Vianočne- Na slovíčko s... Mirkou Varáčkovou!

Mirku Varáčkovú pozná snáď každý pravý slovenský knihomoľ... Patrí k najpredávanejším a najobľúbenejším autorkám slovenskej súčasnej literatúry. Čo kniha, to veľmi úspešná a často diskutovaná. Mirka aj rada experimentuje so žánrami a nedrží sa len jedného. O Vianociach, novinkách a písaní nám Mirka povie viac v rozhovore...

1.Kde čerpáte inšpiráciu na písanie? 

Všade okolo seba. Nápady na knihy prichádzajú nečakane a ak sú natoľko silné, že mi nedovolia premýšľať nad ničím iným, začnem ich spracovávať do príbehov.


2. Kde a za akých podmienok sa Vám najlepšie píše? 

Kdekoľvek. Ak som príbehom pohltená, je jedno, kde som. Najčastejšie však píšem doma v tichu.


3. Mávate aj vy niekedy tie spisovateľské "obdobia sucha"? 

Samozrejme. Pomerne často.



4. Je vám bližšie čítanie, či písanie?
Oboje.


5. Aký to bol pocit, keď ste poslali svoj prvý rukopis do vydavateľstva a čakali na odpoveď?

Som veľmi netrpezlivý človek, takže akékoľvek čakanie je pre mňa úmorné. Pri prvom rukopise bolo o to viac, že som nemala ani najmenšiu predstavu, ako bude prijatý. Našťastie to dopadlo dobre.


6. Čo radi čítate?

Všetko, čo ma zaujme. Najviac uprednostňujem literatúru pre mládež, sci-fi a silné príbehy zo života. A často sa aj napriek svojmu veku nechám zlákať rozprávkami, za čo môžu čiastočne aj moje deti. Medzi mojich obľúbených autorov patria Zusak, Green, King, S. Collins, C. Ahern, Andersen... a mnohí iní. Vyhýbam sa väčšinou iba detektívkam, tie ma zatiaľ veľmi neoslovili.


7. Aký žáner (či už v písaní alebo čítaní) je vám najbližší?
Nemám iba jeden obľúbený žáner, čo sa do istej miery odráža aj v mojej tvorbe, keďže nielen ako čitateľka ale i ako autorka žánre striedam.



8. Máte nejakú svoju knihu, na ktorú ste najpyšnejšia, či všetky pre vás znamenajú veľmi veľa?

Za každou knihou je kus roboty, času a energie, takže neviem odpovedať, ktorá mi je bližšia a ktorá menej.


9. Pripravujete si pre nás, čitateľov, nejaké knižné novinky?
Áno, vždy mám niečo rozpísané. Okrem toho mi začiatkom decembra vychádza dievčenský román vo vydavateľstve Evitapress s názvom Nepobozkaná a v priebehu marca 2015 kniha Adaptácia vo vydavateľstve Slovart, na ktorú sa veľmi teším.


10. Ak áno, mohli by ste nám o nich povedať viac?
Rada. Ako spomínam už v predchádzajúcej odpovedi, Nepobozkaná je dievčenský román. Ide o príbeh šestnásťročnej Dominiky, ktorej najväčším snom je mať frajera a zažiť poriadnu dávku romantiky.

Adaptácia je postapokalyptický príbeh o tuláčke Zoyi, ktorá podľa mapy od mŕtveho priateľa putuje znivočenou krajinou a bojuje o každé nové ráno. Jedného dňa, potom ako ju prepadne banda lupičov, sa jej do cesty pripletie Simon - človek, ktorý všetko ešte viac skomplikuje.



11. Ak by sa vaše knihy preložili aj do iných jazykov, myslíte si (úprimne), že by mali úspech?
To naozaj neviem posúdiť. Možno áno, možno nie. Snáď odpoveď na túto otázku prinesie budúcnosť.


12. Ako trávite Vianoce?

V kruhu rodiny, v duchu tradícií a štedro - štedro na lásku, na vzájomnú pozornosť, štedro na milé slová, gestá a úsmevy. A keďže som už aj matkou, naše Vianoce sú hlavne o deťoch.

Komentáre

Obľúbené príspevky