba je takmer závislá od appiek, vrátane instagramu. Účty spisovateľov si pozerám často a veľmi rada, lebo vďaka tomu vidím, aká je práca spisovateľa- cestovanie, turné, autogramiády, premiéra filmovej adaptácie, držanie vlastnej knižky v rukách atď. No čo vám poviem- job snov. Avšak za každou knihou sa skrýva nekonečná doba písania, vymýšľania a pochybností. Tak poďme teda na to! 






Úplne na začiatok by som samozrejme rada pripomenula dnes_citam, ktorý má follownutý snáď každý správny knihomoľ z Česka alebo Slovenska. Sledovatelia tak majú možnosť vidieť krásne fotky rôznych literárnych diel, čo vás len navnadí na čítanie alebo získate tip na nejakú knižku, ktorá by vás mohla baviť.











SARAH J. MAAS
Účet Sarah jednoducho milujem. Neviem prečo, stále ma to tam ťahá a som zvedavá aké fotky popridávala. Ona patrí práve k tým spisovateľkám, u ktorých nájdete veľa fotiek z ciest, rôznych krajín ale aj fotky novučičkých kníh, či opravovania rukopisu. Úprimne, tie rukopisy sú tak hrubé, že by sa mi nechcelo dookola ich prechádzať a hľadať chybičky. Avšak, aj to patrí k spisovateľskej práci a práve vďaka tomu si potom môžeme užívať dokonalo prepracované príbehy. 

 




JENNIFER NIVEN 
Aj autorka jednej z mojich najobľúbenejších kníh vie, ako udržiavať kontakt s čitateľmi a oboznamovať ich s novinkami. Jennifer nedávno vyšla nová kniha Holding Up The Universe, ktorú mám v pláne vypýtať si na Vianoce, samozrejme po anglicky. Jennifer mi príde ako veľmi vďačná, milá a dobrosrdečná osoba. Určite pre to, ako sa vyjadruje o svojich čitateľoch a fanúšikoch- opisuje nás krásnymi prívlastkami a slovami vďaky. Verte mi, niekedy to dobre padne. Taktiež prispieva fotkami jej kníh, citátov, prípadne repostuje fotky jej kníh od čitateľov (to poteší), ale úplne najhlavnejšie: ona takmer spamuje fotkami s čitateľmi! Má množstvo koláží z tour, ktoré mala či už vo Filipínach alebo Brazílii. Prvá kniha, Všetky skvelé miesta, bude sfilmovaná a scénar napísala taktiež ona. Neskutočne sa teším a som rada za každú novinku, či jej milý príspevok. 






JOHN GREEN
Ktože sa to pýši vyše 2 miliónmi sledovateľov na Instagrame? No predsa náš Zelenáč! Nepovedala by som, že na Instagrame je až tak aktívny ako jeho kolegyne, ale aj napriek tomu pridáva fotky celkom často. Vždy to je zaujímavejšie aj vtedy, keď ste od daného spisovateľa niečo čítali alebo ste videli alebo sa vám páčia filmy inšpirované jeho knihami. Aj som čítala, aj som videla a Green patrí určite k mojim najobľúbenejším tvorcom príbehov. Minule som mala strašnú chuť si niečo od neho prečítať a pátrala som, či teda píše niečo nové. A áno píše, po kríze nastalo obdobie hojnosti a Green napísal status na svoju oficiálnu FB stránku, že niečo chystá a že ho to naozaj baví. Tak som teda zvedavá! 






VLADIMÍRA ŠEBOVÁ
Áno, dokonca aj slovenskí spisovatelia majú instagramové účty a komunikujú tak so svojimi fanúšikmi. Rada si prezerám aj účet autorky Insomnie- fotky z besied, nočných potuliek alebo momentky pri písaní. Keďže nedočkavo očakávam Hypersomniu, tak účet si rada prezerám. Ak ste Insomniu čítali, určite dajte follow, pretože s autorkou sa môžte skontaktovať aj cez komentáre a zároveň hneď viete o možných besedách a podujatiach.









RANSOM RIGGS 
Od tohto autora som zatiaľ ešte nič nečítala, ale naozaj sa chystám. Akonáhle dočítam to, čo mám rozčítané, vrhnem sa na Dom pre neobyčajné deti slečny Peregrinovej. Na knižku sa chystám už dlhšie a čím viac to odďaľujem, tým viac sa na čítanie tešíím! Keď som objavila autorov insta, bola som uchvátená, lebo podľa mňa patrí k najkrajším, ak nie je najkrajší z celého môjho výberu. Vidno, že autor má zaujímavý čarovný vkuse a navyše, do kín zavítala filmová adaptácia jeho prvej knihy, takže okrem cestovateľských a knihomoľských fotiek, sa so svojimi followermi delí aj o spomienky z premiéry a chlapí sa aj fotkami s hercami či Timom Burtonom. 

 






SABAA TAHIR 
Autorka od ktorej som opäť nič nečítala, ale seriózne sa zaprisahávam, že sa to čoskoro zmení. Rada si pozerám aj jej insta my story. Minule tam mala aj Benedicta Cumberbatcha, keďže sa nachádzala v štúdiu, kde sa bude pripravovať filmová adaptácia! Práva na sfilmovanie jej prvej knižky Iskra v popole zakúpil aj taký, ktorý sa podieľal na výrobe Narnie. To je podľa mňa naozaj veľká vec a ak bude film rovnako kvalitne a úžasne spracovaný, máme sa na čo tešiť a o autorke budeme rozhodne ešte počuť! Takisto som narazila aj na fotku, kde má kópie svojich kníh v rôznych jazykoch a verte či nie, v strede je aj naša slovenská. Samozrejme, svieti medzi všetkými ako žiarovka, pretože má úplne inú obálku, ale koho to zaujíma. Vynikáme! 

 


 



JANKA ŠULKOVÁ 
Opäť niečo zo slovenskej literárnej scény. Nielenže je Janka výnimočne talentovaná a milá spisovateľka, má aj krásny insta! Veľmi rada si ho prezerám a čítam popisky na štýl "píšem niečo nové, o chvíľku to je vonku". O pár dní výjde jej nová knižka Skús to znovu, na ktorú som veľmi veľmi zvedavá! Okrem fotky kníh tu nájdete aj koláčiky, potulky po Slovensku, prírode či letné dovolenkové. Kuknite! 






VICTORIA AVEYARD 
Opäť autorka od ktorej som nič nečítala, ale Červenú kráľovnú mám doma v češtine od januára (hanbím sa). Victoria má naozaj prekrásne fotky prírody, kníh, cestovania a prekrásnych pamiatok. Aj tento účet je dôkazom toho, že ak viete písať a vaše knihy sú úspešné, žijete si. Dosť dobre. Aj u nej som našla fotku jej kníh v rôznych jazykoch a je tam tá česká (slovenská ešte neexistovala). Naozaj som na tú knižku zvedavá, pretože druhý diel vyjde onedlho v slovenčine, na ktorý sa chystám!






LAUREN OLIVER
Ešte som nič nečítala, ale chystám sa na Replicu v angličtine- Laureninu novú knihu. Som naozaj zvedavá, lebo vraj je to naozaj super, originálne a čítať sa dá viacerými spôsobmi. Je totižto napísaná z dvoch pohľadov a môžte buď čítať kapitoly na striedačku alebo najprv jednú a potom druhú. Každopádne mi Lauren príde ako šťastný a veselý človek, ktorý ráno vstane ako chce, v pyžame s kávou v ruke si napíše pár kapitol, ide na pláž a popri tom sa teší, že jej knižky sa prekladajú. Už len ako človeka ju mám rada!






VERONICA ROTH
Od Veronicy mám prečítané všetky 4 knihy, čo vyšli v slovenčine. Divergenciu milujem a ohromne sa teším aj na jej novinku, ktorá vyjde aj u nás v januári. Aaach som zvedavá. Veronica, prirodzene, cestuje veeľmi veľa, píše veľa a na konte má predaných mnoho výtlačkov jej kníh. Vraj je veľmi hanblivá, čo mi príde celkom vtipné na to, aká je slávna. Čo som zaregistrovala cez jej fotky, minule bola v Taliansku na festivale a mimo toho veľa píše a teší sa, kedy vyjde jej nová kniha. Btw, teším sa aj ja.






Tak to je na dnes asi tak všetko :) Dúfam, že sa vám tento článok aspoň trošku páčil, že som vás istým spôsobom inšpirovala či zoznámila s rôznymi spisovateľmi. Som si vedomá toho, že insta majú aj spisovateľky ako je Colleen Hoover či Anna Todd, no výber som uskutočnila na základe toho, ktoré účty oslovili mňa a ktoré vám naozaj odporúčam, nie na základe followerov.
Chceli by ste byť spisovateľmi aj vy? Určite to má aj mnohé benefity ;) Dajte mi vedieť v komentároch, som zvedavá!!

Komentáre

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky