Následníčka

Príbeh Americy a Maxona sa už skončil. Tentoraz je na rade ich dcéra- Eadlyn, ktorá je budúcou kráľovnou. Okolnosti sa vyvinú tak, že sa bude konať Selekcia s ktorou princezná vôbec nesúhlasí... 

Autor: Kiera Cass                                                                    
                                              
Počet strán: 324
Žáner: romantický, sci-fi/fantasy
Vydavateľstvo: CooBoo
Rok: 2015

Anotácia: 
Princezná Eadlyn už odmalička počúvala nekonečný príbeh o tom, ako sa jej mama s ockom zoznámili. Pred dvadsiatimi rokmi sa America Singerová zúčastnila Selekcie a získala si srdce princa Maxona. Odvtedy žili spolu šťastne... Pre Eadlyn bol ich romantický príbeh len rozprávkou. Netúžila ho napodobniť. Ako princezná si však nemôže robiť, čo chce. Neutečie pred vlastnou Selekciou – aj keď urputne namieta. Nečaká, že sa jej príbeh skončí romanticky. Možno sa však jednému mužovi podarí zmocniť sa jej srdca... a možno zistí, že jej „šťastne a naveky“ nie je len tajným želaním. 

Moje hodnotenie: 
Opäť opäť opäť musím pochváliť prekrásnu obálku! Pomaly bude táto séria známejšia vďaka obálkam ako príbehu! 

Podľa mňa tri knihy úplne stačili. Bolo tam všetko zažehnané, dokončené, vyriešené a v čitateľovi zanechali stopu. Autorka sama priznala, že príbehy o Eadlyn neboli v pláne. Ale teda keď už ich napísala, poďme si zhodnotiť Následníčku. Eadlyn je úplne iná ako ostatné postavy v týchto knihách. Je princezná a patričným právom je aj nafúkaná a rozmaznaná. Napodiv, Eadlyn je naozaj inteligentná a nie je to ani zlý človek. Má srdce, aj keď ho nikomu nechce odhaliť a so Selekciou musela súhlasiť iba kvôli ťažkej situácii v krajine. Našťastie, uzavrela dohodu so svojím otcom: na konci výberu sa nemusí vydať, ak sa do nikoho nezamiluje.
 

Je tu síce obmena postáv, pravidiel a mien, ale v skutočnosti autorka neprišla na nič nové. Opäť tu máme Selekciu a všetky veci okolo toho. Do paláca príde 35 chlapov, aby mohli bojovať o princeznine srdce, ktorá o to vôbec nestojí. Medzi nimi sa nájde aj napríklad taký, ktorého pozná od detstva, žijú spolu v paláci a nemajú sa radi alebo takého, ktorý potrebuje tlmočníka, lebo nehovorí po anglicky. Zdalo sa mi, že v tomto dieli autorka tak trochu odflákla predstavenie týchto uchádzačov o kráľovské srdce. V prvom dieli sme sa zoznámili s viacerými dievčatami a vedeli sme, ktorá je aká a ako sa volá. Tu si autorka vybrala cca 7 favoritov, ktorým sa venovala. O nejakých ďalších tridsiatich mužoch tu nebola ani zmienka. Tiež by som vytkla to, že každého favorita posunula na tú istú líniu- teda nikto príliš nevynikal, každého som mala rada narovnako a časom mi to prišlo aj celkom nudné. Jediné čo ma zaujímalo bolo ako sa vyvíja vzťah Kila a Eadlyn, ale veľmi veľa som toho nedostala.

No nebudem len kritizovať. Knihu chválim za Kierin typický svieži štýl písania, stránky sa mi otáčali takmer samé a preto som knihu prečítala naozaj rýchlo. Tiež
Autorka série- Kiera Cass
by som vyzdvihla to, že dokázala Eadlyn vyobraziť tak reálne a nebola to nejaká verná kópia svojej mamy alebo otca. Miestami sa síce jej maniere nedali vystáť a občas reagovala až príliš prehnane a princeznovsky, no ináč som si ju obľúbila. Jej ironické poznámky a komentáre nemali chybu, niekedy som z nich vybuchla do smiechu. Na konci knihy si však uvedomíte, že naša princezná sa začína trochu meniť. 

Koniec by si zaslúžil názov kúp si ďalšiu knihu, pretože skončil neucelene a uvítala by som ešte pár strán navyše. Vcelku táto kniha nebola zlá, aj keď som hovorila dosť mínusov. Mne osobne Elita a Prvá sadli asi najviac. Nepovedala by som, že táto kniha je zbytočná, ale nebola vyslovene potrebná. Je však pekné, že sa čitatelia zoznamujú s dcérou Maxona a Americy a ich vidia so šedinami ako spolu šťastne nažívajú. Ak ste čítali predhádzajúce časti, mali by ste siahnuť aj po tejto, no prechádzajúce časti neprekonala.


Komentáre

Obľúbené príspevky