Beznádejná

Život krehkého dievčaťa, ktorý v detstve získal pukliny, ktoré sa nedajú odmyslieť. Samota a nezáživnosť sa však vytratia, keď na scénu prichádza žiarivé slnko- Holder... 

Autor: Colleen Hooverová                                                                              

Počet strán: 325 
Žáner: román, motivačný príbeh, romantika 
Vydavateľstvo: Ikar 
Rok: 2014 

Anotácia: 
Hlavná hrdinka Sky je výnimočná už len svojím menom. Je pomenovaná po oblohe, ktorá je nekonečná a nikdy sa nekončí. Avšak výnimočná, no skôr divná je aj tým, že do školy začne chodiť tesne pred svojimi osemnástymi narodeninami- dovtedy ju vyučovala jej adoptívna matka Karen. Je jasné, že Sky určite nezapadne hneď na prvý šup a okrem pár čúdákov o ňu nikto ani pohľadom nezavadí. No k zoznamu tých milších sa pripíše aj meno Holder. Holder je športovec- je krásny, zbožňovaný, má dokonalé telo a božský úsmev. Nikomu by ani nenapadlo spojiť Sky a Holdera do jednej vety. Sky sa s Holderom "zoznámi" kratučkým pohľadom pri platení v obchode. Neberie ho za nikoho výnimočného či úžasného a s myšlienkou, že sa už v živote neuvidia sa poberie do auta. O malú chvíľku však ten chlapec dobehne za ňou s vysvetlením, že mu niekoho pripomína a či môže vidieť jej občiansky preukaz. Holder však vyjde za totálneho blázna, pretože občiansky pôjde proti nemu a v Skyiných očiach padne na úplné dno. 
Asi už len náhoda chcela aby sa Sky a Holder stretli opäť- pri behu, ktorý obidvaja milujú najviac na svete. 
Koketný úsmev, hĺbavé pohľady, teplé dotyky a prítomnosť Holdera začne Sky znervózňovať. Postupne sa Sky a Holder stanú dvoma magnetmi, s ktorými sa vesmír hrá. Obidvaja začnú pociťovať ku sebe lásku, pocit, ktorý dosiaľ nepoznali. No pri prejavoch lásky je Sky chladná, všetkého sa bojí a je plachá... Niečo s ňou nie je v poriadku. Niečo za tým musí byť. Uvedomuje si, že je to niečo, na čo si nevie spomenúť z minulosti, no nechce sa jej veriť že je to až také silné. Že by boli silné a až také dôležité matné obrazy, hlasy a slabé spomienky? Ak pravdu chce Sky naozaj vedieť, musí počítať s tým, že bude bolieť a dlho sa s ňou bude zrovnávať....
Holder za všetku lásku na svete sa rozhodne, že spolu  so Sky odhalia všetko, akým dôvodom Sky trpí. Paradoxom je, že Holder má pred Sky tiež jedno veľké tajomstvo, ktoré nechce pustiť na povrch. Láska mladých ľudí je často skúšaná a preto musí byť odolná proti živlom. Sky je citlivá a krehká, no Holder jednoducho nedokáže povedať Sky pravdu. Pravdu, ktorá šokuje a vyráža dych. Avšak postupne Sky prichádza na to, že viac ľudí jej klamalo, no tieto odhalenia pre ňu nie sú ani zďaleka také šokujúce ako odhalenie jej minulosti. Sky žila doteraz v takom klamstve, že ani sama nevie, kto vlastne je. Dozvie sa aj to, že Holder pre ňu nie je až tak cudzí a viacerí jej životom manipulovali.  Vie, že minulosť bola strašidelná, hrozná, bolestivá a hnusná k jej malej bytosti. No buď teraz alebo nikdy. A tak s Holderom bok po boku pomaly kráčajú minulosťou a snažia sa napísať a pozliepať scénar dávnych udalostí. Každý má právo predsa vedieť pravdu a tú svoju  ani nehovoriac... 



Moje dojmy: 
Obálka knihy je naozaj prekrásna a jemná. Ja som si v knihe ako hlavnú hrdinku predstavovala práve toto dievča z obálky, ktoré má vo svojej tvári nejaké to tajomno. Príbeh sa naozaj číta neuveriteľne rýchlo. Ja som túto knihu prečítala za jeden deň. Dobré písmo, primerané riadkovanie a strany sa vám postarajú o milý zážitok z čítania. Autorka vie  dobre opísať a všetky situácie perfektne vystihnúť, o čo je príbeh kvalitnejší. Colleen sa naozaj vedela vcítiť do veku hlavných hrdinov, využila dobrý mládežnícky slovník a pridala pár smiešnych, trápnych, ale aj romantických scén. Pri čítaní som sa pár krát hrdelne zasmiala, no vytryskla mi aj tá nejaká slaná slzička už len pri pomyslení, že možno takýto príbeh práve niekde úplne inde zažíva podobné dievča Sky... Príbeh je dobre premyslený, má v sebe napínavú zápletku, ktorej rozuzlenie chce čitateľ okamžite vedieť. Ja som sa doslova od knihy nevedela odtrhnúť, no pri prvých tridsiatich stranách som sa pýtala sama seba, prečo som si knihu kúpila. Trochu som sa na začiatku zľakla, no našťastie som čítala ešte ďalej a všetko sa pekne-krásne rozprúdilo a začalo mať rýchly spád. Kniha je naozaj o zamyslení sa. Prečítaním tejto knihy môžte vkĺznuť do nie až tak bežného života, ktorého obsahom sú naozaj silné skúšky. Odporúčam úplne každému kto má rád romány, premyslenosť, lásku a aj nejaké to napätie, keď spisovateľ pomaličky púšťa jednu nitku za druhou... 
Nedávno vyšla aj druhá časť tohto príbehu Stratená nádej, avšak táto kniha opisuje ten istý príbeh len z pohľadu Holdera.


Komentáre

  1. Pekná recenzia, knihu sa chystam prečitať :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dakujem :) Prajem príjemné čítanie ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja som rozčítala Beznádejnú už dávno, ale furt som sa akosi nedostala na koniec. No čítala som od autorky Maybe Someday a to bolo celkom dobré, až na ten rozťahaný koniec. A akurát mi došlo aj Život jedna báseň, tak som veľmi zvedavá. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som sa od Beznádejnej nevedela odtrhnúť, no každému je po chuti niečo iné :) na Život jedna báseň sa už teraz teším :3

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky