Vraždy s monogramom

Na prvý pohľad dokonalé tri vraždy- navlas rovnaké. Žiadne stopy a nedokonalosti nehrozia. Je teda jasné, že treba pátrať do hĺbky- do minulosti. Oboznámiť sa s temnými tajomstvami, vzťahmi a okolnosťami... skôr než príde o život štvrtá obeť... 

Autor: Sophie Hannahová                                                               
Počet strán: 254 
Žáner: detektívka 
Vydavateľstvo: Slovenský spisovateľ 
Rok: 2014 

Anotácia: 
Pri príjemnom posedávaní si v opustenej kaviarničke v Londýne, Poirota vyruší vystrašená žena, ktorá sa obáva, že ju niekto sleduje. Neustále sa otáča a je nesvoja. Herculovi to nedá a prisadne si k nej, pričom žena si neustále hovorí, že kebyže umrie, jej smrť nemá nikto vyšetrovať, pretože tak to je správne. Taká je cena za minulosť. Plachá žena pod vplyvom Herculovej zvedavosti vstane a vyparí sa tak rýchlo, ako aj prišla. 

V londýnskom luxusnom hoteli Bloxham sa udiala vražda. Trojnásobná. Zaujímavé je, že každá na inom poschodí- prvom,druhom, treťom. Mŕtvoly boli ubytované v rovnakom druhu izieb a podľa presných proporcií sú umiestnené na zemi- elegantne, rovno, dlane merujú nadol a ruky sú pozdĺž tela. Každý vyzerá pokojne. A je tu ešte jedna zvláštnosť. Každý má v ústach alebo medzi perami manžetový gombík s monogramom- PIJ.
Dve ženy a jeden muž. Ženy išli z presne tej istej dediny, len každá išla sama a v inom čase. Muž býva inde, no niekedy v minulosti... tam žil aj on. 

Agatha Christie
Upršaný Londýn v sebe neskrýva dostatok informácií na to, aby Hercule spolu s Edwardom (zaúčajúcim sa policajtom) si mohli dávať komplikovanú skladačku dokopy.
Vraždy sa stali približne v rovnakom čase v prepychovom hoteli, ktorý má stovky izieb a ubytovaných hostí. Majiteľ hotela, Lazzari je až príliš posadnutý dokonalosťou svojho hotela. Hotel je dokonalý, zamestnanci úprimní, jedlo vynikajúce a niet nad tento hotel. No zaujímavé je, že na recepcii stihol vrah ešte nechať aj odkaz. Ako je možné, že recepčný si nič nevšimol? A čo obsluha, ktorá nosila jedlo a pitie? 

Keďže otázky sa hromadia a odpovede neprichádzajú, Hercule vyšle Edwarda na dobrodružnú cestu do dediny, odkiaľ všetci traja pochádzajú. Mal by vypočuť skoro každého, koho uvidí. No len čo sa ľudia dozvedia, že prišiel policajt z Londýny vyšetrovať vraždu tej a tej, každý sa mu oblúkom vyhýba akokeby mal lepru. Našťastie, predsa len nejaké informácie získa a kúdol prachu a tajomna sa pomaličky začne strácať. 
No aj tak na výluskanie prípadu je potrebné zapojiť zdravú myseľ a typické sivé bunky. Čo znamená monogram PIJ? Akú príbuznosť majú tri obete a kto to všetko spáchal? Obidve mŕtvoly boli v minulosti kruté a mnohí si priali ich smrť...
Príbeh nám rozpráva Edward Catchpool, mladý detektív, ktorý sa pod dohľadom slávneho Hercula Poirota zaúča. Okrem jednej kapitoly je kniha písaná z Edwardovho pohľadu. 

Moje hodnotenie: 
Mne sa obálka tejto knižky naozaj páči. Vyžaruje z nej akési tajomno a záhadu. Čierna s kombináciou tej modrej mi doslovila dávala chuť čítať ďalej... 
Osobne si myslím, že je dosť trúfalé napísať za niekoho knihu. Keďže v tomto prípade je to o Agathe Christie, dosť som pochybovala, že autorka zvládne vymyslieť vraždu, perfektné zamotanie a geniálne rozuzlenie. Síce kniha ma nebavila, ale to asi kvôli nedostatku času, rozbehlo sa to a ja som
Sophie Hannahová
sa od nej nevedela odtrhnúť. Doslova. Celý jeden deň som čítala, až som ju nakoniec dočítala. Mala som naozaj pocit, že keby je meno autorky zmenené, nečudovala by som sa. No myslím si, že toto je tak trochu priživovanie sa na sláve a postavách A. Christie. Ona si predsa Hercula vytvorila a aj ho zabila, tak prečo autorka začala písať zas o ňom? Myslím si, že keď si samotná Agatha povedala DOSŤ, tak to naozaj stačilo. Nehovorím, že Hannahová to nezvládla, prekonala moje očakávania, no mala si vytvoriť vlastné nové postavy. Čo sa mi naozaj páčilo, bolo to, že kniha bola písaná z prvého pohľadu. Rozprávač bol Edward, ktorý bol naozaj originálna postava a veľmi sa mi páčil, pretože podobne ako čiateľ uvažoval a hľadal odpovede, ktoré Poirot už mal. Poirot teda zohrával vedľajšiu úlohu, no to vám chýbať nebude. Bude vždy po Edwardovom boku. Toľko ku postavám. 

Čo sa týka deja, vražda, opisy, metafory, spôsob vyjadrovania sa, sa zachoval. Naozaj autorka neodbočila ďaleko od Christie. No ten dej bol až príliš zamotaný, autorka asi chcela, aby sme práve tam cítili tú genialitu prípadu. Ja som sa na knihu musela plne sústrediť, aby som sa nestratila v menách, slede udalostí a rokoch. Nebolo to ťažké, no keby som jednu stranu nevnímala, čo čítam, asi by som potom mala trhliny. 
Celkovo knihu hodnotím veľmi dobre, vedela ma upútať, príbeh bol zaujímavý, aj keď ku koncu až príliš prečačkaný no a pár vecí sa mi zdalo trochu absurdných, no ani A. Christie nemala stále dokonalé prípady. Knihe dávam päť hviezdičiek a osobne by som privítala ďalšie knihy takéhoto typu, kde bude hlavná postava Edward a rozprávačom bude on. 



Komentáre

Obľúbené príspevky