Prozreteľnosť

Počuli ste už o Prozreteľnosti?
Skrýva v sebe tajuplný príbeh lásky, tajomstiev, nebezpečenstva a veľkých odhalení.
Krásny a starostlivý Jared sa vám ihneď zapáči, no niečo veľké skrýva... a tají. 


Autor: Jamie McGuire                                                                       
Počet strán: 420
Žáner: fantasy, romantika
Vydavateľstvo: Yoli
Rok: 2014

Anotácia: 
Zdrvená Nina po smrti svojho otca sa ešte stále nevie spamätať z bolestnej straty. Jej smutná duša sa len učí, prespáva na internáte a prežíva. V ničom nevidí zmysel, všetko vníma sivo. Tak ako mestečko Providence, kde študuje. Je stále ponuré, zamračené a upršané. Pre Ninu bol jej otec bohom. Milovala ho, obdivovala a snažila sa byť ako on. Síce bol Ninin otec, Jack, veľmi vplivný a zaneprázdnený, Nina bola preňho stredobom vesmíru. A teraz je preč. Nadobro. S matkou si Nina nikdy veľmi nerozumela a preto sa do toho domu nie veľmi rada vracala. 
Jeden večer sa na zastávke prihovorí ku Nine neznámy chlapec. Nepovedia si toho veľa, ale Nina s ním bude dosť dlho na to, aby ho spoznala. 
Po takmer polroku sa Nina spolu s chlapcom, Jaredom, stretne opäť. Úplnou náhodou. Cesty sa im začnú pomaly prepletať, cez rozhovory sa zblížia a Nina sa doňho úplne neovládateľne zamiluje. Lenže Jared je iný ako ostatní chlapci. Je veľmi tajuplný, takmer nič o ňom Nina nevie a ani netuší, čo je zač. Narozdiel od jej vyznávača Ryana, ktorý bojuje o Ninino srdce nepretržite. 
Postupom času sa Nina dozvie, že všetky tie náhody s Jaredom, neboli náhody. Že jej otec bol úplne iný ako si dovtedy myslela a zanechal po sebe len samé tajomstvá. Odhalí sa, že predsa len niečo existuje medzi nebom a zemou a aj to, že Nina má už vopred naplánovaný osud, ktorý však nechce prijať... 

Moje hodnotenie: 
Veľmi dlho som nečítala žiadnu fantasy, tak som stihla po tejto knihe. Jednak preto, lebo má dosť záhadnú obálku a lákavú anotáciu. 

















Od Jamie som čítala Krásnu katastrofu, ktorá však bola čistý ľúbostný román pre tínedžerky. Veľmi som si ju užila a preto som od tejto knihy mala veľmi veľké očakávania.
Štýl autorky sa príliš nezmenil- aj túto knihu napísala bravúrným štýlom, ktorý sa rýchlo číta, chápe a nenudí. Preto som sa presvedčila o tom, že autorka dokáže príbeh podať veľmi dobre.
Po prečítaní anotácie som si myslela, že kniha bude predsa len viac tajomná a akčnejšia. No po sto stranách som ani len netušila o aké tajomstvá ide, kto je Jared a nemala som takpovediac žiadnu normálnu odpoveď na moje zvedavé otázky. Našťastie potom prišli vysvetlenia a mne začalo dávať všetko zmysel a chápala som. 

Nina bola rozprávačkou príbehu. Veľmi dobrou rozprávačkou. Uvažovala múdro, bola schopná a oddaná. A tiež veľmi zvedavá, vďaka čomu dej plynul dosť rýchlo. Veľmi pekne opisovala veci, Jareda a aj ľúbostné scény. Jej pocity mi prišli pochopiteľné, no niekedy sa správala príliš precitlivene. Tiež bola veľmi trpezlivá- ja by som sa nedokázala stýkať s niekým o ktorom skoro nič neviem. 
Jared bol dokonalý, najskôr preto, lebo nebol len človek. Mal veľmi veľa tajomstiev, no keď všetko vyšlo na povrch, obdivovala som ho, ľutovala a zapáčil sa mi. V niektorých vyjadreniach sa správal trochu egoisticky, ale bolo to pochopiteľné. Veľmi sa mi páčila pointa tejto postavy, pretože u mňa vzbudzoval dojem úžasného milujúceho človeka, ktorý predošlé roky veľmi trpel. 
Claire bola Jaredova sestra, ktorá sa od začiatku však nesprávala veľmi priateľsky. No nebola nepriateľ. Je to ten typ postavy, ktorý sa po celý čas vyvíja a až na konci zistíme, čo od nej môžme očakávať. No mala som ju rada, síce bola niekedy protivná, vedela dať fajnú ľadovú sprchu.
Obidve hlavné postavy som si veľmi obľúbila a tú lásku som im prijala. No kniha mala aj dosť nedostatkov. Táto kniha má cez štyristo strán, ale autorka doňho nebola schopná vsadiť niečo akčné, nejakú zdrvujúcu a šokujúcu správu, proste nič, kvôli čomu by som bola na ihlách. V podstate je táto kniha len o láske a v pozadí a v Jaredovi vidíme náznak fantasy a trochu akčnosti. Určite som očakávala väčšiu zápletku, viac tajomstiev a viac odhalení. Keby autorka zmenila pár vecí, mohol byť z toho pokojne realistický román. To ma najviac mrzelo, lebo ja som naozaj tešila na fantasy.
Jamie McGuire, autorka knihy
Celý čas sa tam iba hovorilo o veľkých tajomstvách, katastrofách o ktorých ani netušíme a nebezpečenstve. No nič z toho tam nebolo.Tiež sa mi nepáčila posledná kapitola, ktorá bola úplne celá absurdná, nerealistická a vôbec sa tam nehodila. Bolo to pritiahnuté za vlasy. Nehovorím, že neboli aj iné, ale dalo sa to prehliadnuť. Miestami bolo cítiť, že autorka je z Ameriky. 

Ďalšou nevýhodou boli dosť dlhé kapitoly a gramatické chyby. Keby bolo kapitol aspoň o polovicu viac, určite by som ju skôr prečítala. Takto som ju čítala dosť skákavo- niekoľko dní ani stránka a potom naraz dvesto strán.
Dosť veľkým plusom boli však veľmi dobre premyslené postavy. Uvítala by som, keby bola kniha kratšia, je to zbytočne rozpísané. 
Túto knihu som asi pred rokom vyhrala, takže tak nejako som sa ku nej dostala. Neľutujem, že som si ju prečítala, no mohlo to byť lepšie. Aj napriek dosť veľkým nedostatkom, ktoré som tu napísala, sa mi kniha páčila a neľutujem, že som jej venovala svoj čas. Možno by som si aj kúpila pokračovanie, uvidím časom. Bolo tu síce oveľa viac lásky ako dobrodružstva, no bolo to fajn. Ak máte radi fantasy a lásku (hlavne lásku), táto kniha je určená pre vás. Vzťah Niny a Jareda má naozaj krásnu atmosféru. Aj napriek toľkým nedostatkom, ktoré mi vadili a trochu aj sklamali, dávam knihy štyri hviezdičky. Ani neviem presne prečo, ale keby tu nebolo sľubované fantasy, dala by som aj päť. 




Komentáre

  1. Mňa Prozreteľnosť veľmi sklamala, no odpustila som to autorke :D Mohla ten príbeh lepšie zvládnuť, takto to bolo naozaj len o láske, aj to nie veľmi podarenej. Mne sa viac páčilo pokračovanie :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Naozaj? Tak o pokračovaní pouvažujem. Mne sa Prozreteľnosť celkom pozdávala, aj keď...

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky