Rozhovor s Viktóriu Drgoncovou

Ako ste si už mohli všimnúť, pred nejakým časom pribudla na blogu recenzia na novú fantasy knihu od slovenskej autorky- Nepriatelia Urdisu. Ešte predtým ako som knihu prečítala som poprosila autorku, či by bolo možné poskytnúť mi rozhovor- predsa len, mladá slovenská krv napísala knihu vsadenú do vymysleného sveta a s novým systémom. Každý chce vedieť viac... 

1. Ako dlho už píšeš? Je toto tvoje úplne prvé dielo? 
1.       Prvý pokus o napísanie knihy vznikol ešte v čase, kedy som bola asi piatačka na základnej škole, ale vtedy som to hneď vzdala, pretože úroveň mojej gramatiky a slovnej zásoby nebola ešte natoľko dostatočná, aby som mohla napísať celý román. Okrem toho, vtedy mi chýbali trpezlivosť a vytrvalosť, ktoré sú potrebné k napísaniu knihy. Nepriatelia Urdisu sú mojím prvým oficiálne vydaným dielom, ale nebol to prvý rukopis, ktorý som dopísala do konca. Definitívne sa dá však považovať za dielo, ktoré rozsiahlosťou výrazne vyniká medzi ostatnými mojimi pokusmi.  

2. Koľko času Ti trvalo napísať prvý diel?  
1.       Možno keby som zrátala len čas, ktorý som strávila iba písaním, tak by to nebola až taká dlhá doba. Ale od chvíle, kedy som napísala prvé slová príbehu, po okamih, kedy som si do počítača uložila finálnu verziu, ubehlo niečo vyše troch rokov. 

3. Keďže v tom čase si bola ešte študentkou, ako sa ti podarilo skombinovať písanie so štúdiom?  
1.     
  Najmä kvôli škole píšem len cez víkendy a prázdniny. V poslednom čase sa mi však aj cez víkendy akosi ťažšie hľadá čas na písanie. Keďže tento rok maturujem, som viac-menej nonstop zalezená v učebniciach a snažím sa čo najlepšie pripraviť. Na začiatku školského roka som si povedala, že písať budem až po zvládnutí maturity. Aby som mala niečo, na čo sa budem tešiť. Lenže som zistila, že to jednoducho nedokážem. Nesmierne mi to chýbalo. A i keď si teraz sadnem za počítač, hoc len na krátku chvíľku a napíšem sotva stranu, hneď sa cítim lepšie. Jednoducho zo mňa pri písaní opadne všetok stres a hneď sa cítim o čosi uvoľnenejšie. 

4. Počula som, že chystáš aj ďalšie diely. Už na nich usilovne pracuješ? Mohla by si nám o nich povedať viac? 
1.       Ako som už spomínala, popri škole momentálne nemám veľa času na písanie, ale počas letných prázdnin sa mi akosi podarilo dopísať druhé pokračovanie. Rozhodla som sa však ešte sa doň vrátiť späť a poprerábať nejaké veci. Predsa len, chcela by som, aby dvojka bola lepšia ako jednotka a rada by som sa vyvarovala nedostatkov, ku ktorým došlo v mojej prvotine. No a k deju dvojky by som sa zatiaľ nerada vyjadrovala, pretože som si zatiaľ ešte neujasnila, koľko toho môžem prezradiť, aby som neprezradila veľa (tejto dileme čelím aj pri písaní anotácie). K tejto otázke by som však povedala aspoň toľko, že pokračovanie sa bude volať Mračná Urdisu a vydanie je predbežne naplánované na október/november tohto roku. 

5. Chcela by si sa živiť písaním alebo písanie berieš iba ako hobby? 
1.       Zatiaľ je to len mojím koníčkom, ale v budúcnosti by som sa tým rada živila. Ktovie, možno raz...

6. Aké knižky rada čítaš?  
1.       Najradšej mám zahraničných autorov, ale v poslednom čase som si našla cestu aj k tým našim. Medzi moje najobľúbenejšie žánre patrí fantasy, science fiction, horor, ale veľmi rada siahnem aj po severských krimi, detektívkach či trileroch. Na obyčajné romány veľmi nie som. Prekáža mi, že je tam toľko toho „obyčajna“, ktoré nás dennodenne obklopuje. Ale zasa na druhej strane, niekedy mám obdobie, že si prečítam aj takéto knihy. 

7. Ktorá postava z tvojej knihy Ti je najbližšia ( niečím je pre Teba výnimočná)?  
1.       Najbližšou mi je hlavná postava, keďže som zvolila ja-rozprávanie. Nedá sa však povedať, že by pre mňa bola výnimočnou. Skôr si často lezieme na nervy, keďže spolu trávime toľko času 😀

8. Knihu si najprv publikovala na Wattpade... a odrazu je z toho kniha? Porozprávaj nám tvoj príbeh od aplikácie až po vydanie knihy 
1.       Na Wattpad som začala prispievať vďaka túžbe po spätnej odozve. Chcela som vedieť, čo si o mojej tvorbe myslia úplne cudzí ľudia. Navyše som potrebovala, aby ma ktosi dohnal k tomu, aby som rukopis dopísala do konca. Keď som pridala poslednú kapitolu, veľa čitateľov napísalo komentár, kde mi poradili, aby som skúsila tento svoj výtvor vydať knižne. Vtedy som sa teda pustila do prerábania celého príbehu, snažila som sa ho pretvoriť do lepšej podoby, aby som mala aspoň akú-takú šancu uspieť u nejakého vydavateľstva. S hotovým rukopisom som kontaktovala viaceré slovenské vydavateľstvá. Tie, ktoré odpísali, ma odmietli s tým, že vo svojom edičnom pláne viac nemali miesto, alebo nevydávali knihy tohto žánru. Napokon som teda rukopis nechala ležať bokom a rozhodla som sa dať si na chvíľu pauzu s písaním. O nejaký čas sa na mňa však usmialo šťastie a Art Floyd mi splnil môj sen o vydaní vlastnej knižky.

9. Čomu sa rada venuješ okrem písania a čítania?  
1.       Zbožňujem leto. Zbožňujem aktivity, ktoré sa s letom spájajú. Grilovačky, plávanie v bazénoch, prechádzka prírodou a čerpanie inšpirácie plnými priehrštiami. Nie som športový typ a nikdy asi ani nebudem, som skôr zameraná na umenie. Niekedy aj spolu so sestrou spievame na verejnosti, ale keďže voľného času mi stále ubúda, už aj tieto naše vystúpenia sa zredukovali na minimum. 

10. Čo ťa inšpirovalo a ako ťa napadlo napísať knihu Nepriatelia Urdisu?
Nápad prišiel znenazdajky. V jednej chvíli som sedela na gauči a v tej druhej som už ťukala do klávesnice a písala som prvú kapitolu príbehu. Nemala som žiadnu osnovu. Dej som tvorila priebežne a až po dopísaní posledného slova som získala konečnú predstavu. Vtedy sa mohlo začať s opravovaním a prerábaním.
 
Autorke ďakujem za rozhovor :)

Komentáre

Obľúbené príspevky