LETO 2016: Tešíme sa na...

Naposledy keď som sa pokúšala zaviesť túto rubriku tak, aby pribúdala pravidelne, tak sa to skončilo dosť beznádejne. Preto som sa rozhodla, že "Tešíme sa na..." budem písať raz za dva mesiace, kde vypichnem tituly, ktoré ma zaujali a mohli by aj vás. Keďže sa blíži leto, knižných tipov nie je v tomto období nikdy na škodu- nielenže sa blížia prázdniny a kopa voľných dní, ale aj vysvedčenie, za ktoré je najkrajšia odmena, ako inak, knižka. 

V TVOJICH O OČIACH (Nicholas Sparks) 
Vychádza 6.7.2016 

Colin Hancock dostal druhú šancu a je odhodlaný ju využiť. Má za sebou sériu bitiek a násilností,
visí nad ním hrozba väzenia, preto je rozhodnutý za každú cenu sa vyhnúť chybnému kroku. Sústreďuje sa výlučne na štúdium pedagogiky a vyhýba sa všetkému, čím si v minulosti ničil život. Zo svojich neuvážených činov si zobral ponaučenie a posledné, čo teraz hľadá, je vážny vzťah.
Mladá advokátka Maria Sanchezová, usilovná dcéra mexických imigrantov, je obrazom konvenčného úspechu. Zdalo by sa, že táto atraktívna tmavovlasá kráska s miestom v prestížnej firme vo Wilmingtone má na prvý pohľad bezchybnú profesijnú minulosť. A predsa... Maria má za sebou traumatizujúcu skúsenosť, ktorá ju prinútila spochybniť mnohé z toho, čomu kedysi verila, a vrátiť sa do rodného mesta.
Náhodné stretnutie na ceste uprostred daždivej noci zmení život obidvom – Colinovi aj Marii. Keď celkom neočakávane medzi nimi vzplanie láska, nemajú odvahu predstavovať si spoločnú budúcnosť... až do chvíle, kým nevyplávajú na povrch hrozivé pripomienky udalostí z Mariinej minulosti. Séria výhražných incidentov spôsobí chaos v Mariinom živote a obidvaja sú vystavení čoraz ťažším skúškam. Obstoja v nich, alebo zničia krehký vzťah, čo si sotva začali budovať?
Môj komentár:  Pre romantické duše je táto knižka na dovolenku ako stvorená. Sparks píše pútavo a romanticky. Jeho knihy nie sú vyslovene ľahké čítanie, ale ani príliš ťažké. A uznajte, tá obálka je úžasná! 

NASLEPO- NEOTVÁRAJ OČI, LEBO ZOMRIEŠ! (Josh Malerman) 
Vychádza 11.7.2016 

Vonku niečo je...
Je to desivé a vražedné. Nikto nevie, čo to je, ale ak sa na to človek len raz pozrie, neznáma sila ho
prinúti k brutálnemu násiliu. Odkiaľ to prišlo? Ako to zahnať? Päť rokov po tom, ako sa to začalo, zostáva nažive len kde-tu hŕstka ľudí. Malorie a jejdve malé deti bývajú v opustenom dome pri rieke a ona sníva, že s nimi utečie na miesto, kde nájdu bezpečie. Ale toho úteku sa bojí: bude to tridsaťkilometrová plavba po rieke v člne so zaviazanými očami. Jediné zlé rozhodnutie môže zahubiť ju aj deti. A navyše ich niekto sleduje. Je to človek, zviera alebo monštrum? Malorie, obklopená tmou a známymi aj neznámymi zvukmi, sa vydáva na mučivú odyseu – do neznáma, do minulosti, do spomienok na ľudí, ktorí boli jej záchrancami. Ohromujúci debutový román Josha Malermana zobrazuje svet, v akom by ste nechceli žiť, ale prečítate si o ňom so zatajeným dychom.
Môj komentár: Anotácia znie naozaj sľubne a hodnotenia na toto dielo sú viac ako vynikajúce. Ak sa chcete báť, trošku sa popotiť po strachu alebo mať mráz po chrbte, siahnite po tejto knihe. Ja osobne takýto žáner nevyhľadávam, takže ani po nej nesiahnem.

ZAVRI OČI  A SNÍVAJ (Lucy Keating) 
Vychádza 12.7.2016 

Zavri oči a oddaj sa svojim snom, presne tak ako hlavná hrdinka tohto mierne uleteného príbehu
Alice. Celé roky sníva o chlapcovi, s ktorým cestuje po svete a prežíva s ním množstvo krásnych a
dobrodružných chvíľ. Až sa jedného dňa do seba bláznivo a beznádejne zaľúbia. Má to však jeden malý háčik – Max v skutočnosti neexistuje. Lenže keď sa Alice presťahuje do Bostonu, zrazu pred jej novou školou stojí chlapec, ktorý akoby vypadol z jej snového sveta...ale veď je to naozaj ON! Jej vysnívaný chalan! Nie je však taký, akého si ho Alice predstavovala, má komplikovanú povahu a je vzdorovitý. Kým hľadajú cestu k sebe, začnú sa okolo nich diať čudné veci, akoby sa ich sny zhmotňovali. Predstavy, sny a skutočnosť, kde je medzi nimi hranica, a vôbec, môže realita úplne nahradiť sny?
Môj komentár: Ďalšia knižka na leto, tentoraz od Yoli! Myslím si, že už len značka vydavateľstva sľubuje YA čítanie príjemné na leto. Mňa osobne táto knižka podľa krásnej obálky a anotácie dostatočne zaujala na to, aby som uvažovala o jej kúpe. Sila a tajomno snov ma vždy fascinovala a toto je na hranici sna a reality. Bude tu láska, budú tu náhody a mám taký pocit, že o chvíľu o tej knihe budem uvažovať viac a viac...

STÍNOVÁ KRÁLOVNÁ (C.J.Redwine)- CZ
Vychádza 13.7.2016 

Po matčině smrti se život korunní princezny Lorelei dramaticky změní. V zájmu posílení odvěkého
spojenectví její rodné Havraní říše a sousedního Morcantu se Lorelein otec znovu ožení, a sice se sestrou zesnulé královny, Irinou.
Zpočátku se zdá, že je všechno v nejlepším pořádku: panovník Havraní říše i jeho dvě děti jsou konečně šťastní. Irina však pomocí temné magie postupně ovládne celý zámek včetně krále, jenž se stává pouhou loutkou, závislou na vůli své manželky. Lorelei, která po své matce zdědila magické schopnosti, poznává v mocichtivé maceše silnou soupeřku. Poté, co Irina krále zabije a zmocní se trůnu, Lorelei a jejímu bratrovi nezbývá než utéct a žít ve vyhnanství. Postupně získává na svou stranu nejen vesničany sužované Irininou krutovládou, ale i mladého krále Kola, vládce Eldru, obývaného Dračím lidem.
Lorelei ví, že proti Irině může bojovat jen jedinými zbraněmi – a to kouzly a černou magií. Musí však být rychlejší, důvtipnější a silnější než Irina a v boji o trůn Havraní říše je ochotná obětovat i to nejcennější – svůj vlastní život.
Môj komentár: Na túto knihu som natrafila úplnou náhodou a aj napriek, že je v češtine, rozhodla som sa, že si ju najskôr kúpim. Neviem prečo, ale takéto fantasy s prímesou silnej mágie a tieňom rozprávky, ma vždy oslovia. Na túto knihu sa jednoznačne chystám a asi si ju objednám niekedy koncom prázdnin. No a tá obálka!! Ach... 

ZRODENÁ Z OHŇA (Sarah J. Maas)
Vychádza 19.7.2016 

Tretí diel najúspešnejšej fantasy série súčasnosti Trón zo skla v hlavnej úlohe s najobávanejšou
nájomnou vrahyňou Celaenou Sardothien!
Celaena sa už vysporiadala s nebezpečnými protivníkmi i so srdcom rozlámaným na márne kúsky. Teraz myslí len na pomstu, no ako kráľova šampiónka musí slúžiť podlému tyranovi, ktorý má všetko na svedomí. Kapitán kráľovskej gardy ju však vyšle do Wendlynu netušiac, že Celaenina minulosť aj budúcnosť sa skrýva práve v ďalekom kráľovstve férov. Pomoc férskej kráľovnej má však privysokú cenu...
Kým Celaena vo Wendlyne bojuje s démonmi minulosti, v Erilei sa na útok pripravujú nebezpečné sily. Chaol a Dorian sa púšťajú do boja s temnotou, akú nečakali ani v najhorších nočných morách. Obávané bosorky sa totiž spolčili s tyranským kráľom a krvilačná Manon sa nezastaví, kým pred ňou nebude celá Erilea kľačať na kolenách.
Ak dokáže Celaena prekonať samú seba, stane sa najväčšou hrozbou pre kráľa a jeho zem – ale aj pre seba. Nenechajte si ujsť najpopulárnejšiu fantasy sériu súčasnosti!
Môj komentár:  Konečne konečne konečne!!! Na túto knihu sa teším strašne dlho (cca polroka) a neviem sa dočkať, kedy si ju konečne chytím do ruky a začnem čítať. Trón zo skla som len tak zhltla a druhú časť, Korunu z temnoty, ani nehovorím. Bolo mi povedané, že trojka ešte lepšia a... hrubšia!! Naozaj sa jej neviem dočkať a jedným z vecí,prečo sa teším na leto je aj táto kniha, ktorá nie a nie vyjsť. Odolala som dokonca aj českému skoršiemu vydaniu- pevne verím, že som urobila dobre! Mimochodom, tí čo neviete- táto séria je plná napätia, tajomstiev, lásky a tak trochu aj mágie. Prvý diel a druhý diel by ste si mali prečítať! Dokonalé čítanie! PS: Dokonca sa pripravuje aj seriááááál!

SKOK DO NEZNÁMA (J.A.Redmerski) 
Vychádza 26.7.2016 

Sienna Murphyová sa nikdy do ničoho nepustí bez vopred pripraveného plánu a všetky jej doteraz
vychádzali. Hneď po promócii si našla prestížne zamestnanie a získala vytúženú stabilitu – až kým ju práca nezaviedla na slnkom zaliate pláže havajského Oahu a nepostavila jej do cesty sexi surfera Luka Everetta. Sienna prvýkrát prenechá opraty svojmu srdcu. Vďaka Lukovmu bezstarostnému šarmu sa spontánne a veľmi „nesiennovsky“ rozhodne na všetko zabudnúť a predĺžiť si pobyt na Havaji ešte o dva týždne.
Luke žije rýchlo a divoko. Po stretnutí so Siennou je presvedčený, že trocha neviazanej zábavy je práve to, čo jej chýba. Lenže keď medzi nimi namiesto zábavy prevládne vášeň, už nemôže poprieť, že cíti oveľa viac. Na odmietanie dlhodobých vzťahov však má dobrý dôvod. Neodváži sa Sienne sľúbiť naveky, pretože mu minulosť vraví, aká krehká vie byť budúcnosť. Môže sa napriek všetkým rizikám podariť skok do neznáma?  
Môj komentár: Kniha od tejto autorky Radšej nikdy sa mi váľa na poličke už dosť dlho a nie a nie sa k nej dostať. Čo som počula/čítala, tak táto autorka vraj vie písať a je teda dosť obľúbená! Naozaj by som ju už asi mala prečítať... Čo sa týka tejto jej novinky, už podľa anotácie sa dá usúdiť že to bude pohodové romantické čítanie, ideálne na pláž. Mňa to veľmi neoslovilo,príde mi to ako príliš jednoduché čítanie, ale romantičkám by mala padnúť ako uliata :)

DVUR TRNU A RUŽÍ (Sarah J. Maas)
Vychádza 8.8.2016 

Úžasný a mrazivý příběh na motivy příběhu Krásky a Zvířete.Když devatenáctiletá lovkyně Feyre
zabije v lese vlka, odvleče ji podivný tvor do svého doupěte, které se ukáže být jiným světem. Tam zjišťuje, že únosce není zvíře, ale Tamlin – jedna z nesmrtelných bytostí, které kdysi vládly světu. Nenávist se postupně mění v lásku a Feyre musí přijít na způsob, jak zachránit tajuplný svět i svého únosce.
Môj komentár: Sarah sa nudí a asi preto nám píše takéto krásne série! Trón zo skla je vraj lepší ako táto séria, ale treba si urobiť vlastný názor a prečítať ich! Práve táto séria vyjde v auguste v češtine a ja som si na ňu brúsila zuby, lenže som sa dozvedela, že sa chystá aj slovenský preklad a to (až) na jar 2017! Zdá sa mi to dosť ďaleko, ale určite to zbehne ako voda, pretože okolo sa bude diať milión ďalších vecí. No a keďže milujem Slovart a slovenčinu, tak ja si do tej jari asi počkám, no. Ak však nemáte čo čítať, ste zvedaví, milujete Saru a čeština vám vôbec nevadí (akože ani mne, ale radšej čítam po slovensky), tak siahnite po nej! :)

AFTER 4: PUTO (Anna Todd) 
Vychádza 16.8.2016 

Život Tessy a Hardina je plný prekvapení. Ich vzťah je osudový, no každá prekážka, ktorá sa im
postaví do cesty, otrasie základmi ich vzťahu aj Hardinovou nepreniknuteľnou maskou. Šokujúce pravdy o oboch rodinách, ktoré vyplávajú na povrch, nasvedčujú, že medzi oboma zaľúbencami nie je veľký rozdiel. Tessa už nie je milým, naivným a poslušným dievčaťom, ktorým bola, keď spoznala Hardina, práve tak ako on už nie je nemilosrdným, mrzutým chalanom, do ktorého sa bezhlavo zaľúbila. Tessa chápe nepokojné emócie, ktoré vrú v jeho duši, a ako jediná dokáže utíšiť jeho výbuchy. Hardin Tessu potrebuje. Čím viac pravdy o jeho minulosti však vychádza na svetlo, tým viac sa poddáva démonom svojej minulosti a Tessu aj ostatných blízkych od seba odháňa. Tessa sa už vzdáva nádeje, že ho dokáže zachrániť. Iba ak by obetovala samu seba. Stojí jej však láska za stratu identity? Tessa sa odmieta vzdať bez boja. Za koho však v skutočnosti bojuje? Za Hardina, alebo za seba? 
Môj komentár: Tessa a Hardin. Opäť. Ja som došla po jednotku a dvojku, ktorá mi stačila. Jednotka sa mi naozaj páčila- možno pre to, že som nemala žiadne očakávania a úplne ma ten príbeh pohltil, no dvojka bola neuveriteľne hrubá, stále sa tam krútil dookola ten istý kolotoč a mňa to nudilo. Aspoň že to bolo napísané ľahko a kapitoly boli krátke. Neviem no. Sú typy ľudí, ktorých to však baví, milujú takéto nekonečné príbehy o láske (aj keď sú rozťahané až nudné). Vôbec sa nečudujem, každému sa páči niečo iné. Čiže vychádza štvrtý diel, ktorý je asi aj posledný. Ak sa vám však nechce míňať peniaze, počula som, že sa tieto knihy dajú čítať na nete, ale asi iba v angličtine.

MŔTVA V LODENICI (Agatha Christie)
Vychádza 16.8.2016 

Ďalšia skvelá detektívka Agathy Christie vychádza prvýkrát v slovenčine. Manželia Stubbsovci,
bohatí majitelia sídla Nasse House v Devone, dostanú nezvyčajný nápad usporiadať pre hostí letnej slávnosti hru na vraždu a jej organizovaním poveria známu autorku detektívok Ariadne Oliverovú. Pani Oliverová má tušenie, že v dome niečo nie je v poriadku, a tak zavolá svojho priateľa Hercula Poirota, aby spolu s ňou dozrel na prípravy. Napriek tomu počas slávnosti príde o život dedinské dievča, ktoré hralo úlohu obete. Nik nechápe, prečo by niekto chcel zabiť jednoduchú, naivnú dievčinu. Vzápätí však bez stopy zmizne krásna manželka pána domu, a keď dôjde k ďalšiemu, zdanlivo nesúvisiacemu úmrtiu, Hercule Poirot má zrazu plné ruky práce...
Môj komentár: Od Agathy som čo-to čítala a musím povedať, že to bolo dokonalé čítanie. Vôbec nie dlhé, ale dynamické a napínavé. Určite vás to bude baviť. Túto som síce nečítala a nemôžem vám nič sľúbiť, ale Agatha je Agatha- brilantná ako vždy. Nemám zrecenzované všetky knihy čo som od nej čítala, ale jednoznačne odporúčam Poirotove Vianoce. Možno sa to na leto nehodí, ale toto bolo geniálne.

ČERVENÁ KRÁĽOVNÁ (Victoria Aveyard)
Vychádza 29.8.2016 

Červená kráľovná je napínavý román od Victorie Aveyardovej, ktorý sa stal svetovým bestsellerom
už v 25 krajinách po celom svete.
Svet je rozdelený na dve časti – Strieborných špičkových bojovníkov s božskými schopnosťami a Červených jednoduchých občanov, ktorí žijú pod krutou vládou Strieborných.
Mare Barrow je sedemnásťročné dievča, ktoré patrí medzi Červených, a ani vo sne jej nikdy nenapadlo, že by to mohlo byť inak. No opak je pravdou. Onedlho odhalí, že aj napriek tomu, že je Červená, aj ona má svoje schopnosti. Dokonca také silné a jedinečné, že ohrozujú celú vláduStrieborných.
Lenže zahrávať sa so silou je veľmi nebezpečné. Vo svete rozdelenom krvou sa odohráva boj, ktorý vyhrá len ten najstatočnejší. A tak sa proti sebe postavia Červení a Strieborní, princ proti princovi a Mare proti vlastnému srdcu, pričom zrada číha na každom kroku. A potom stačí už len chybný krok jedinečnej Mare, ktorý zničí svet aký doposiaľ poznali.
Zachránia mladú Mare jej nezvyčajné schopnosti alebo sa jej stanú osudnými?
Príbeh plný intríg, triednych hierarchií a klamstiev prinúti čitateľa, aby sa ponoril do deja ovládaný zvedavou túžbou zistiť, aký bude osud Mare - dievčaťa, ktoré si každý čitateľ zamiluje. 
Môj komentár: Keby som bola vedela, že táto kniha vyjde v slovenčine, nekupovala by som si české vydanie, pretože aj tak som sa za ten polrok na to nedostala. Po slovenskej anotácii mám ešte väčšiu chuť prečítať si to. Sľubné fantasy nabité kvalitným nápadom a zápletkou, fakt sa na to teším!

NEBO NA DOSAH (Jandy Nelson) 
Vychádza 30.8.2016 

Sedemnásťročná Lennie je klarinetistka (vcelku dobrá), prezývajú ju John Lennon (nenávidí to), je
posadnutá Búrlivými výšinami (prečítala ich 23-krát) a nedávno jej zomrela staršia sestra Bailey. Mala by smútiť a vyrovnávať sa so sestrinou smrťou, ona sa však zamiluje až po uši. A rovno do dvoch chalanov naraz. Toby je skejter a sestrin exfrajer, ktorý ako jediný chápe jej žiaľ. Joe je nový chalan na škole, plný elánu, schopný vytiahnuť ju zo zabehnutých koľají a katapultovať do nebies. Aby toho nebolo málo, Lennie sa do života pletie rodina: päťkrát rozvedený strýko a babka, ktorá kreslí podivné zelené ženy a pestuje afrodiziakálne ruže.
Príbeh Lennie je totálne šialený a neopakovateľný, plný epických prešľapov a kolosálnych trapasov, tínedžerskej lásky i nepredstaviteľného smútku. Povinná jazda pre každú babu, čo sa už niekedy zamilovala až po uši a pre každú fanúšičku Greenovej Aljašky a Chboského Charlieho!
Môj komentár: Táto kniha ma oslovila ešte viac ako Dám ti aj slnko, lenže Nebo na dosah vychádza až teraz, o dosť neskôr ako slnko. Nakoniec som dala šancu aj tomu a bola som veľmi prekvapená. Takže som zvedavá aj na Nebo na dosah, dúfam, že to bude minimálne také dobré. Ak ste od Jandy ešte nič nečítali, cez leto by ste to mali napraviť :-) 

Tak to sú všetky knižky, ktoré ma zaujali a vychádzajú postupne cez leto. Snáď vás niečo oslovilo a aspoň trochu som vám pomohla vo výbere. Krásne prázdniny plné kníh!

Komentáre

  1. Čo? Red queeen vyjde po slovensky? :D Fííha, no ja som vážne prespala posledné mesiace, keď som o tom ešte nepočula. Ale tak je to super.
    Som veľmi zvedavá aj na Stínovú královnu, dúfam, že bude stáť za to. Ak ide o knihy od Sarah, tie čítam v angličtine, asi by som nevydržala čakať, kým by to u nás vyšlo. Trojka Trónu zo skla bola fajn, ale štvorka je hádam ešte lepšia. neviem sa už dočkať piatej časti. A Court of Thornes and Roses mám tiež doma v angličtine a mne sa to veľmi páčilo, chcem si objednať aj druhý diel, len som čakala na zľavy na Bookdepository :D aj keď možno si to objednám z marinusu, tam to vychádza lacnejšie.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nebo na dosah som čítala ako anglický originál a úprimne, prvých sto strán som sa musela premáhať v čítaní. potom sa to našťastie rozbehlo, no podľa mňa je to stále priemerná kniha. Nemôžem ju porovnať s Dám ti aj slnko, pretože som ju nečítala (a teraz som stratila už aj chuť prečítať ju), no myslím, že máme podobný vkus v tom, čo nás baví. Ak ju budeš čítať, určite by som chcela počuť tvoj názor! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No dúfam, že Nebo sa mi bude páčiť aspoň o trošku viac ako tebe. Mimochodom, prečo si to so Slnkom vzdala? Pre mňa úžasná kniha, možno by si jej mala dať šancu

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky