Predtým ako som ťa poznala

Will bol geniálny vo svojej práci, rád riskoval, rád športoval, rád cestoval a každú sekundu žil odvážne. 
Lou po celý svoj život bývala v jednom malom mestečku a pracovala v bistre. 
Až raz sa stane nehoda a títo dvaja sa stretnú...  

Autor: Jojo Moyesová                                                                   
Počet strán: 343
Žáner: Romantický
Vydavateľstvo: Ikar
Rok: 2016, 2.vyd.

Anotácia:
Lou Clarková vie všeličo. Vie, že jej otec si ťažko hľadá prácu, vie, koľko krokov treba prejsť od autobusovej zastávky k rodičovskému domu. Vie, že sa jej páči práca v bistre, a vie, že možno neľúbi svojho priateľa Patricka, oduševneného športovca. Zato nevie nič o klasickej hudbe, nevie, že príde o miesto, a keby tušila, čo ju čaká, asi by prišla o rozum.
Will Traynor vie, že po dopravnej nehode stratil chuť do života. Vie, čím bol kedysi, vie, že všetko sa mu teraz zdá malé a neradostné, a veľmi presne vie, ako s tým skoncovať. Zato nevie, že Lou mu vtrhne do života ako farebná búrka. A ani jeden z nich nevie, že jeden druhého navzájom navždy zmenia. 


Moje hodnotenie: 
Filmové spracovanie tohto románu sa valí do kín a preto vzniklo vydanie aj s filmovou obálkou. Ja osobne filmové obálky veľmi nemusím, ale tu som spravila výnimku. Musím uznať, že tá fotka je fakt krásna, akože naozaj. Sama mám ako herca strašne rada a Emiliu som síce ešte nevidela hrať, ale je mi hrozne sympatická. A ešte niečo- obidvaja sa mi veľmi hodia na Lou a Willa. Po celý čas, čo som čítala túto knihu, sa mi v hlave premietal film spolu s nimi. Sú úžasní. Ďalšie dôvody, prečo mám práve toto vydanie? Je lacnejšie a menšie. Od svojej kolegyne sa totiž líši v tom, že knižka má šikovný formát a je ľahučká. Čiže vôbec neľutujem, že mám toto vydanie s filmovou obálkou. Určite to je výhodnejšie :) 

Čo sa týka príbehu- táto kniha mi nie zlomila, ale roztrieštila srdce. Pri čítaní som sa smiala.
Plakala. Rozčuľovala. Hnevala som sa.  Bola som rozcitlivená a búšili vo mne všetky možné emócie. Možno preto, lebo je o tom, ako má Lou vrátiť Willovi chuť do života. No niekedy to vyzeralo tak, akoby Will ukazoval Lou ako sa má žiť. Naplno. Odvážne. Naozaj, táto kniha stojí za to. Spočiatku sa môže zdať príbeh dosť smutný a depresívny. Nehovorím, že toto je jedna z najveselších kníh, aké som kedy držala v rukách, ale stojí to za to. Keď som prevracala stránky, uvedomovala som si hrozne veľa vecí, začala som si ďalší milión vecí vážiť a zamýšľala som sa nad rôznymi otázkami, ktoré by ma inak nenapadli. Určite vo mne zanechala strašne silnú stopu. Keď počúvam Eda Sheerana, tento príbeh vidím pred očami a mám chuť plakať. 

"Ochudobnujete sa o množstvo zážitkov, len preto, lebo si                         hovoríte, že vy taká nie ste."                                                               "Ale naozaj nie som."                                                 "Ako to môžete vedieť? Nič ste nepodnikli, nikde ste neboli. Možno ani netušíte, aká v skutočnosti ste."  
Louisa, hlavná rozprávačka príbehu, je asi jedna z najlepších hlavných postáv. Bola sympatická svojská a veselá. Vedela opísať veci tak dobre, že buď ste sa nad nimi zamýšľali desať minút alebo
 vybuchli do smiechu a svet vám pripadal krajší. Koniec-koncov, páčil sa mi aj jej postoj, názory, to, že si vedela na plnú hubu ponadávať a príbeh vyrozprávala famózne. Síce sa tu objavilo pár kapitol aj z iných pohľadov, z Willovho tu nebola ani jedna. To ma možno trošku zamrzelo, pretože jeho som tiež zbožňovala. Áno, bol na vozíčku, mal depresie, nechcelo sa mu žiť a už vôbec nie smiať sa, ale bol to ten typ postavy, z ktorej musíte odlúpnuť škrupinku, aby ste ju dokázali pochopiť. Zo začiatku bol strašne odmeraný a nepríjemný. Celkom som ho mala za debila, až dokým sa nezačali topiť ľady. Smolou pre Lou (ktorá bola tak zdravo pojašená) bolo, že Will bol naozaj inteligentný. Nebol to nejaký génius zamilovaný do matematiky, ale všímal si veľa vecí, bol múdry a sčítaný, veľa si precestoval a býval úspešný. V podstate to bol bohatý muž, génius vo svojom obore, ktorý si život užíval plnými dúškami. A odrazu sedel vo vozíku a nevedel pohnúť rukou. Od toho dňa myslel len na jediné.


Jojo napísala príbeh s dobre premyslenými postavami. Okrem Lou a Willa Traynora sme tu mali napr.  ošetrovateľa Nathana a aj Willových rodičov, ktorí vôbec neboli šťastní, otrasnú Willovu sestru, ktorú som vôbec nemala rada (našťastie sa tam neobjavovala často), pojašenú ale za to veľmi milú rodinu Lou a jej frajera Patricka- vášnivého športovca. Ten mi pripadal asi trištvrtinu knihy ako hrozný narcis, ktorý si len kontroloval telesný tuk, svoju kondičku, koľko km denne prebehne a koľko uhľohydrátov môže zjesť (inak bola komédia o ňom čítať). Akože fakt, nič iné ho nezaujímalo a žil len pre svoje telo, svaly a šport. V istý okamih sa však celkom prekonal a tak trochu u mňa zabodoval, no potom sa opäť ukázalo, že je to naozaj chumaj a opäť mi liezol na nervy.  
Nikomu sa nepodarí donútiť druhého človeka, aby bol iný, než je.
Hlavní filmoví predstavitelia- Emilia Clarke a Sam Claflin
Kebyže sa nedozviem ako sa to celé skončí, možno by vo mne burcovalo ešte viac emócií. No aj napriek tomu, že som si prečítala spoiler, som si knihu veľmi užila. Tých prvých 40 strán ma trošku nudilo a z knihy som mala obavy, ale potom sa to krásne rozbehlo a veľmi rýchlo som sa dostala ku koncu knižky. Kniha nie je vyslovene smutná, ale je aj skutočne vtipná a dojímavá. Ak si radi prečítate príbehy s takouto tematikou, myslím, že je to vaša povinná výbava na dovolenku. Práve vyšla aj druhá časť Čo bolo potom, o ktorej uvažujem, že si ju prečítam, ale úplne najviac sa teším na film! 


Komentáre

Obľúbené príspevky