Mesto kostí

Tajomná fantasy z pera populárnej autorky Cassandry Clare vás jednoducho chytí za srdce. 
Perfektne premyslený nový svet je popretkávaný minulosťou, tajomstvami, pravdami a klamstvami. Opäť sa stáva, že následky minulosti dobehnú súčasnosť... a otrasie všetkými základmi. 

Autor: Cassandra Clare                                                                                
Počet strán: 439
Žáner: fantasy 
Vydavateľstvo: Slovart
Rok: 2012 

Anotácia: 
Clary Frayová je obyčajné dievča, ktoré žije so svojou matkou a voľné chvíle trávi so svojím najlepším kamošom- Simonom. Jej otec umrel a matka o ňom nikdy nehovorí. 
V jeden večer sa Clary spolu so Simonom vydajú do vychýreného Pandemónia- klubu, aby si zatrsali, zaspievali a užili si večer. No či to bola náhoda, či osud, tento večer navždy všetko zmení. Clary totiž uvidí, ako jej traja rovesníci zabijú pred jej očami jedného chalana... ktorý hneď na to zmizne. Ale prečo to videla len Clary? 
Onedlho sa Clary opäť stretne s jedným z nich- s Jaceom, ktorý sa podieľal na tej vražde, ktorú videla iba ona. Lenže keď jej zavolá vystrašená mama, aby sa neopovážila vrátiť sa domov, dôjde jej, že niečo nie je v poriadku. Jediný kto s ňou vtedy bude, bude práve Jace- namyslený drzý arogantný, no výnimočne pekný Tieňolovec s blonďavými kučerami. 
Keď sa vyplašená Clary dostane do svojho bytu aj napriek maminmu zákazu, uvidí, čo sa v ňom stalo. Alebo skôr čo z neho zostalo- trosky, pretrhnuté obrazy, porozbíjaný nábytok, vypáčené dvere a všetko zničené. Všetko, v čom doposiaľ Clary so svojou mamou žila. 
Postupne sa začne dozvedať pravdu- o svojej rodine, minulosti a o sebe. Clary totiž ani netušila kto vlastne je. Zrazu začínajú dávať všetky rozprávky a mýty zmysel- lebo sú pravdivé. Nakreslení vlkolaci, upíri, čarodejníci a bosoráci už nie sú len v detských knižkách, ale pred jej vlastnými očami. Zoznámi sa aj s Tieňolovcami- bytosťami, pred ktorými sa celé roky ukrývala jej mama, po ktorej niet ani stopy. 

                                                                                      Moje hodnotenie: 
Moja vlastná fotka knihy bez prebalu... no nie je úžasná?
Obálka mi už na prvý pohľad prišla taká obyčajná- čierna s názvom. Lenže čím ďalej som sa zoznamovala s týmto fantasy svetom, tým ďalej sa mi páčila tá tajuplná čierna a krásna zelená. Vytvárajú veľmi pekný kontrast. No a keď som dala dole ten krásny lesklý prebal s vypuklými písmenami, skoro som odpadla. Pod ním sa nachádza základná obálka z ktorej sa mi išli oči vyočiť. Úplne ma dostala- smaragdovozelené runy sa vynímali nad čiernou. Takže už zo zvonka si ma Mesto kostí získalo.
Dizajn je prekrásny aj zvnútra- veľmi sa mi páči písmo nadpisov kapitol a aj textu. Je také čarovné, klasické a neobyčajné. Akurát strany sú dosť hrubé a na väzbu som musela dosť tlačiť, aj kniha mala svoju váhu. Ale to je taký malý nepodstatný detail. No vadili mi preklepy- popletené, vynechané alebo zmenené písmenka, či úvodzovky, ma rušili.
Bolo ich dosť.

Prvá polovica sa mi čítala náramne dobre- absolútne som nevnímala číslovanie alebo kapitoly. Síce jedna mala aj dvadsať strán, ja som to vôbec nevnímala a prišlo mi to ako päť. Zahryzla som sa do príbehu a unášala som sa ním ako rýchlikom. Druhá polovica mi nešla až tak ľahko a pozerala som, kedy sa končí kapitola, ktorú práve čítam,ale bavilo ma to. Možno za to môžu extrémy- jeden deň som zhltla aj sto strán a potom som mala dvojdňovú pauzu. Knihu som čítala asi týždeň, neviem presne. 




Cassandra má asi najúžasnejší štýl písania s akým som sa kedy stretla- už po pár stranách som si uvedomila, že toto nebude len také hocijaké čítanie. Všetko vie opísať tak magicky a príťažlivo- postavy, nábytok, exteriéry, interiéry, zbrane... úplne všetko. Síce kniha je napísana z tretej osoby, absolútne mi to nevadilo a ďalej som ochkala nad autorkiným talentom. Klobúk dole. 

Síce sa aj tento fantasy príbeh drží prvkov fantasy- nečakaná situácia, odhalenie nového sveta, nový svet, dozvedanie sa o ňom a boj proti zlému... celé to bolo popretkávané nitkami lásky, tajomstiev, pravdy, klamstiev a minulosti. Preto mi prišlo, že Cassandra to mala perfektne premyslené- veď koniec koncov, knihu písala 3 či 4 roky. Každá postava mala svoj príbeh a do poslednej stránky ste nevedeli či je dobrá alebo zlá. Nevedeli ste, či postava, čo sa javí od samého začiatku zlá nie je dobrá a naopak. Tá neistota ma priťahovala... a šokovala. Taktiež sa mi páčilo, že v tomto dobrodružstve hrala láska v pozadí a vyvíjala sa hrozne dlho... keby som si nebola prečítala (bohužiaľ) spoiler na druhý diel, tomu koncu by som uverila a rozčuľovala som sa. A teraz neviem, či to je dobré alebo zlé, aj tak to už je jedno. 
Filmový Jace
Clary bola úžasná. Určite preto, lebo sa bála a nebola umelo odvážna. Niekedy konal za ňu strach. Bola nová, ničomu nechápala a určite ju všetky tie zistenia nepotešili- vyvrátili všetko, na čom bol postavený jej doterajší život. Zabodovala, keď obraňovala svojho kamaráta a postavila sa kvôli nemu proti všetkým. Vedela milovať a neustále myslela na svoju nezvestnú mamu. Smiala som sa, keď vynadala človeku (dosť štipľavo), do ktorého bola zaľúbená a obidvoch to tak trochu šokovalo. 
Jace bol taký aký bol- arogantný drzý a mal ironické poznámky. Na prvý pohľad príťažlivý chalan s tvárou drsniaka bola v skutočnosti zranená duša malého chlapca. Ani jemu nikto nezostal- tak ako Clary. Vo svojom obore bol výnimočný a dosť nenápadne porušoval všetky svoje pravidlá práve kvôli Clary. No na to, ako sa správal celý príbeh, sa na konci správal ako totálny idiot. Na konci bol zaslepený a uveril klamstvu- to mi prišlo také umelé, taký on nebol. 
Simona, najlepšieho kamaráta Clary, som si obľúbila. Bol to zlatý chalan s okuliarmi, ktorý ju poznal od detstva a tiež niečo skrýval. Dosť som ho ľutovala, chápala a súcitila s ním, veď on je takisto ako ja, len obyčajný... 
K ostatným postavám mam takisto svoj názor (keďže každá jedna je pekne premyslená), no to by bol tento článok nekonečný a tieto opisy by vám aj dosť prezradili a potom vám aj pokazili zážitok z čítania.

Autorka Cassandra Clare
Knihu určite hodnotím na päť hviezdičiek, bolo to niečo perfektné a konečne to bola pravá fantasy, aj keď niekedy predvídateľná, inokedy šokujúca. Páčil sa mi ten svet, autorka má neuveriteľný talent a našla som tam aj pár krásnych citátov.
Filmové spracovanie s Collinsovou si chystám pozrieť a pripravuje sa aj seriál, na ktorý som náramne zvedavá, keďže bude s inými hercami.



Komentáre

Obľúbené príspevky