Vianočne- Na slovíčko s... Jankou Šulkovou!

Janka Šulková síce patrí ku nováčikom v spisovateľskom svete, no jej knižka sa stala medzi čitateľmi veľmi obľúbená a diskutovaná. Dá sa povedať, že má aj "neotrepanú" tému a možno preto tak láka. Rozhodla som sa teda urobiť s Jankou rozhovor. Chystá si pre nás niečo nové? 




1.Pred pár mesiacmi Ti vyšla tvoja prvá kniha - Dievča s maskou. Aký to bol pocit, držať ju v rukách? 
Pocit to bol neskutočný, neopísateľný, proste skvelý. Mať v ruke niečo, čo vzniklo v mojej hlave, je proste úžasné. Som veľmi rada, že sa mi tento sen splnil. :) Slovami sa to ani nedá opísať, to jednoducho musíte zažiť.

2. Ako ťa napadla myšlienka na napísanie knihy?
Veľmi zvláštne. Išla som na halloweensku party a keď som si dávala na tvár masku, napadlo mi, wau, som dievča s maskou. Povedala som si, že by to bol dobrý názov na knihu. Toto slovné spojenie som si zapísala, keďže som vtedy pracovala na niečom inom, no a príbeh už potom vznikol skoro sám.

3. Mala si niekoho, kto ťa stále podporoval počas procesu písania knihy?
Áno, mala som pri sebe priateľku, ktorá čítala kapitolu po kapitole a podporovala ma, za čo som jej veľmi vďačná.

4. Čo ťa priviedlo k tomu, že si si vybrala vydavateľstvo Motýľ? S vydavateľstvom Motýľ som spolupracovala ako recenzentka, a tak mi, samozrejme, medzi prvými napadlo práve toto vydavateľstvo, ktoré mi o pár dní dalo kladnú odpoveď.
5. Chystáš sa alebo sa zamýšľaš nad napísaním ďalšej knihy?
Áno, dokonca ju už mám aj napísanú, no ešte prechádza nejakými úpravami.

6. Čo rada čítaš Ty?
Prečítam si všetko, najradšej však YA knihy a fantasy. Pri tých si dokážem najlepšie oddýchnuť. Rada sa nechávam vtiahnuť do iného sveta, preto práve tento žáner. Z autorov mám najradšej Mirku Varáčkovú, Vitu Jamborovú, Johna Greena, Veronicu Roth, Paula Coelha a mnohých iných.

7. Čo by si povedala, ak by si mala niekoho navnadiť na prečítanie si tvojej knihy?
Knihu odporúčam hlavne tínedžerkám, ktorým je aj určená, ale môže zaujať aj staršie čitateľky, čo sa mi už potvrdilo. J Myslím si, že sa v nej venujem téme, ktorá ešte nie je taká okukaná na našom trhu, a to môže byť aj jeden z dôvodov, prečo si ju prečítať. Snažila som sa ju poňať vtipne, avšak aj vážne, aby z nej vyplývalo ponaučenie. A nech si ju prečítajú hlavné tí, ktorí pri knihách radi oddychujú. Navnadiť na čítanie by mala hlavne anotácia a úryvok z knihy. Písmenká hovoria samé za seba.

8. Dostali sa ku tebe nejaké príjemné ohlasy zo strany čitateľov, ktoré ťa zahriali pri srdci?
Áno, dostali, za čo som veľmi vďačná. Človeka to povzbudí a vyvolá v ňom pocit, že jeho práca a úsilie neboli zbytočné. A zároveň ma to navnadilo písať ďalej a písať viac.

9. Aký žáner (či už v písaní alebo čítaní) preferuješ?
Ako som už vyššie spomínala, hlavne YA a fantasy. Prečítam si však všetko. V tomto smere nie som prieberčivá. :D

10. A teraz taká milá vianočná otázka: Čo si praješ pod stromček?
Ešte som sa nad tým nezamýšľala, ale určite to bude nejaká knižka a možno teplý sveter. J Materiálne veci a darčeky ako také si už veľmi s Vianocami nespájam. Je to milé a poteší to, samozrejme, avšak najviac si vždy prajem zdravie a šťastie pre rodinu.

11. Ako tráviš Vianoce?
Väčšinou tak klasicky, papučkovsky, pri telke, pri knižke. Rada pečiem a následne to aj veľmi rada zjem. :D Samozrejme, mojim Vianociam nemôže chýbať tradičná Popelka. Bez tej si sviatky neviem predstaviť, hoci som ju už videla nespočetne veľa krát. 

Kniha Dievča s maskou bola pokrstená v Nitre (autorka je napravo).



Autorke ďakujem veľmi pekne, že si našla čas na odpovede a že bola naozaj veľmi ochotná :) 
Ak máte chuť prečítať si túto knižku, smelo do toho! Pre väčšiu motiváciu si môžete prečítať recenziu na túto knihu- TU.

Komentáre

  1. Knižka sa aj mne páčila a úplne s tebou súhlasím :) Veselé Vianoce plné kníh aj tebe ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Knihu si plánujem prečítať, som na ňu veľmi zvedavá a prajem ti krásne sviatky :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky