S láskou Rosie

Dojemný príbeh o sile priateľstva, láske, viere, prekonaní prekážok a obrovskej vzdialenosti. O tom, ako vás osud rozdelí a vy aj tak bojujete a odolávate mu. A aj keď život vyzerá úplne ináč ako ste si ho predstavovali, vyvinie sa tak, ako ste o ňom snívali... Rosie a Alex- jedno priateľstvo, dvaja ľudia, vzdialenosť... a čo je ešte medzi nimi, si musíte prečítať...

Autor: Cecelia Ahern                                                                            
Počet strán: 405
Žáner: romantika
Vydavateľstvo: Slovart
Rok: 2014 

Anotácia: 
Rosie Dunnová a Alex Stewart sa spolu ulievali.
Rosie Dunnová a Alex Stewart sa spolu zabávali.
Rosie Dunnová a Alex Stewart sa spolu opili.
Rosie Dunnová a Alex Stewart spolu vyrastali.
Rosie Dunnová a Alex Stewart boli postrachom pre učiteľov.
Rosie Dunnová a Alex Stewart sú najlepší priatelia.
Rosie Dunnová a Alex Stewart sú od seba neodlučiteľní. 
  
Tak to jednoducho vždy bolo. Odmalička boli najlepší priatelia, prežili všetko spolu a poznali sa navzájom ako svoje vlastné ponožky. Síce Rosie a aj Alex majú súrodencov, aj tak oni dvaja sú si najbližší.
Po nevinnom detstve, školských časoch však príde aj vek, keď nastúpia na vysokú školu. Je v tom však jeden háčik- Alex sa sťahuje do Bostonu. Za celý oceán. Tesne pred odchodom sa rozíde aj so svojou frajerkou, ktorú Rosie nikdy nemala rada. Všetko je však dokonale naplánované. Rosie si podá prihlášku na školu v Bostone a ak ju zoberú... spoločná budúcnosť je istá. Všetko do seba pasovalo ako puzzle. A jeden let. Jedno zmeškanie. Jedna osudná chyba sa postarala o to, aby sa všetko rozpadlo ako domček z karát.

Obálky zahraničných vydaní

Alex zmešká let z Bostonu do Dublinu- a tak ostane Rosie na záverečnom plese sama. Rosie sa opije a vyspí sa s chlapcom, ktorého spolu s Alexom odnepamäti neznášali. Na tom by nebolo nič zlé, keby neprišiel následok.
Rosie otehotnie. A tak škola, Alex, Boston a kariéra sa hneď stratia a nahradia ich mamičkovské povinnosti. Na rad príde tehotenské brucho, plienky, dojčenie, detský plač a hrkálky. Úžasní rodičia Rosie jej so všetkým pomáhajú, starajú sa o ňu a finančne podporujú. No Rosie si takto svoj život nepredstavovala. Taká mladá a s dieťaťom. Jej rovesníci chodia na žúrky a ona doma žehlí detské oblečenie. Neštuduje. Je ďaleko od Alexa. Je viazaná. Celý život sa vyvíja presne tak, ako nechcela.
A keď príde svadobné oznámenie od Alexa... kolotoč života sa začne. No funguje, iba ak v sebe nájdete gombíky ako sú: odvaha, trpezlivosť a istota, že báť sa lásky, je najväčší nezmysel pod slnkom.

V hlavných úlohách: Lily Collins (Rosie)
a Sam Claflin (Alex)


Moje hodnotenie: 
Obálka je veľmi pekná- mne sa osobne páči, aj keď zahraničné vydania sú obálkou zaujímavejšie. No nevadí, pretože tomuto nie je nič vytýkať. Takisto by som chcela spomenúť jednu moju poznámku ku väzbe- je mäkká, ale veľmi silná. Možno preto, lebo kniha je hrubá, no niekedy ma až boleli ruky, ako som knihu musela "vystierať". Toto je len taká malá poznámka za okraj, na väzbe mi nič okrem toho nevadí.
Určite by som mala podotknúť, že táto kniha je písaná vo forme četov, listov a e-mailov. Priamu reč tu nenájdete- niektorí sa možno toho zľaknú, tak ako aj ja, ale verte mi, nie je to žiaden problém. Kniha sa pre to číta veľmi rýchlo a ľahko. Je zaujímavé čítať príbeh z rôznych pohľadov postáv, lepšie sa tak do príbehu začítate. Toto je ďalšia zvláštnosť na tejto výnimočnej knihe.
Talentovaná írska spisovateľka
Cecelia Ahern
Musím uznať, že príbeh ma dostal. Netušila som, že to bude až také dobré. Knihu som čítala pomerne dlho, ale to kvôli nedostatku času. Akonáhle som sa do knihy začítala, nepustilo ma to.
Sú tu veľmi dobre vykreslené hlavné postavy- Rosie a Alex. Rosie si ma získala svojím írskym humorom, trapasmi, ale aj dobrými postrehmi a názormi na svet. Alex sa mi zas páčil v tých situáciách ako písal svojmu bratovi a so všetkým sa mu zdôveril... a pred Rosie to tajil. Bolo tu krásne vystihnuté správanie nielen zamilovaných.
Celá kniha ma chytila za srdce, opisuje veľmi dlhú dobu- pribižne 50 rokov života. S takýmto dlhým obdobím v knihe som sa ešte nestretla. Celý príbeh je o priateľstve, alebo skôr aj o tom, že vyzradiť city je niekedy najdôležitejšie. Pretože ich tajenie bolí a škodí každému.
Knihu teda odporúčam tým, ktorí majú radi romány, príbehy o láske a určite tým, ktorí vyhľadávajú literatúru, ktorá v sebe niečo skrýva- nie jednotvárne príbehy s predvídateľným koncom. Tu, autorka vytvorila niečo špeciálne- romantické, sladké, horké, smutné, veselé, dojemné, smiešne...jednoducho príbeh, na ktorý len tak ľahko nezabudnete.



Komentáre

  1. Zatiaľ som sa ku knihe nedostala, ale videla som film a veľmi sa mi páčil :) Hádam sa niekedy dostanem aj k čítaniu. :)

    Zonia's Book World

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Film som si pozrela aj ja, ale až po knihe :) Toľko zmien som teda nečakala, vo filme sú ináč vyobrazené niektoré postavy, jedna je dokonca povahovo zmenená a premenovaná atď... Napriek tomu sa mi film veľmi páčil, avšak kniha ešte viac :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky