Booklover na cestách: Málaga (1.časť)

Vítam vás v mojom cestovateľskom denníku. Keďže toto leto som dlhšie v Španielsku v Málage,
rozhodla som sa napísať práve o tomto meste. Aby som bola konkrétnejšia, trávim tu takmer celé letné prázdniny a prišla som tu študovať jazyk- španielčinu.
Málaga leží na južnom pobreží Španielska v Andalúzii, blízko Afriky, takže je tu neustále horúco (momentálne 37 stupňov), pečie tu slnko a vodu tu pijem na hektolitre (5 litrov stojí 0,50€). Má približne 550 tisíc obyvateľov, ale teraz cez leto tu je ešte omnoho viac ľudí. Jednou z vecí, ktoré ma očarili je napríklad to, že Španieli žijú- všetko si vychutnávajú, neponáhľajú sa a užívajú si svoj život či už ráno, na obed alebo večer. Ich obľúbená fráza je No pasa nada (nič sa nedeje) a domnievam sa, že je to ich motto.

Z výhliadky odfotený prístav
Keď sa pôjdete prejsť popri pobreží po veľkom chodníku, naskytne sa vám výhľad na nekonečne dlhé pláže, more, palmy a prístav. Tieto obrovské centrálne pláže ja osobne neobľubujem. Je tam milión ľudí a sú špinavé. O niečo lepšie pláže sú smerom od centra mesta, no úplne najlepšie sú mimo Málagy (Nerja, Tarifa), za ktorými budete musieť cestovať.


















Dlhokánska centrálna pláž















                                                                     Čo je podľa mňa však úplne, ale že úplne nepochopiteľné je, že tu ľudia vkuse športujú. Vkuse. Hovorí sa, že Španieli sú leniví, ale keď navštívite Málagu, zmeníte názor. Či sa prechádzate ráno, na obed (pripomínam 37 stupňov), večer alebo dokonca o polnoci, uvidíte nejakého bežca v športovej
obuvi a so slúchadlami v ušiach. Nepreháňam. Nedokážem pochopiť ako v takej horúčave dokáže tak veľa ľudí športovať, ale nech. Taktiež majú verejné posilky. Je na to vydlaždený špeciálny priestor (pod palmami) s dokonalým výhľadom na šíre more. Máte tu rôzne preliezky, posilňovacie stroje, tyče apod. Aj napriek strašnému teplu si tunajší ľudia radi zašportujú, komunikujú medzi sebou a majú naozaj závideniahodné postavy.
Zacvičíte si alebo posedíte?


Typické preliezky a stroje na cvičenie




















Čo sa týka dopravy, taxíky nie sú veľmi drahé. Ja bývam cca 15-20 min autom od centra a taxík ma vyjde 5-7€, čo sa celkom dá. Taxikári sú milí a zhovorčiví, počas cesty vám poradia, čo je dobré navštíviť a čomu sa treba vyhnúť. Využívam taxík, ale osobne som uprednostnila autobus. Jeden lístok stojí 1,30€. Avšak, môžete si kúpiť kartu s jazdami na 10 alebo viac jázd. Keď som si prvý krát kúpila kartu s desiatimi jazdami vyšlo ma to na cca 12€, ale keď som si šla kartu dobiť na ďalších 10, platila som len 8,30€, lebo tú plastovú kartu som už mala. Veľkou zaujímavosťou je, že tu sa do autobusu nastupuje len prednými dverami. Tam sa buď pípnete alebo si kúpite lístok od vodiča a on vám dá bloček. Týmto systémom do autobusu vstúpi len ten, kto si naozaj zaplatí. Keď sme my šli prvý krát autobusom, samozrejme, vstúpili sme doň asi druhými dverami a vyplašene sme hľadali čítačky na tyčkách. Domáci hneď vedeli, že nie sme odtiaľto a povedali nám, nech sa ideme pípnuť dopredu. Okrem toho je tu aj divné to, že každá zastávka je akoby na znamenie. Keď nedáte signál, že chcete nastúpiť alebo vystúpiť, autobus vám nezastaví. A ešte by som podotkla ďalšiu zaujímavosť- keďže pre Španielov neexistuje čas, tabuľky na zastávkach vám len píšu cez aké hodiny autobus premáva a na elektronickej tabuli vám odpočítava čas, kedy aká linka dorazí. Známa je len frekvencia autobusu, nie presný čas.

Karta na MHD
Keď som prišla do Málagy, takmer každý domáci mi povedal, že Málaga je malá. no ja si to nemyslím. Mesto je dosť veľké-všade je veľa ľudí, obchodov, športovcov a hustej premávky. Ak si myslíte, že nákupným maniačkam by sa tu nepáčilo, ste na omyle. Je tu minimálne 5 veľkých nákupných centier (jedno je väčšie ako Aupark) blízko seba. Obchodov ako Zara, Desigual, Bershka, Primark, Springfield, Benetton, Mango, Pull & Bear atď., je tu strašne veľa. Momentálne sú všade obrovské zľavy (omnoho väčšie ako u nás a oblečenie kúpite za facku) a dokážete nakúpiť naozaj veľmi dobre. Pred otvorením Primarku ( o deviatej) čakali ľudia a hneď sa vrhli na tovar (Primark  má dve poschodia). Mali tam naozaj krásne veci za lacno (kúpila som toho viac, ale osobne sa strašne teším z mimoňovských ponožiek, šortiek atď.). V Zare boli taktiež super zľavy, akurát Desigual je vždy aj so zľavami drahší. Síce ja som už nakúpila dosť veľa, mám v pláne ísť minimálne ešte na nákup kníh, suvenírov a možno aj oblečenia.

Hlavná nákupná ulica v centre

Ľudia tu sú naozaj veľmi zlatí a priateľskí. Hovoria krásnou španielčinou až na to, že napr. "s" alebo "r" nevyslovujú. Teda keď nepovedia "s", akoby nepoznali plurál. Podľa prízvuku rozlišujú množné číslo, čo však ja, ako študentka španielčiny, rozoznať nedokážem. Nadnes sa s vami lúčim, ale pripravujem ďalšie články o španielskom jedle, múzeách a výletoch. ¡Hasta luego!


Komentáre

  1. To je krása, nádherné fotky :3! Prajem príjemnú dovolenku :)!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Pekné fotky. :) Malága vyzerá ako zaujímavé miesto a až na tie teploty (nenávidím také horúčavy) by som sa tam rada pozrela. Pred asi mesiacom som prvýkrát navštívila Španielsko, konkrétne teda sever a páčilo sa mi tam, hoci som bola len na necelý týždeň, ale už teraz viem, že sa tam chcem ešte niekedy vrátiť. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za pochvalu a komentár! Španielsko je krásne, raz nikdy nestačí! :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky