It ends with us (EN)

Nová kniha od Colleen Hoover je o láske.
Je o rodine. 
A o tom, ako sa z lásky musíme niekedy vysekať. 

Autor: Colleen Hoover                                                                          
                                             
Počet strán: 373 
Žáner: romantický
Vydavateľstvo: Simon & Schuster
Rok: 2016

Anotácia: 
Lily hasn't always had it easy, but that's never stopped her from working hard for the life she wants. She's come a long way from the small town in Maine where she grew up – she graduated from college, moved to Boston, and started her own business. So when she feels a spark with a gorgeous neurosurgeon named Ryle Kincaid, everything in Lily's life suddenly seems almost too good to be true.
Ryle is assertive, stubborn, maybe even a little arrogant. He's also sensitive, brilliant, and has a total soft spot for Lily, but Ryle's complete aversion to relationships is disturbing.
As questions about her new relationship overwhelm her, so do thoughts of Atlas Corrigan – her first love and a link to the past she left behind. He was her kindred spirit, her protector. When Atlas suddenly reappears, everything Lily has built with Ryle is threatened.
With this bold and deeply personal novel, Colleen Hoover delivers a heart-wrenching story that breaks exciting new ground for her as a writer. It Ends With Us is an unforgettable tale of love that comes at the ultimate price. 

Moje hodnotenie: 

Milá Ellen, 
keď som sa dopočula o tomto novom príbehu od Colleen Hoover, povedala som si, že si ho prečítam. Samozrejme, po anglicky. Bola to výzva ku ktorej som sa odhodlala spontánne a neľutujem- bola to moja prvá prečítaná knižka v angličtine a nielenže mi pomohla, dokonca mám už tento jazyk o niečo radšej. Pre to, ak by sa hocikto odhodlal prečítať si ju v origináli, ale pochyboval by, určite by som ho uistila, že nemá prečo pochybovať, lebo keď som to zvládla ja, zvládne to každý. Preto bude táto knižka pre mňa navždy výnimočná- je dôkazom toho, že som prekonala niečo, z čoho som mala odjakživa strach. 


Ďalším lákadlom na knižke je jej dokonalá obálka. No uznaj, nezamilovala si si ju? Lebo ja okamžite a po prečítaní posledného riadku ešte viac. K príbehu sa naozaj hodí- odhaľuje krehkosť niečoho krásneho. Musím sa priznať, že som nevedela čo mám od tejto knižky čakať, ale stavila som na istotu a povedala si, že je to Colleen a to predsa nemôže byť zlé. Hlavná hrdinka, Lily, nemala ľahké detstvo kvôli domácnosti v ktorej žila. Častokrát som ju pre to ľutovala a uvedomila si, že je naozaj silná, keď žije ďalej a dokáže si plniť svoje sny. Keď mala svoje najhoršie obdobia, písala ti. Ty o tom zrejme nevieš, lebo tie listy ti nikdy neposlala. Pomáhala si jej, aj keď o tom ani nevieš. Myslím si, že práve vďaka tvojej relácii sa dosť zblížila s Atlasom, chlapcom odvedľa, ktorý však potom z jej života odišiel. 

Colleen sa so mnou trošku zahrala. Pretože akonáhle som začala zbožňovať jednu postavu, ukázala mi jej škaredú stránku. To však neznamenalo, že tá postava bola zlá- len sa jej stali zlé veci, ktoré ju navždy zmenili a ona s tým nedokázala nič robiť. A potom sa tam objavil Atlas. Ach, Ellen musím uznať, že táto kniha je o láske. No nielen tej medzi mužom a ženou, ale aj medzi rôznymi variantmi postáv. Až na konci som sa dozvedela, že tento príbeh sa autorky týka veľmi blízko. A bolo to teda riadne cítiť. Postavy boli vykreslené reálne- nie príliš ružovo, no nie príliš jednoliato. Je to fakticky opis Lilinho života, ktorú mátali tiene minulosti a takmer sa stala rovnakou ženou, ako jej matka. Lily svoju matku milovala, aj keď jej určité veci nemohla odpustiť... a práve také isté veci sa stali jej samotnej a skoro ju dostali. 


Okrem Lilinho smutno-šťastného života je tu krásne opísané priateľtvo medzi ňou a jej najlepšou novou priateľkou. Takú kamošku by som si želala aj ja, zbožňovala som ju. Posledných 50 strán som bola naozaj v napätí ako sa to celé skončí- veď Colleen tie konce vie zamotať dokonale. Nad koncom som sa zamýšľala ešte dosť dlho- niečo mi bolo ľúto, za niečo som bola na Lily hrdá, že sa tak rozhodla. Každopádne som rada, že som nebola na jej mieste, pretože neviem či by som sa ja rozhodla správne. Kniha ma určite nesklamala a má miesto v mojej duši a aj na poličke. Je to krásny sentimentálny príbeh, ktorý mi dokonca pomohol v angličtine a pochopiť niektoré veci. Plus, plnými dúškami som si vychutnala originál- presne tie slová, aké použila autorka. Pri knihe som sa smiala, niekedy mi bolo do plaču, ale nerozplakala ma. Po jej prečítaní som cítila jedno- silu. Silu, ktorú v sebe mala Lily robiť rozhodnutia vo svojom živote. A ja som pocítila, že takúto silu v nás má každý jeden. Len ju stačí objaviť. 

Ďakujem že si ma vypočula 
S láskou tvoja Ema 


Komentáre

Obľúbené príspevky