Prvá

Tretie pokračovanie Selekcie nám konečne odhalí Maxonovo srdce. Otázne však je, aké silné budú okolité intrigy. 

Autor: Kiera Cass                                                                
Počet strán: 282
Žáner: romantický, sci-fi/fantasy
Vydavateľstvo: CooBoo
Rok vydania: 2015

Anotácia: 
Selekcia sa blíži k záveru a v súťaži zostali len 4 dievčatá. America je pevne rozhodnutá získať Maxona pre seba, a hoci sa opätovne zblížili, Maxon stále netuší, kto je Aspen. Boje s rebelmi sa stupňujú, a keď vážne ohrozujú aj Americinu rodinu, rozhodne sa s nimi vyjednávať. Pri nebezpečnej misii ju postrelia do ramena a udalosti sa vymknú spod kontroly. Zúfalé boje prinesú rodinám nečakané odhalenia a zdrvujúce tragédie. Maxon napokon odhalí, kto bol Americinou tajnou láskou, a jej pozícia v selekcii je vážne ohrozená. Tým sa však prekvapenia nekončia... 

Moje hodnotenie: 
Keď som Prvú držala rukách, bola som si vedomá, že práve týmto dielom sa príbeh Maxona a Americy skončí... bohužiaľ ja som už vedela ako, a ten plnohodnotný zážitok som teda nemala, ale aj tak som sa veľmi tešila. Myslím, že ku obálke netreba veľa hovoriť- je neuveriteľne krásna, možno aj najkrajšia z celej série. 

Chyby znamenajú, že to je skutočné.

Kiera svoj štýl písania veľmi nezmenila a slušne sa držala romantiky, napätia a tajomstiev. Síce sa črtalo nebezpečenstvo od rebelov, predsa to len tak prekrútila, že celá Selekcia naozaj vyzerala ako moderná rozprávka. Páčilo sa mi, že tentoraz zakomponovala aj politiku krajiny. Doteraz sme mali možnosť vzdychať nad krásnymi izbami, jedlami, róbami a šperkami, no nevideli sme, čo sa deje v krajine. Bola som vďačná za tento obraz, pretože som ešte viac nenávidela kráľa a America u mňa bodovala. Čím ďalej, tým viac som ju mala radšej- bola naozaj odvážna, dobrosrdečná a empatická, keďže pochádzala z chudobných pomerov. 

Okrem tohto nahliadnutia mal u mňa bezvýznamné plusko Aspen, ktorý bol minimálne Americin dobrý priateľ. Ako však u nej býva zvykom, bola neskutočne nerozhodná- či Aspen, či Maxon. Dá sa povedať, že až do poslednej strany čitateľ nevie čo sa jej preháňa hlavou a koho naozaj miluje. 

Neboj. Tí najlepší ľudia majú vždy nejakú tú jazvu.

Narozdiel od predošlých dielov, v Prvej bol nádych revolúcie, politiky a zmeny. Maxon, Aspen a America šli naozaj do extrému, zisťovať čo je vo veci, a kvôli tomu schytali aj niekoľko nepríjemných zranení. Okrem toho, vyplávajú na konci šokujúce odhalenia. A koniec, prepána, koniec je úplne nečakaný. Práve vtedy keď sa všetko pokazilo a nastávala búrka... sa to pokazilo ešte viac. Nebudem vám tajiť, že smrť do tohto príbehu vkročila niekoľkokrát a mne bolo tých ľudí naozaj ľúto. 

Som rada, že od jednotky táto séria napredovala a každým dielom bola lepšia. Autorka nestratila hlavu a príbeh naozaj veľmi dobre rozvinula. Našťastie som na konci mala rada už aj Americu, Aspena a samozrejme Maxona. Túto sériu vám naozaj odporúčam, hlavne pre tie, ktoré majú rady romantické zápletky a chceli by byť princeznou. Má to síce sladkú americkú polevu, ale príbeh nie je trpký a precukrovaný, síce pripomína rozprávku... Mňa to dokonca presvedčilo, aby som si štvrtú časť prečítala v angličtine, lebo sa mi naozaj nechce čakať a autorka píše jednoducho. Tak na čo ešte čakáte? 



Komentáre

  1. Perfektná knižka, ktorú som zhltla za 2 dni :D Bola plná zvratov, ktoré sa samozrejme obrátili na šťastný koniec, ktorý som očakávala už od začiatku série. Prečítala som všetky knihy okrem The Heir (4. časť) a The Crown (5. časť), ktoré si plánujem prečítať a z ostatných som fakt nadšená :) Keďže som prestala čítať americké romány kvôli precukrovaným príbehom, tak som si povedala, že táto nebude o nič lepšia... Ale mýlila som sa :D
    Z postáv som priam milovala Maxona, ktorý mi prirástol k srdcu. <3 Ďalej to boli: aj America, kráľovná Amberly a Marlee... Aspena som mala rada na začiatku knihy Selekcia, ale po tom čo urobil Americe, som ho prestala mať rada, aj keď sa správal ako sa správal... Trochu dlhší komentár, ale dúfam, že poteší ;)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky