Elita

35 dievčat vstúpilo do paláca. Zostane ich len šesť. 
Inými slovami: boj o Maxonovo srdce sa práve začal... 

Autor: Kiera Cass             
Počet strán: 312
Žáner: romantický, sci-fi/fantasy 
Vydavateľstvo: CooBoo
Rok vydania: 2015

Anotácia: 
Súboj o vysnívaný život sa priostruje!
Z tridsiatich piatich dievčat v Selekcii zostalo už len šesť elitných súperiek. America spolu s nimi naďalej bojuje o lásku princa Maxona, budúceho vládcu Illey, avšak stále si nie je istá, komu skutočne patrí jej srdce. Keď je s Maxonom, srdce sa jej chveje vzrušením, no zároveň sa obáva ich spoločnej budúcnosti. Pri Aspenovi, prvej veľkej láske, zas nedokáže zabudnúť na všetko krásne, čo spolu zažili. Elitné dievčatá sú však odhodlané získať princa pre seba za každú cenu. Konkurencia je stále tvrdšia, a preto sa aj America musí rozhodnúť. Neuľahčujú jej to ani rebeli, ktorí chcú zvrhnúť vládu kráľa, Maxonovho otca, a žiadajú zrušenie Selekcie. Keď si je America už istá svojím rozhodnutím, stane sa čosi nečakané a všetko sa zmení. Vyberie si napokon rozprávkový život s princom Maxonom alebo lásku Aspena, ktorý je jej bezpečným prístavom? 


Moje hodnotenie: 
Prvé, čo každému bije do očí, sú neuveriteľne krásné obálky celej série. Myslím, že ku nim sa ani nemusím poriadne vyjadrovať, lebo každý je z nich unesený a môžem s istotou povedať, že patria k najkrajším knižným obálkam vôbec. 

Zo Selekcie bol takmer každý úplne mimo. Takmer. Keď som sa konečne ku Selekcii dostala, mala som asi až priveľmi vysoké očakávania, pretože som bola mierne sklamaná. Bolo to super, ale niečo mi tam jednoducho chýbalo a to ma naozaj mrzelo. Teda neprinútilo ma to nervózne vyčkávať pokračovania či dokonca si ich prečítať... No asi to tak malo byť, keď som mala možnosť požičať si dvojku a aj trojku v slovenčine (nestála som o ich kúpu) a tak som si povedala: prečo nie. Mesto popola som na chvíľku odložila a začítala sa do rozprávky s americkým prízvukom


Úplne na začiatku ma zarazilo to, že America ostala Americou. Je na mňa trochu veľa, keď hneď na začiatku vám dievča povie úprimne, že vie o tom, že sú dvaja chlapi do nej pobláznení a ona sa v tom len vyžíva a ľutuje sa, lebo ona sa nevie rozhodnúť.. Každopádne mi prvých 50 strán ubehlo ako voda a neviem akým zázrakom sa America prestala podobať americkej slečinke a konečne mi až tak neliezla na nervy. Viem, že som začala celkom negatívne, no kniha sa mi naozaj neskutočne páčila. Naozaj sa mi do nej absolútne nechcelo, ale Elita (rovnako ako celá séria) je napísaná tak ľahko a číta sa tak rýchlo, že ani som sa nenazdala, a bol koniec. 

Počula som viacero názorov, že práve táto časť je dosť rozťahaná a zbytočná, no prečítala som si a tvrdím, že to tak nie je. Práve tu sa vysvetľujú a zároveň komplikujú vzťahy a situácie v spoločnosti. Čo ma však veľmi štvalo bolo to, ako sa ľutovala, pričom nebola vôbec žiadne neviniatko. A ešte aj to, že celý čas sa rozhodovala medzi svojimi láskami a stále menila svoj názor. Našťastie to nebolo príliš sladké a príliš naivné americké, takže sa to dalo vydržať. Okrem týchto pár nedokonalostí sa mi kniha neskutočne páčila. Veľakrát som si ja nadávala prečo som sa niekedy predtým nedokopala prečítať si túto knihu skôr, pretože sa mi páčila viac ako Selekcia. Je to taká milá rozprávka z modernej doby s prekrásnymi šatami a princom. 

Maxona som žrala (tak ako aj predtým a aj potom). Nebol vždy dokonalý, ale naozaj som ho mala neskutočne rada a po odhalení ku koncu, som ho mala ešte radšej a začala som ho zbožňovať. Aj America sa mi začala páčiť- prvky jej rebelizmu a názory, ktoré sa nebála povedať nahlas, ma presvedčili, že predsa len, je mojou obľúbenkyňou spomedzi ostatných. Medzi dievčatami sa stále zhusťovala atmosféra a bola veľmi realisticky vyobrazená ženská povrchnosť a súťaživosť. A nemyslite si, že America to má vyhraté, lebo nemá. Maxon sa niekedy správal rovnako hrozne ako ona a neustále jej dávalo veľa ľudí pociťovať, že ona nie je princezná. Navyše palác začali ohrozovať rebeli a začali sa nepokoje.




Elita ma naozaj zaujala a bola fakt fakt super. Rýchlo prečítaná a bola som dva dni pohltená do deja. Postavy si ma začali viac získavať a isté zvraty sa postarali o to, aby som ešte viac žrala túto sériu. Takže keď ste čítali Selekciu- určite odporúčam, nebudete ľutovať. Mne sa zdala ešte lepšia ako jednotka, čo je dosť rarita, pretože jednotky mám stále najradšej. Je tu veľa zvratov, lásky, no aj nervy drásajúceho rozhodovania. Ak ste ešte nečítali ani Selekciu- rýchlo to napravte. Ste predsa nejaká princezná... 


Komentáre

  1. yeeeeee
    elita. ja osobne mam celu seriu rada a maxona by som si vzala :333 D america ma divnu povahu to hej. aj lezie na nervy obcas.
    ja som elitu a one ci ako sa vola ta tretia citala v anglickom jazyku a fakt lahke a rychle citanie chystaaam sa na heir (tak sa vola ta dalsia? O.o stratena som v tych nazvoch) :""" super recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem pekne :) a áno, do názvov si sa trafila :D uvažujem aj ja, že si 4 prečítam v angličtine ;)

      Odstrániť
    2. Ďakujem pekne :) a áno, do názvov si sa trafila :D uvažujem aj ja, že si 4 prečítam v angličtine ;)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky