Anjeli noci

Slovenské dielo  s rúškom tajomstva, napätia a... lásky. Príbeh dvoch neobyčajných ľudí vás očarí a pohltí. Kniha, pri ktorej si oddýchnete, na chvíľku vypnete a zamilujete sa nielen do knihy, ale aj do... Adama. 

Autor: Miroslava Varáčková                          
Počet strán: 285                                                                                                   

Žáner: romantika, tajomno 
Vydavateľstvo: Motýľ 
Rok: 2010 

Anotácia: 
Po smrti Emy sa jej mama rozhodne, že sa presťahujú do mesta. Ďaleko od starého domu. Od spomienok a od tých miest... Ema sa tak spolu s bratom musia prispôsobiť a síce sa do mesta jej brat teší, ona nie. Mala tam kamarátov. Školu, najlepšiu kamarátku a aj staré lásky. Žila tam od narodenia a teraz sa má presťahovať? Ema však mlčí, pretože boľavú dušu mamy chápe a tak len mlčí, aj keď je každému jasné, že Ema by najradšej ostala doma. Už prvým nádychom Ema začne nenávidieť mesto- je tu iný vzduch, premávka, ľudia... jednoducho všetko.
Ema sa veľmi rýchlo zoznámi so svojím susedom, Ivanom, ktorý je tak zdravo drzý, môže byť dobrý priateľ, no Emin typ to nie je ani náhodou. Postupom času sa s Ema so svojími "perfektnými" orientačnými schopnosťami naučí aj sama trafiť do školy, chodiť električkou a aj spozná nových ľudí.
Nájde si kamarátku, Nelu, ktorá je tak trošku zaľúbená do Ivana a je to milá duša. No jej pozornosť skôr pritiahne niekto iný. Hriešne krásny chalan, môže byť o niečo starší ako ona, ktorý si rád číta pod stromom, na nikoho sa nesústredí, len na knihu. Horšie to bude, keď sa dozvie, že je to jej učiteľ literatúry. Ema si uvedomuje, že by s ním nemala nič mať, no nie je to jednoduché. Jeho krásny štebotavý hlas, postava, krásna tvár a tie jeho oči... ju donútia prejsť cez hranicu pravidiel.
Dozvie sa, že sa volá Adam a prvý krát sa s ním naozaj porozpráva v knižnici. Tam on vôbec nepôsobí ako učiteľ, ktorý cez týždeň opravuje písomky červeným perom, ale ako muž, ktorý o Emu očividne javí záujem, no potláča to. Zároveň je aj tajomný, vyhýba sa odpovediam o sebe a Emu prepaľuje očami, do ktorých keď sa pozrete bližšie, uvidíte smútok a chránenie tajomstva. No akého?
K tomu všetkému Ema uvidí Adama s nejakou inou, atraktívnou ženou na káve, potom v meste... až jej puká srdce. Očarujúci učiteľ teda niekoho má? Nedivila by sa, ale pokiaľ vie, je slobodný a vo vzťahoch je plachý. Tak kto je tá žena? Adam navyše dá pocítiť Eme, že je jeho žiačka, no na druhú stranu ju ochraňuje, bojí sa o ňu a hovorí jej nežné slová. Vozí ju domov, sú si bližší a bližší, no tento vzťah je nielen pre nich nebezpečný. Nejde tu teraz o to, že on je profesor a ona študentka. Ide tu o to, kto je Adam.

Moje hodnotenie: 
Obálka knihy sa mi až tak nepáči, aj keď sa hodí k deju, no nie je lákavá a je taká... jednoduchá. Hovorí sa, že v jednoduchosti je krása, no obálka ma vôbec neuchvátila- skôr som stavila na autorku a na anotáciu.
Táto kniha sa radí k malému počtu kníh, kde mi hlavná hrdinka až tak nesadla. Vedela pekne niekomu zostrihnúť hrebienok, dobre sa vyjadrovala a bola úprimná, no mne sa až tak nepáčila. Niekedy mi aj liezla na nervy, inokedy som sa s ňou zhodla, no nebolo to ono.
Adam mi bol o niečo sypmatickejší a veľmi sa mi páčil. Priťahoval ma ten mrak tajomstva okolo neho, jeho výzor, konanie a jeho gestá. Mal dobré správanie a chovanie- ako chránil Emu, jazdil na motorke, no zároveň ju chránil tak, že sebe ubližoval.
Štýl písania bol dobrý, neobsahoval nejaké nudné pasáže, šlo všetko rýchlo a bezstarostne. Akurát mi vadili tie dlhé kapitoly. Niektorá mala aj päťdesiat strán. Ja by som dala určite viac.
Toto bola prvá knižka od Mirky Varáčkovej. Príjemne prekvapila ona, príbeh nie. Od neho som očakávala niečo viac. Vzťah bol krásne vystrihnutý, no ten koniec... bol ako z rozprávky, úplne predvídateľný, takže tých tridsaťpäť strán som čítala o niečom, čo som aj predpokladala a aj sa to naplnilo. Som rada, že som si knihu prečítala, no myslím si, že raz bohato stačí. Určite neľutujem, že som siahla po tejto knihe a odporúčam ju tým, ktorí majú radi príjemné príbehy s láskou a malou mágiou. Ja autorke určite ešte dám šancu, chcem si prečítať jej knihu- Láska z ulice a možno aj iné.
Knihe dávam tri a pol hviezdičiek.


Komentáre

Obľúbené príspevky