Krásna katastrofa

Kamarátsky vzťah je len pretvárka, či skutočné puto medzi Abby a Travisom? Travis je zvodca žien, príťažlivý, pästiar a city preňho neplatia- každá je iba zábavka... Abby ušla z domu a uteká pred minulosťou. Všetko by jej vyšlo po masle, keby nespoznala Travisa... práve on je bránou do spomienok, na ktoré chce zabudnúť... 

Autor: Jamie McGuireová                                                                  

Počet strán: 373 
Žáner: romantika 
Vydavateľstvo: Fortuna Libri 
Rok: 2013 

Anotácia: 
Abby Abernathyová spolu so svojou najlepšou priateľkou Americou zavítajú na novú vysokú školu, ďaleko od svojej minulosti. Abby má na otca, ktorý stelesňuje celú skupinku týchto slov- hazard, alkohol, risk a dlhy, trpké spomienky a zaprisahala sa, že ho už nikdy nechce uvidieť, pretože jej zo života urobil peklo. Doslova. 
Travis Maddox je potetovaný svalnatý najkrajší, ale aj najväčší zvodca žien na univerzite. Žena pre neho znamená len jednu úžasnú noc. Nič viac. Nedokáže milovať. K tomu všetkému ho sprevádza prezývka Besný pes kvôli pästným ilegálnym súbojom, bez rukavíc a podobnej ochrany. Povolená je len krv, pot a urobiť všetko pre výhru. Stávky su totiž vysoké. 
Keď sa Abby zoznámi s Travisom, nepohne jej to ani brvou. Ona je iná ako ostatné- nešalie za ním a hneď sa na neho nezavesí, ignoruje ho a pociťuje ku nemu hnus. Je to ignorant a namyslený chumaj- to, že je každá z neho hotová, neznamená že bude aj ona a nemá právo adresovať jej všetky prihlúpe poznámky. Abby tu predsa prišla študovať a zabudnúť. Tak prečo jej prišiel do cesty Travis, dočerta?
Po istom čase si však Abby a Travis navrhnú dohodu- všetok sarkazmus, irónia a neodpustiteľné komenty si odpustia, lebo ani jeden na to už nemá náladu. Budú priatelia.
Áno, dobre počujete. Z nenávideného Travisa a Abby sa stanú nerozluční priatelia, ktorých ťažko rozdeliť. Abby síce býva na internáte a Travis si môže dovoliť bývať v byte spolu so svojím bratrancom (ktorý je mimochodom Americin frajer), práve vďaka súbojom. 

No jedna stávka zmení všetko. 
Keďže Abby prehraje, bude musieť bývať u Travisa celý mesiac. Celý prekliaty mesiac musí bývať pod jednou strechou s nenapraviteľným sukničkárom, ktorý nemá zábrany. S hocikým a hocikde. No napriek všetkým zlým predtuchám sa ich priateľstvo nerozpadne. Každý síce debatuje o tom, že tí dvaja spolu niečo majú, lebo Travis pozná len zábavky, so žiadnou sa nestýkal viac ako jeden deň. 
Klebety sú len klebety a žiadna láska neprichádza do úvahy. Aspoň u Abby, ona má predsa Parkera- zlatého chlapca, ktorý by pre ňu urobil čokoľvek a k tomu všetkému... je z iného cesta ako Travis.
No postupne sa s Abby bude niečo diať... jej city budú k Travisovi iné. Prečo chce byť stále s ním, Parkerove bozky ju už nevzrušujú a z Travisa začína pociťovať nervozitu? Nedajú sa prehliadnuť ani Travisove iarlivé scény, temperamentné správanie a zúrivosť. 
Existuje vôbec môžnosť, aby boli spolu? Ak áno, Abby spadne presne do tej istej diery, z ktorej sa pokúšala zachrániť. Veď Travis je sukničkár... možno ju chce mať ako hračku, každý to o ňom vie. Lenže láska je nepredvídateľná a jej hranice sa stále mažú a prekresľujú... 

Údajne sa pripravuje aj filmové spracovanie.

                                                                                    Moje hodnotenie: 
Obálka sa od tej pôvodnej nelíši. Je zaujímavá a pekná, no mierne depresívna. Vedela by som si predstaviť aj krajšiu, no touto sa nič nepokazilo. 
Rada by som pochválila aj väzbu- tento typ väzby od Fortuna Libri sa mi neskutočne páči. Bez prebalu, tvrdá väzba, dobre sa otvára. K tomu všetkému super riadkovanie, vyhovujúci typ písma sa vám postarajú o rýchle čítanie. Síce kapitoly nemuseli byť až také dlhé, ak vás dej vtiahol, ani neviete a hodinka už ubehla. 
Čo sa týka príbehu, bol originálny, príťažlivý a unikátny. Veľmi sa mi páčil,aký bol Travis- nenapraviteľný, príťažlivý, drsný, no zároveň aj nežný. Bolo z neho cítiť, že minulosť ho poznačila a v skutočnosti vôbec nebol taký, aký sa zdal. Aj keď jeho slabosť pre zábavné noci ma niekedy veľmi nahnevala. Bolo milé, keď sa z drsného Travisa, ktorého sa každý bál (niekedy mi pripadal, že spôsobuje hrôzu ako beštia), stal milý a starostlivý chalan, ktorý túžil iba pomáhať Abby. 
No a teraz poďme ku spomínanej- Abby. Abby sa mi spočiatku naozaj veľmi páčila kvôli tomu, že Travisovi odolávala a povedala mu, čo má na jazyku. Abby teda bola moja jedna z najobľúbenejších hlavných hrdiniek- nebola sprostá a naivná. Síce tou obľúbenkyňou aj ostala, mierne spadla, pretože mi doslova niekedy liezla na nervy. Hovorila niečo a hneď urobila presný opak- vkuse sa to
opakovalo. To je teda jasné, že Abby sama nevedela čo chcela a autorka už tobôž nie. Nechápem, čo tým chcela dosiahnuť. Ako keby trpela schizofréniou. A niekedy, napr. keď jej niekto ubližoval, nechala si to a nijako nebojovala atď... Až na tieto pasáže drásajúce nervy mi Abby pripadala v pohode, mala chladnú hlavu a... bola aj tvrdohlavá, niekedy si stála za svojím a nikto jej rozhodnutie nemohol zmeniť, čo sa mi páčilo. V knihe bolo aj pár horúcich scén. Ja som sa obávala, že ich bude viac, no našťastie to bolo v norme. 
Knihe dávam päť hviezdičiek, kniha bola príjemným prekvapením. Síce po prvých sto stranách som mala pocit, že je to veľké sklamanie, lebo som sa ani nezakusla do príbehu, neskôr, a hlavne od stredu ku koncu som sa od knihy nedokázala odtrhnúť- malo to na svedomí aj čítanie do druhej rána. Knihu odporúčam všetkým zamilovaným dievčatám od štrnásť/ pätnásť rokov a viac. Príbeh opisuje spaľujúcu lásku, niekedy neuveriteľné scény, no hlavne originálny a príťažlivý príbeh...


Komentáre

  1. Milujem Krásnu katastrofu :3 Vedela by som ju čítať furt

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, s tým s tebou súhlasím, ku podivu :) Myslela som, že nebude až taká dobrá, no očividne všetky chvály na ňu nebudú len tak ;)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky