After 2: Sľub

Druhé pokračovanie fenoménu After nás opäť vtiahne do životov Tessy a Hardina. Inými slovami: čo si pre nás autorka vymyslela tentokrát?

Autor: Anna Toddová                                                                
Počet strán: 655
Žáner: romantický, YA
Vydavateľstvo: YOLi
Rok: 2015 

Anotácia: 
Tessa sa dozvedá krutú pravdu o začiatkoch jej vzťahu s Hardinom. Už neraz sa presvedčila, že chlapec, ktorého miluje, býva krutý, ale také poníženie nečakala ani v najhoršom sne.
Musí sa zmieriť s tým, že Hardin navždy ostane...Hardinom. Že by sa v ňom až tak veľmi mýlila? Rozum aj blízki jej radia, aby dala od Hardina ruky preč, nebola by prvá, ktorú potupil a odkopol. Kvôli Hardinovi odstavila na vedľajšiu koľaj všetko, na čom jej záležalo – školu, kamarátov, mamu, priateľa... ďalšie sklamanie by nezvládla. Mala by sa zachovať rozumne a vykašľať sa naňho, skôr než sa popáli ešte viac.
No ľahko sa povie, ťažšie spraví, najmä pri pomyslení na vášnivé noci strávené v jeho náručí. Elektrizujúce dotyky. Nenásytné bozky. Hardin sa pred ňou kajá, vie, že sa dopustil najhoršej chyby v živote. Dokáže sa však naozaj zmeniť? Tessu čaká jedno z najťažších rozhodnutí. 


Moje hodnotenie: 
Keď som dočítala jednotku, už som bola rozhodnutá, že dvojku si nenechám ujsť. A aj sa tak stalo, dokonca mi ani nevadil ten brutálny počet strán. Aj naďalej sa to čítalo ľahko a rýchlo. Doteraz som však veľmi nepochopila, o čo sa snažila autorka napísaním Sľubu. Pretože tu to bolo ako na hojdačke- raz bolo dobre, raz zle. Nedokázala by som tu nájsť ani nejakú dejovú líniu, lebo tu ten rýdzi dej ani nebol. Na vyše 650 stranách sa riešil len vzťah. Len láska, slzy, smiech a občas sa vynorilo nejaké tajomstvo z minulosti.

Ale najhorší pocit na svete je milovať niekoho, kto nemiluje teba.

Avšak jedno obrovské plus má kniha u mňa za to, že kapitoly boli písané raz z Tessinho a raz z Hardinovho pohľadu. Tie Hardinove sa mi páčili omnoho viac. Veci opisoval výstižne, uznal aké zlé to asi je a začal nadávať. No neboli tam žiadne otravné omáčky, konšpirácie a podobne. Páčilo sa mi vnímať Tessu jeho očami. Bolo naozaj pekné čítať o tom, ako chlapec vníma milujúce dievča, ako si všíma nepatrné maličkosti a detaily. Aj v tejto časti nám však ukazuje Hardin svoju pravú tvár a dozvedela som sa o ňom naozaj strašné veci. Najprv som bola naňho naštvaná a nemala som ho rada, no to ma po čase prešlo a opäť som sa tešila na jeho kapitoly.

Keď sa ľudia milujú, presne tak sa správajú. Jeden druhému ublíži a potom sa rozídu či rozvedú. Nechcem, aby sa to stalo aj nám, nechcem, aby sa to stalo tebe.

Tessa je Tessa. Nezmenená, slušná a citlivá. Zvykla som si na ňu v prvej časti a teraz, keď som mala možnosť porovnať kapitoly z dvoch pohľadov, nielenže celá kniha bola oveľa lepšie
napísaná a vnímala som situácie dvakrát a inakšie, zistila som, že tie Tessine boli oveľa slabšie. Hardin sa vyjadroval úplne inak ako ona, ale naozaj sa mi páčilo- nadával prirodzene (ako každý normálny človek vo svojich myšlienkách a aj slovách) a bolo vtipné čítať čo si myslí, keď napríklad žiarlil a podobne.Hej a hrozne sa mi páčila jej veta už nikdy nebudem piť, čím nám autorka dávala jasne najavo, že v blízkej budúcnosti piť určite bude. Okrem toho sa Tessa aj naďalej držala svojho ružového pocukrovaného slovníčka a keď sa dostala do postele... tak bola nadržanejšia ako Hardin. Tu som si uvedomila, že postava Tessy asi nie je až tak dobre prepracovaná ako Hardinova. 

Celý vyše 650-stranový príbeh sa točil okolo vzťahu. Okolo jediného vzťahu. Nitka deju spočívala asi v tomto- láska, hádka, tajomstvo, niečo horúce a pikantné, láska, hádka, sex, láska, hádka, vstúpil do toho niekto tretí, hádka, tajomstvo, hádka... No proste celý čas to bol ako jeden kolotoč a keď ma to už začalo nudiť, tak autorka si to asi uvedomila tiež a napísala tam niečo vášnivé a horúce. A mňa? Mňa to už prestalo baviť. Keď mi do konca knihy zostávalo asi nejakých dvesto strán, vôbec sa mi nechcelo dočítať to. Nejako som sa však k tomu dokopala a našťastie som to prečítala naozaj rýchlo. Nakoniec som neľutovala, aj keď ten koniec úplne odveci a mohol byť oveľa lepší a napínavejší. Tiež sa mi nepáčilo, že obidvaja ku sebe asi neboli až takí úprimní.

To, že ti neprejavuje lásku spôsobom, akým by si chcela, neznamená, že ťa neľúbi celým svojím srdcom.

Ako som už povedala, nenašla som zmysel písať jednu hrubočiznú knihu o hádkach, láske a sexe. Naozaj sa mi to však čítalo ľahučko a rýchlo. A tie kapitoly Hardina boli naozaj vynikajúce. Síce mi to už liezlo na nervy a naozaj nedokážem pochopiť o čom chce písať autorka päť hrubočíznych kníh, keďže očividne jej už v dvojke došli nápady, po tých kritických posledných 200 stranách, som začala uvažovať, že možno si prečítam aj tretiu časť. Naozaj neviem, lebo z celej tejto série som zmätená. A hlavne z Tessy, ktorá sa časom mení a zisťujeme, že ona vôbec nie je taká ako sme si mysleli a aká bola vykreslená.

Ak ste čítali jednotku a dočítali ste ju, tak asi ste zvedaví na tú dvojku. Nehovorím že je zlá, ale potrebujete pevné nervy, aby ste ju dočítali a neznenávideli celý príbeh. Ja som mala pri jednotke úplne iný dojem a najlepšie by bolo, keby tú jednotku ešte rozpísala a celé to ukončila. Hlavne, aby nepísala o jednom vzťahu tisíce stránok. Keby to nebola fanfiction, tak možno by ju ani nikto nečítal a nebola by taká slávna. Každopádne sa však teším na pripravovaný film, na ten som naozaj zvedavá. Oh a ešte niečo som si pri tejto knihe uvedomila (okrem naozaj krásnych myšlienok a citátov)- tá naozajstná láska ide cez city a nie cez posteľ.

Komentáre

Obľúbené príspevky