Nepobozkaná

Šestnásťročná Dominika zúfalo túži nájsť si frajera... Sní o krásnych bozkoch, príjemných objatiach a veľkých, štekliacich, motýľoch v bruchu. Najlepšia kamoška Lena jej síce stále radí, že má čakať, že on sa objaví... No čo ak nie? Čo ak Dominika nikdy nezažije pravú lásku? Neostáva jej teda nič iné, len čakať... možno sa predsa len objaví... 

Autor: Mirka Varáčková                                             
Počet strán: 239
Žáner: romantika 
Vydavateľstvo: Evitapress
Rok: 2014

Anotácia: 
Dominika Botková je druháčka na strednej škole a má nálepku Nepobozkaná. Dobre, je jasné, že to nemá napísané na čele a že  nie je terčom posmechov, ale u nej je to nejaká stopka alebo komplex. Veď už má šestnásť a ešte s nikým nechodila, nemala prvú pusu a nezažila ten pocit lásky. Dominiku nakoniec láska vypočuje a niekoho jej do cesty privedie... 
Domča okrem školy a týchto dievčenských problémov má však aj iné starosti... Žije s mamou, ktorá do noci robí, aby mohla uživiť domácnosť- Dominiku a jej výbušného a staršieho brata Adama. Otec ich opustil a ide sa ženiť. Znovu. To sa postaralo o dusnú atmosféru v rodine, ale aj nevyspytateľné nálady Adama, kvôli ktorému tlak stúpa.

Keď sa raz Dominika bude vracať z diskotéky, samozrejme v noci, prepadne ju banda chalanov. Po vyrabovaní jej peňaženky a ukradnutí jej vysnívaného bozku sa Dominika rozhodne... prihlási sa na kurz sebaobrany, aby sa vedela brániť. Nakoniec zlomí aj svoju najlepšiu kamošku Lenu. Už po prvom vstupe do telocvične Dominika uvidí pekného, o trochu staršieho chalana, ktorý by mal byť jej tréner. Stále ma pocit, že ho odniekiaľ pozná, no nevie odkiaľ. Dozvie sa, že sa volá Šarkan.
Ale začne sa to.
Potenie rúk.
Búšenie srdca. 
Neistota hlasu.
... až zistí, že sa konečne do niekoho rachla. Konečne!! 


Samozrejme, nemusí to hneď znamenať, že z toho niečo bude, ale je na dobrej ceste. Bude tomu nasvedčovať hlavne to, keď si raz ju a ešte tri spolužiačky zavolá telocvikárka- dôvod je ten, že sa neustále ulievajú z telesnej a tentoraz potrebuje učiteľka ich výpomoc, ináč budú mať neospravedlniteľné hodiny. Vzíde z toho to, že majú pomáhať štvrtákom nacvičovať polonézu, lebo ich chýbajú dievčatá. Hneď ako vojde do haly, ovládne ju pokušenie ujsť, no niečo alebo skôr niekto ju zastaví- ON. Z tréningov sa dozvedela, že sa volá Šarkan. Okrem toho že je hriešne pekný a urastený je to aj fešák z hľadiska komunikácie- každá baba na ňom lipne. Dominika sama nevie ako, nakoniec skončí so Šarkanom ako pár. No takého si ho vôbec nepredstavovala- je drzý, nevyspytateľný, robí si z nej posmešky a vôbec ju neberie vážne... Dominika v nádeji, že je to len maska, sa nevzdáva, možno mu ju raz zloží...
 Je možné, že tú lásku si Dominika sama privolala, či konečne sa dočkala? A aký je v skutočnosti Šarkan? Zlatý chalan, ktorého pravú tvár nepozná nik, alebo jednoducho nemá záujem?

Moje hodnotenie: 
Nová evitínka ma okamžite upútala. Má naozaj prekrásnu obálku, no oveľa viac ma zaujala anotácia. Možno aj preto, lebo mi je dosť blízka. Samozrejme že spojením prekrásneho vzhľadu a pútavej anotácie nemôže vzísť nič iné ako úžasný príbeh.
Rozprávačka príbehu, Dominika, je ten typ baby, ktorú si ako hlavnú hrdinku veľmi rýchlo obľúbite. Má zdravý rozum, chladnú hlavu a je to slušné dievča, ktoré sa so svojími problémami väčšinou podelí buď s vami alebo s Lenou, jej najlepšou kamoškou. Teda štýl rozprávania je ľahký, svieži, veľmi dobre a rýchlo sa číta. K tomu všetkému autorka použila tínedžerský jazyk, takže sa vám bude príbeh premietať pred očami. Samozrejme, že v knihe sú chvíle smutné, ale aj veselé, no predovšetkým... zamilované.
Takisto sa mi páčil Šarkan- autorka ho úžasne opisovala, myslím si, že každá druhá čitateľka sa do neho zamiluje (rovnako ako ja) a bude ho Dominike závidieť. Je zaujímavý, romantický, je úprimný a takisto má aj svoje tajomstvá, čo ho približuje k dokonalosti...
Musím povedať, že knihu som prečítala pomerne rýchlo- za dva dni. Pôvodne som myslela, že ju prečítam na jeden hlt- lebo tých prvých sto strán mi rýchlo zbehlo a doslova som si ich užívala. Pri tejto knihe som sa doslova na chvíľku zamilovala, no absolvovala som aj výbuchy smiechu- isté rozhovory boli tak vtipné, že som sa začala od srdca smiať. No boli aj pasáže, kde na mňa doľahol smútok a ľútosť. Takže táto milá knižka je kvalitné čítanie pre násťročné a tie, ktoré by tiež chceli mať frajera. Mieša sa tu smiech, láska a aj slzy, ja som doteraz z tejto knihy namäkko, pretože ma príjemne prekvapila. Očakávala som nejaký jednoduchý román, dnes sa za to hanbím, lebo táto kniha u mňa vystrelila do hviezdnych výšin a určite si ju ešte niekedy prečítam. Ak váhate, neváhajte, určite nebudete ľutovať. Mne teda neostáva nič iné, len dať knihe právoplatných päť hviezdičiek a tešiť sa na podobné tituly z pera tejto talentovanej autorky. 


Za poskytnutie knižky ešte raz veľmi pekne ďakujem samotnej autorke ;)


Komentáre

  1. Myslím, že Mirka naozaj nikdy nesklame a ja sa neviem dočkať na tento príbeh.. Pekná recenzia, len by som uvítala trošku dlhšiu.. A všimla som si, že sa chystáš na Šťastnú sedmičku, som zvedavá na tvoj názor, pretože mňa podstatne sklamala.. no nič, som rada, že som čitateľkou tvojho blogu a želám veľa úspechov v roku 2015 :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, myslím si, že recenzia je dosť dlhá, no nabudúce sa posnažím viac ju rozviť... Šťastná sedmička na mňa čaká celkom dlho na poličke, konečne by som sa do nej mala pustiť :) Dúfam, že nesklame.. no uvidíme :) Ďakujem krásne a aj ja ti želám všetko dobré v novom roku :)

      Odstrániť
  2. Obálka je naozaj krásna to súhlasím :) Tiež sa mi páči anotácia a vskutku aj kniha neznie zle ako vidím.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kniha je z toho všetkého najlepšia :) Odporúčam, fakt super čítanie :-)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky