21. deň

Perfektné pokračovanie knihy Prvých sto je rovnako napínavé, akčné a odhaľujúce pravdu. 
Veľa tajomstiev vypláva na povrch, no nebudú skúšať len ľudské vzťahy, ale aj vnútro každej postavy. 

Autor: Kass Morgan                                                                         
Počet strán: 261
Žáner: sci-fi, dystópia
Vydavateľstvo: CooBoo
Rok: 2015 

Anotácia:
Príbeh sa odohráva po dvoch dňoch od konca prvej knihy, takže hneď nadväzuje

Tábor spolu s Wellsom, Clarke a Bellamym totiž postupne zisťujú, že na Zemi nie sú sami. Bellamyho sestra je ešte stále unesená a hľadanie je márne. 
Všetko však začne naberať iné obrátky, keď do styku s táborom príde pozemšťanka, Sasha, ktorá sa bude okolo nich zakrádať a oni ju chytia. Prvé dni ani neprehovorí, no potom nikto nebude vedieť, či jej má veriť alebo nie. Pretože veriť sa nedá nikomu. 
Na rad príde vražda, márne hľadanie, choroby, ale aj zamotávanie ľudských vzťahov. Tábor teda nemá inú možnosť, len držať sa Sashinej verzie a zistiť pravdu od jej blízkych. Síce sa po odpovediach vynorí ešte viac otázok, jedno je isté- toto odhalenie rúca všetko, čomu všetci doteraz verili.

Na lodi vládne čoraz väčšia panika, pre istú katastrofu, kvôli ktorej každému hrozí smrť. Glass spolu s Lukom prežívajú romantické chvíle, no v pozadí nebezpečne bliká tragédia. Či sa im podarí zachrániť sa aj napriek nešťastnému úmrtiu a Glassinmu odhalenému tajomstvu, je otázne, a vzácna je každá sekunda. 


Moje hodnotenie:
Na túto knihu som sa nenormálne tešila, lebo jednotka bola úplne super a obidve som ich  prečítala v dosť krátkej dobe. Autorka nestratila svoj úžasný štýl písania, ale pokračovala jednoducho, sviežo a akčne. Mne osobne sa aj dvojka čítala veľmi ľahko a hlavne rýchlo. Ani som nevedela ako, a už som bola stej strane, takže tomu hovorím talent. Vďaka krátkym kapitolám vhupnete do deja a ani neviete ako, ste na tom závislí. 

Oproti predchádzajúcej časti, v tejto je viac akcie, komplikáciám a nebezpečnejším situáciam. Navyše sa objaví nová postava Sasha, o ktorej budete pochybovať do poslednej stránky. Zdá sa vám síce milá, no všetky dôkazy sedia na ňu... 
Autorka sa venuje  ľudským vzťahom, pravde a rozvíja charaktery postáv, kvôli čomu som aj ja zmenila názor na niektorých hrdinov.
Wells ostal mojím miláčikom na prvej priečke a vždy som mu fandila. Ostal taký aký bol, a správal sa veľmi ľudsky a empaticky k jednej novej postave. O to, čo sa donedávna snažil, sa prestal snažiť až tak a venoval sa novej príležitosti, čo sa týka lásky. Za to som bola veľmi rada, lebo som mu to prijala a aj ju som si obľúbila. 

Bellamy v mojich očiach výrazne postúpil a obľúbila som si ho. Jeho ironické poznámky nemali chybu a aj to, že nikoho si nepripúšťal k telu. Po celú dobu to bol ten ochraňujúci brat, akého sme poznali, a snažil sa nájsť svoju sestru, no zároveň sa aj (ne)zamilovať.
Glass mám stále rada, aj keď v tejto knihe sa dej odohrával hlavne na Zemi a pre ňu tam nebolo až tak veľa priestoru, no keď vďaka nej sme vedeli, čo sa deje hore. Preto som ju neprestala mať rada, no ani nepostúpila. Celkovo to ona mala dosť ťažké po celý čas, za čo som ju ľutovala a priala jej dobrý koniec.
S Clarke sa tiež nič nezmenilo, no boli tam náznaky že sa už upokojila a začala sa správať normálne. Stále bola taká obetavá a pomahajúca a keby nebolo jej zvedavosti, asi by sa nič poriadne neodhalilo. Síce som začala mať rada aj ju, nebolo to nič výnimočné. 

Odhalenie na konci mi prišlo veľmi vtipné (kvôli paradoxu) a aj dojemné, no predovšetkým neuveriteľné. Osobne by som sa nenahnevala, keby mala kniha aspoň o sto strán viac. Pretože túto som zhltla za pár hodín a veľmi som si ju užila.
Ak ste zvedaví ako bude Prvých sto pokračovať, nemáte sa čoho obávať. Oproti ostatným sériám, kde je výborná len jednotka a ostatné diely sú slabšie, táto je výrazne stabilnejšia. Povedala by som, že 21.deň je o trošičku lepší a napínavejší oproti jednotke. Autorka píše veľmi plynule a dychtivo, preto sa nemusíte obávať, či to vás nebude nudiť. Od knihy som aj očakávala veľa a splnila moje očakávania, aj keď to tajomstvo sa mohlo viac rozviť. No je pravda, že aj práve vďaka tomu sa neviem dočkať, kedy sa dostanem ku tretiemu pokračovaniu a dozviem sa ešte viac.


Komentáre

  1. Super recenzia! Až taká super, že ma štve, že ešte stále nemám druhý diel doma. Neplánuješ ho náhodou predať? :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem :D a nie, náhodou to nemám v pláne, verím však, že ty sa k tejto knihe dostaneš čo najskôr :D

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky