Hra lží

Mala som úplne dokonalý život. Oplatilo by sa pre neho i vraždiť. Avšak ľudská závisť sa postarala o to, že to niekto urobil. Som síce mŕtva, ale vraha vystopujem. Mám totiž jedno eso v rukáve o ktorom nikto netuší... 

Autor: Sara Shepardová                                                                      

Počet strán: 213 
Žáner: napätie, tajomno, romantika 
Vydavateľstvo: BB/art 
Rok: 2012 

Anotácia: 
Mala som úplne dokonalý život. Mala som priateľov, frajera, vyzerala som úžasne a život som si užívala. Doslova. Moje dni života boli plné bozkov, ohovárania, riskovania a... tajomstiev. Vytvorila som si život, ktorý som žiť chcela a vychutnávala som si ho do sýta. Je jasné, že boli ľudia, ktorých som vedela mať perfektne v hrsti, lebo som mala prístup k informáciám. Nenávideli ma za to. Vedela som veci o ktorých som vedieť nemala, no práve v tomto som videla zmysel môjho života. Patrila som ku elite a žila som svoj "hoollywoodsky" sen. 
Všetko sa však zmenilo, keď som sa jedno ráno zobudila vo vani. Odrazu do kúpeľne vtrhlo nejaké dievča. Najprv som si myslela, že mám halucinácie, no po dlhom poškuľovaní som zistila, že je presne taká ako ja. Je mi navlas rovnaká. Začala som sa jej prihovárať, no úplne ma ignorovala. Vyliezla som von a pozrela som sa do zrkadla. Nohy mi okamžite skameneli a prirástli ku zemi. Ostala som stáť ako obarená z jediného dôvodu:  

Nikto nepočuje môj hlas. 
Nevidím sa v zrkadle. 
To znamená jediné- som mŕtva.  

Dievča v kúpeľni bolo moje dvojča. Nepochybne. Vyzerala presne tak ako ja, malý zádrhel môže byť možno v tom, že ona má iné priority. Pomaly sa stávam neviditeľným pozorovateľom života tohto dievčaťa. Sutton. Nebezpečný kolotoč mojou smrťou neskončil. Iba začína. A tak sa Emma nechcene do neho dostane. Po čase zistí, že my dve sme boli sestry a že som mŕtva. Už len keď pomyslí, že sa má vrátiť do svojej adoptívnej rodiny, prebehne ňou triaška. Preto sa začne vydávať za mňa. Odteraz žiadna Emma neexistuje. Je tu iba Sutton, ktorá nikdy neodišla. Je predsa nesmrteľná! A tak sa moja sestra stane mnou a bude môj život kúsok po kúsku zliepať... snáď jej vyjde celý obrázok. Síce je Emma v nebezpečenstve, nevycúva z neho. Bola som jej sestra a niekto ma zabil. Emma zistí kto to bol a prečo to urobil. Musí! Ja som stále len jej nestranný divák a sledujem, ako ma hrá. Napodobuje moje gestá, slová, oblieka si to, čo ja. Baví sa s mojimi priateľmi a aj s ľuďmi, ktorých som až tak v láske nemala a vtedy udrie prvé podozrenie. Emma sa zo dňa na deň musí stať profesionálnou herečkou a stvárniť rolu, ktorá si ju vybrala. Už niet cesty späť. A tak spolu s Emmou sa snažíme prísť na jedno veľké tajomstvo... Pomaličky sa mi krok po kroku zjavujú spomienky a hlasy z môjho (už dnes mŕtveho) života...
Zistila som, že sa volá Emma. A nepochybne je v ohrození života. Kvôli mne. Nepamätám si vôbec na nič z mojej minulosti. Netuším prečo som mŕtva a už vôbec netuším, prečo sme my dve boli oddelené a ani netušili o svojej existencii. Je na čase to zistiť. Emma je v dnešnom svete JA. Ten, kto ju zahliadne na ulici by ju určite oslovil ako mňa-
Na námet tejto knihy vznikol aj seriál The Lying Game, ktorý má u divákov veľkú obľubu.



                                                                                    Moje hodnotenie:  
Knihy z tejto série majú obálky, ktoré do seba zapadajú- túto originalitu nemožno prehliadnuť. Kniha má aj prebal s pekným lesklým papierom. Podotýkam, že fotografie sú detailné a vidno, že tvorcovia si dali záležať.
Ak by sme sa však venovali príbehu, dávam na vedomie, že táto séria je dostupná zatiaľ iba v českom jazyku. To môže byť pre niekoho problém. Mne to problém vôbec nerobilo, pretože po pár stranách som chytila tú česku nôtu " a klidne bych mluvila". Tento fakt, že kniha nebola preložená do slovenčiny teda ignorujem a neberiem ho na ťažkú váhu.
Čo sa týka štýlu písania, bol typický pre Saru Shepardovú- po celý čas držala čitateľa ako na ihlách a nedala mu odložiť knihu. Sara Shepardová má jednoducho talent, ktorý som objavila, keď som čítala Malé klamárky (známe aj pod anglickým názvom Pretty little liars). V knihe vládne tajomno, napätie sa dá len tak krájať a každý skrýva nejaké tajomstvo. Kniha je akčná a napínavá. Nemalu úlohu hrá aj romantika, ktorú nikto neočakával. Milé je, že knihu rozpráva mŕtva Sutton a tak pre zmenu nemôžeme vedieť aké pocity mala Emma. Knižka je pomerne útlá a veľmi rýchlo sa číta- strany sú malé a písmo spolu s dobrým riadkovaním sa postarajú o to, aby jedna strana, či kapitola nezabrala veľa času. V tejto knihe, ktorá je prvou časťou série sa pomaličky začínajú objavovať obrovské otázniky a ich počet stúpa. A tie aké-také zistenia sú na hranách pochybností.
Myslím si, že po tejto knihe by mal siahnuť každý, kto hľadá čítanie, že sa od neho nebude vedieť odtrhnúť a že knihu rýchlo prečíta. Už od prvej strany je príbeh naozaj veľmi zaujímavý a čudovala by som sa, keby niekoho nezaujal. Príbeh je originálny a má to malé krimi v sebe.
Podľa mňa si kniha právom zaslúži presne päť hviezdičiek- za originalitu, štýl písania a to, že tá kniha vás nepustí. To si treba v dnešnej dobe ceniť a obdivovať, keďže knižný trh je v dnešnej dobe zaplavený aj nepodarkami, ktoré majú obrovskú nezaslúženú reklamu. Tento príbeh je príjemné čítanie na jeden hlt. Vrelo odporúčam a myslím si, že tomu, komu vadí čeština by ju mal prijať, lebo toto dielo o to vážne stojí a nie je dôvod na opovrhnutie...


Komentáre

Obľúbené príspevky