Môj letný knižný súhrn

Práve som zistila, že cez august na blog pribudol jeden jediný úbohý príspevok. Uvedomila som si to až teraz, pretože vtedy som to veľmi nevnímala. Dosť som cestovala, bola mimo domu, naozaj dosť čítala (veď uvidíte) a vôbec mi neprišlo, že som napísala len jednu recenziu. Dávam si ako záväzok na blog prispievať viac, aj keď cez školu to bude ťažšie...

Cez leto som toho zažila naozaj veľa a to aj vďaka knihám. Čítala som všade- na pláži, v aute, v posteli, v autobuse... snažila som sa čo najlepšie využiť môj voľný čas a užiť si príbehy na stránkach knihy. Ktoré to teda boli? Dokopy som prečítala 7 kníh, čo zas nie je nenormálne veľa, ale ja sa teším aj z tohto čísla, pretože cez školu to zvyčajne je oveľa menej. Naviac, skúsila som čítať aj v iných jazykoch a bola to nielenže nová skúsenosť, ale aj príjemný zážitok.

Mojich prečítaných 5 slovenských kníh 

Takto nejako vyzeralo moje leto. Na začiatok som sa pustila do slovenskej novinky, Insomnie, ktorú som už aj zrecenzovala a vyjadrila svoj názor. Bolo to pekné a príjemné, teším sa na pokračovania a teším sa, že je táto slovenská kniha čítaná a diskutovaná aj na soc. sieťach. Koncom augusta som aj bola na besede ku tejto knihe a bolo to super knihomoľské podujatie ;) 

Takto som si užívala šiesty diel HP série
Nie je nič lepšie ako papať sladký melónik a v ruke mať knihu, tu konkrétne mám Harry Potter a Dary Smrti

Potom som sa rozhodla pokračovať v mojom prerušenom HP maratóne. Spočiatku som to videla tak, že za celé leto možno dočítam šestku, lebo bola naozaj hrubá a neverila som si s časom. Nakoniec som si ju neuveriteľne užila, rovnako ako sedmičku. Mala som tak čarovné kúzelnícke leto a zo mňa sa oficiálne stala závisláčka na tejto sérii. Môj názor na celú sériu bude čoskoro na blogu.


 No a nakoniec sa mi do rúk dostali Kečupové oblaky, ktoré boli jedno veľké prekvapenie... v dobrom. Perfektná knižka, dojemný príbeh a naozaj talentovaná autorka. Recenziu som už stihla napísať a ak náhodou nad touto knihou váhate, tak neváhajte a už aj po nej siahnite. 
No a dnes ráno som dočítala útlu knižku- Chlapec v pásikavom pyžame. Rozhodla som sa, že knihy s vojnovou tematikou budem čítať ešte viac, lebo sa mi naozaj páčia, silno ma zasiahnu a ja milujem silné príbehy s hlbokou myšlienkou. 

Moje dve prečítané knihy v cudzom jazyku

Čeština zas nie je až tak cudzí jazyk, ale ráta sa. Siahla som po knihe Všechno, úplne všechno, ktoré som si objednala za vysvedčenie. Recenziu som stihla napísať v auguste (ten jediný príspevok) a keď sa na to pozriem spätne, jediný dojem, ktorý vo mne táto kniha zanechala je trpké sklamanie. Naozaj som očakávala viac, úplne celé mi to skazil ten nereálny vymyslený koniec. Rada si pozriem film, ale nechápem čo na tej knihe každý vidí, ja som čakala niečo iné a silnejšie. Musím však uznať, že knižka má krásne myšlienky, je napísaná tak ľahko ako motýlie krídelká a ja som ju zhltla cestou autom. Neviažte sa však len na moju kritiku, každý by si mal urobiť vlastný názor. 


Cez leto som pociťovala môj dosť veľký nedostatok z nevedomosti angličtiny. Naozaj som netušila, že som na tom až tak zle a jeden večer, úplne randomne, som si objednala novinku Colleen Hoover- It ends with us. Vôbec neviem čo ma to popadlo, ale som rada, že som vtedy konala spontánne, lebo som sa konečne pohla niekam ďalej. Pôvodne som mala v pláne, aby mi knižka trošku postála a raz by som sa do nej pustila, no nestalo sa. O pár dní na to som dostala chuť niečo čítať po anglicky, tak som otvorila knihu... a bolo to. Spočiatku som sa do toho ťažšie dostávala, ale za päť dní som si na ten jazyk celkom zvykla a knihu prečítala až do konca. Už sa teším ako vám napíšem recenziu :) A áno, aby som nezabudla podotknúť- prečítanie knihy po anglicky ma nakoplo a mám v pláne čítať viac v origináloch, lebo mám zo seba lepší pocit a skúsila som niečo nové :)


Všetky knižky pokope

Počas prázdnin som aj samozrejme nakupovala- fakt nehorázne množstvo záložiek a nových kníh, ktoré neviem kedy prečítam. Trošku ma mrzí, že som sa cez prázdniny nepustila aj do španielskej knihy, ale nevadí. Odniesla som si odtiaľ pár (dostatočne veľa) španielskych kníh, ale poobjednávala som si aj nejaké slovenské. Nenafotila som všetky z viacerých dôvodov, ale tu je môj top výber nákupu, na tieto kúsky sa teším asi najviac: 


Jediná It ends with us už je prečítaná, ostatné len čakajú. Druhá zhora je moja vysnívaná Zrodená z ohňa, na ktorú sa teším už asi polroka a teraz, keď ju mám, neviem si na ňu nájsť čas, veď klasika. Pod ňou je kniha Domov pre neobyčajné deti slečny Peregrinovej, aj to som si kúpila úplne spontánne a snáď nebudem ľutovať. Posledné tri knihy sú v španielčine a to Havraní bratia, Maasovej druhá séria- Dvor tŕňov a ruží prvá časť a nakoniec údajne senzácia od Estelle Maskame, mladučkej autorky, ktorá DIMILY sériu začala písať ako trinásťročná, dnes má 18 a séria je už dávno dopísaná. Na všetky tieto knižky som strašne zvedavá a moje dojmy budem s vami zdieľať na blogu. Práve sa idem pustiť do Búrlivých výšin (moje nové predsavzatie je aj čítať viac klasiky) a som na to teda naozaj zvedavá. 

A čo vy, aké bolo vaše knihomoľské leto? Pochváľte sa mi koľko ste toho prečítali, koľko nakúpili a či ste sa odhodlali aj do kníh v cudzom jazyku. Som strašne zvedavá!!

Komentáre

  1. Chystám se na Kečupová mračna. :)

    Přečetla jsem 10 knih, ale v cizím jazyce bohužel číst nemůžu, i když mě to někdy štve.

    www.brcqo.blog.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dúfam že sa ti Oblaky budú páčiť! Prajem pekný deň a ďakujem za komentár ;)

      Odstrániť
  2. To si naozaj veľa postíhala. :) Ja som veľa prečítala, menej ponakupovala a inak som spokojná. Len ma mrzí, že som nestihla prečítať aj niečo v angličtine.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kiežby som aj ja viac čítala ako nakupovala :D ja vôbec neredukujem, len mi pribúda :D

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky