Lov

Máte radi Hry o život? A čo tak Twilight? A čo by ste urobili, keby som Vám povedala, že táto kniha je spojenie týchto dvoch tém? Začítajte sa do sveta, o ktorom ste ešte v živote nepočuli...

Autor: Andrew Fukuda                                                          
Počet strán: 256
Žáner: dystopia, romantika, napätie
Vydavateľstvo: Fragment
Rok: 2014

Anotácia: 
Predstavte si svet, kde sú ľudia vyhynutí, pretože upíri ich vyhubili. Nie je totiž väčšia lahôdka ako človek. Upíri sa preto teraz živia syntetickým mäsom a zvieracou krvou. A predstavte si, že v tomto dravom svete žije Gen. Gen je človek.
Gen žije sám, pretože jeho rodina umrela. Dokým otec ešte žil, zaúčal ho, ako sa najlepšie maskovať za úpira. Nikdy sa neusmievaj. Ak ti niečo bude pripadať smiešne, nesmej sa, škrab si zápästie. Športuj tak, aby si sa nepotil- plávaj. Umývaj sa, aby nebolo z teba cítiť človečinu. Lešti si falošné tesáky. Nikdy sa neobzeraj. Nežmúr oči.... Tých pravidiel je neúrekom, preto ich Gen musí vedieť naspamäť. S nikým sa nebaví a hrá sa na priemerného, nie na inteligentného, aj keď ním naozaj je. Nesmie vzbudiť žiadnu pozornosť...
Všetko sa však skomplikuje tým, že Vládca vyhlási Lov. V Love ide o to, že upírov pustia na bezbranných vychovaných jediných ľudí v tomto svete, špeciálne na Lov. Do Lovu sú vybraní upíri náhodne. Všetko závisí od šťastia, či Vás podľa čísel vyžrebujú. Genovi sa to stane. Nanešťastie. Spolu s ním je vybratá aj prekrásna Ashley June, ktorá je dokonalá, krásna a... nebezpečná. No Genovi pomáha. Keď ho zoberú do tmavého koča, nech sa podpíše potme, má chuť okamžite povedať, že je človek, lebo on v tme nevidí. Ashley však poprosí, aby sa rozlúčila s kamarátmi, pootvorí dvere a Genovi pomôže.
Gen, Ashley a ešte pár šťastlivcov sa tak ocitnú v obrovskom sídle, kde sa pár dní pred začiatkom Lovu budú zaúčať ako najlepšie loviť na Love. Ten, kto uloví najviac ľudí, glupanov, vyhrá Lov, bude nesmierne slávny, bohatý a dostane zmluvu na napísanie knihy o Love. Takáto kniha bude určite na dračku. Gen teda nemá inú možnosť ako hrať aj naďalej svoju rolu. Lenže to nebude také ľahké. Ako sa má nepotiť, keď musí denne behať a nemá prístup ku žiadnej vode? A ešte k tomu, ani zďaleka nevie byť taký rýchly ako ostatní... Podozrenie každým dňom narastá, pretože z neho páchne človečina.
Podarí sa Genovi prežiť? A čo Ashley June? Skrýva obrovské tajomstvo, no je tá dobrá milujúca osoba, alebo úhlavný nepriateľ? K tomu všetkému sa blíži Lov a vypustenie glupanov, ktorí... už nie sú Genovi ľahostajní. Je na čase položiť si otázku, čo vlastne chceme dokázať a čo sme ochotní pre to obetovať a urobiť...

                                     Moje hodnotenie: 
Kniha má veľmi originálnu obálku, neviem si predstaviť lepšiu... Mňa osobne kniha na prvých štyridsiatich stranách až tak neoslovila a dosť som sa aj bála, pretože táto tematika bola pre mňa neznáma voda. Avšak, neskôr sa celý deň vyburcoval, gradoval, napätie stúpalo a romantika začala nastupovať na scénu. Táto kniha má takú dusnú atmosféru plnú napätia ako Hry o život, sú tu upíri a láska ako Twilight, no nič z toho tu nie je tak využité, aby sa to bralo za plagiátorstvo. Je to originalita. Knihu som doslova nevedela pustiť z ruky, pri niektorých scénách som zhlboka dýchala, mala otvorené ústa, alebo s vypleštenými očami som neustále behala po jednej vete, ktorá celú situáciu postavila úplne naruby... V knihe je veľa zvratov, akčných scén, veľa romantiky... Naopak, skôr som sa obávala nejakej brutality alebo nechutných scén. Verte mi, že keď to neprekážalo mne, nebude ani Vám ;) Nie je tu žiaden extrém... Knihe dávam určite päť hviezdičiek, pretože od knihy som až tak veľa neočakávala.
Pokračovanie Korisť, na ktoré netrpezlivo čakám vyjde 24.9.2014.


Komentáre

  1. Pekná recenzia,kniha ma láka no počuvam na nu len same negativne ohlasy tak sa trochu bojim ale po tejto recenzii porozmyšlam :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Táto kniha je naozaj veľmi diskutovaná, no ja len odporúčam. Je úplne úžasná!!

      Odstrániť
  2. Ahoj.Táto recenzia je fakt úžasná.V mnohých veciach by sme sa zhodli :).Myslím , že máš pravdu v tom , že keď tú knihu začneš čítať , tak sa od nej len ťažko odlepíš . Musel som sa niekedy nútiť dať si pauzu.Mám pár kníh (nie som nejaký extra ´´vášnivý´´ čitateľ) , ktoré sú super , ale táto kniha je niečo iné, niečo ako droga :) ...strašne sa teším na ďalší diel tejto originálnej série.A prajem ti veľa ďalších úžasných recenzií ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne za kompliment, ani nevieš ako si ma potešil :O Kniha bola fakt úžasná a rovnako ako ty sa tiež teším na ďalšie pokračovania! :)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky