Mesto popola

Valentine je späť vo svojej celej kráse a túži po moci. 
Jocelyn, matka Clary, je v nemocnici.
Jace a Clary sú súrodenci... 
No čo sa ešte môže pokaziť? 

Autor: Cassandra Clare                                                           
Počet strán: 407
Žáner: fantasy
Vydavateľstvo: Slovart
Rok: 2013

Anotácia: 
Clary si želá, aby sa jej život vrátil do normálnych koľají. Ale čo je normálne, keď je Tieňolovkyňou vraždiacou démonov, jej mama leží v kóme vyvolanej čarami a zrazu všade naokolo vidí Dolnosveťanov, ako sú vlkolaci, upíri či víly? Keby nechala tento svet za sebou, mohla by sa venovať svojmu skutočnému priateľovi Simonovi. Tieňolovci sa jej však nechcú vzdať – hlavne jej nádherne neznesiteľný brat Jace. Aby Clary zachránila svoju mamu, musí sa spojiť s nebezpečným Tieňolovcom Valentinom, ktorý je pravdepodobne šialený, určite nebezpečný a navyše je to jej otec.
V New Yorku sa však dejú zvláštne veci. Niekto vraždí deti Dolnosveťanov. Je aj za týmto Valentine? A ak áno, o čo mu vlastne ide? Keď zmizne aj druhý z Nástrojov smrteľníkov – Meč smrteľníkov – prichádza desivá Inkvizítorka, aby si posvietila na Jacea. Ako ho má Clary zachrániť? 


Moje hodnotenie: 
K tejto časti som sa nevedela dostať dosť dlho, keďže je všade beznádejne vypredaná a nedostupná. Našťastie som však natrafila na malé kníhkupectvo, kde mali ešte posledné dva kusy a tak som si jeden uchmatla. Po tomto malom zázraku by som čakala, že knihu zhltnem za pár večerov. Nestalo sa. Čítala som ju asi mesiac. Aj preto, že som nemala čas, aj preto, že som nemala energiu, chuť alebo ma to jednoducho nebavilo. 
Ako vieš, že to nezvládneš, keď si to ešte neskúsil?
Možnože keby som sa do knihy pustila poriadne, viac by ma to vtiahlo do deja, no neviem. Najviac som sa asi tešila na štýl písania Cassandry Clare. Píše naozaj úžasne, dychtivo a fabulózne. Užívala som si jej krásne opisy, postavy a aj zvraty. Keď sa na knihu pozriem, nebola zlá, ani priemerná... no určite som čakala viac. Myslím si, že by sa nič nestalo, keby malo Mesto popola o sto strán menej. Celok by pôsobil akčnejšie a strhujúcejšie. 

Celkom ma štvalo, že Jace a Clary boli súrodenci, aj keď tomu neverím. V knihe som teda márne hľadala romantické chvíľky s Jaceom, bozky alebo dokonca lásku. Bola tam, ale naozaj ako chudobná príbuzná. Čo sa však týka Tieňoloveckého sveta, posunuli sme sa ďalej. Jace a aj Clary objavili svoje nadanie a Valentine sa snažil opäť získať svoju moc a uskutočniť svoje plány. Som vďačná za to, že v knihe Clary nie je taká tupá, naivná a nudná ako v seriáli. Tu je to opäť bystré, milé dievča, ktoré je uveriteľné a mám ju rada. 

Prečítala som 400 strán, ale zdá sa mi, akoby tá kniha bola slabšia ako jednotka. Na jednotke som lipla, bola som ňou uchvátená a zamilovaná do celého Tieňoloveckého sveta. Toto nebolo zlé, ale bolo to určite slabšie. Uznávam však, že keby to nepísala Cassandra, možno polovica ľudí by tú knihu nedočítala. Avšak určite ju odporúčam, pretože sa tam stalo veľa dôležitých vecí a obľúbila som si napríklad Maiu, Simona ešte viac, Lukea, Aleca a Isabelle- teda hlavne tých, ktorých som až tak nezbožňovala po prvej časti. 

Seriáloví hrdinovia, kde mi najviac zo všetkých neskutočne vadí hlavná hrdinka.

Možno toto literárne dielo nie je najväčší skvost knižného sveta, ale je to dielik k priblíženiu sa toho dokonalého Tieňoloveckého. V celku to bolo celkom príjemné čítanie a síce ma to niekedy až tak nebavilo, chcelo sa mi to čítať, lebo Cassandra. A ak vám lezie seriál na nervy ako aj mne, určite siahnite po knihách, pretože tu tie postavy majú oveľa hlbšiu pointu a obľúbite si ich. 


Komentáre

  1. Mňa táto kniha asi nadchla viac ako teba, ale čítala som ju pred pár rokmi a v podstate som prvé tri diely zhltla za týždeň, takže mi to pripadalo, ako keby som čítala jednu veľmi hrubú knihu a skôr som to hodnotila dokopy ako takto po dieloch. :D TMI je fakt parádna séria s obstojným koncom, takže som veľmi rada, že autorka pokračuje s The Dark Artifices. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Možno to bude tým, že som knihu čítala naozaj dlho, ale mám doma už trojku a teším sa na ňu :) mimochodom, ako sa ti páčila 4,5,6? Veľa ľudí mi hovorí, že tam už nemala čo písať, bolo to ponaťahované a že sa to neoplatí čítať...

      Odstrániť
  2. Ak si ju kúpila v tom kníhkupectve, čo som ti poradila a majú len pár kusov, tak tam asi čo najskôr zabehnem :DDD. Inak recenzie sú skvelé ;).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem naozaj veľmi pekne :) a áno, je to to kníhkupectvo, tak tam čo najskôr skoč ;) :D

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky