Divergencia

Zavítajte do fantastického dystopického sveta! Máte rodinu. Máte domov. Máte priateľov, avšak vybratím inej frakcie sa musíte všetkého vzdať... Vitajte v Divergencii... 

Autor: Veronica Roth                                                    
Počet strán: 392 
Žáner: dystopia, romantika, dobrodružstvo, napätie 
Vydavateľstvo: Slovart 
Rok: 2012 

Anotácia: 
Predstavte si svet, ktorý je rozdelený do piatich frakcií. Otvorenosť. Harmónia. Informovanosť. Sebazaprenie a Neohrozenosť. Tieto slová pomenúvajú päť frakcií, ktoré vznikli preto, aby vládol mier.
Ľudia, ktorí vinili agresivitu, ustanovili Harmóniu. 
Ľudia, ktorí vinili nevedomosť, ustanovili Informovanosť. 
Ľudia, ktorí vinili falošnosť, ustanovili Otvorenosť. 
Ľudia, ktorí vinili sebectvo, sa združili do Sebazaprenia. 
A vďaka ľuďom, ktorí vinili zbabelosť, vznikla Neohrozenosť.  
Po dosiahnutí šestnásteho roku ide každý na skúšku, ktorá mu určí frakciu. Beatrice, šestnásťročné dievča pochádzajúce zo Sebazaprenia test ešte len čaká. 
Testovanie predpokladov do akej frakcie patríte sa koná naozaj nezvyčajne. Osoba, ktorá ide na skúšku bude napojená na technológie a uspatá. V jej mysli sa začne konať skúška, kde má rýchlo konať a na základe týchto rozhodnutí jej má byť pridelená frakcia. Avšak keď príde na skúšku Tris... nastanú komplikácie. Tris zistí o sebe informáciu, ktorá ju môže zabiť.
Hneď na druhý deň po testovaní sa koná ceremónia, kde sa musí Tris rozhodnúť, do ktorej frakcie pôjde. V miestnosti s piatimi veľkými nádobami, v ktorých sú znaky frakcií sa o všetkom rozhodne.Má sa riadiť heslom najprv frakcia, potom krv. Jej osud sa spečatí, keď si nožom prejde po dlani a nechá kvapky jej krvi padnúť do jednej z nádob.  
Beatrice si ani poriadne nestihne uvedomiť, že ak by zmenila frakciu, svoju rodinu už nikdy neuvidí.
  Spamätá sa až vtedy, keď ku kompetentí vedú do sídla. V sídle si Beatrice zmení meno na Tris. Tris v tomto sídle spozná svojich priateľov, nepriateľov a svojho trenéra, ktorému každý hovorí Štyri, aj keď nikto nevie prečo. Štyri je príťažlivý, pekný, má dokonalé telo a Tris priťahuje. Tris si ale uvedomuje, že Štyri je od nej o dva roky starší a je to jej... tréner. Postupom času však Tris zbadá malé náznaky, že ani ona jemu nie je ľahostajná, no ani jeden sa neopováži urobiť prvý krok. Oveľa dôležitejšie je urobiť skúšku- až po jej úspešnom absolvovaní sa stane Tris oficiálnou naozajstnou členkou frakcie. Ak by skúšku neurobila, zaradila by sa k bezprizorným, ktorí bez frakcie nemajú vôbec nič a sú na ulici. Tris sa nučí bojovať, naberie svalstvo a z krehkého dievčaťa, ktorá nechce ani muche ublížiť, sa stane bojovníčka, ktorá nevidí problém niekoho zbiť v zápase. Okrem týchto skúšok má aj veľa iných- musí sa postaviť proti vlastnému strachu. Musí prekonať zradu a smrť niekoho, koho by naozaj neočakávala. Musí čeliť informácii, že sa chystá povstanie a možno aj... Všetko sa sťažuje aj tým, že jej city sú k jej trénerovi čoraz silnejšie...Musí sa hrať na zraniteľnú a čo je najdôležitejšie- nesmie nikomu povedať svoje tajomstvo. Ináč ju čaká... smrť.
Osobne sa veľmi teším na pozretie si filmového spracovania a na hercov.
Pokračovaním Divergencie je Rezistencia a Experiment, recenzie pridám, keď prečítam sériu. :)

Moje hodnotenie: 
Ako zvyčajne sa najprv vyjadrím ku obálke. Je úplne úžasná a prekrásna! Myslím si, že na mieru ušitá príbehu. Po prečítaní knihy dá každému zmysel, samozrejme, kto čítal všímavo ;) No a čo sa týka knihy... Kniha ma naozaj neuveriteľne prekvapila. Táto dystopia je nezvyčajne originálna. Autorka vymyslela svet o ktorom sa nám ani nesnívalo a všetko má spolu súvislosť a nadväzuje na seba. V príbehu nie je príliš veľa postáv, takže sa dobre orientuje. Opisy vôbec nie sú nudné a ani zdĺhavé. Sú popísané pár vetami, ktoré všetko vystihujú a majú v sebe dostatočnú informáciu. Asi preto sa mi kniha čítala veľmi rýchlo.
Päťdesiat strán mi ubehlo ani neviem ako. O núdzu nie sú ani romantické scény, bozky, ale aj napätie a napínavé scény, v ktorých ide o veľa.
 Postupom času sa dá na hlavnej hrdinke Tris postrehnúť aj to, že Neohrozenosť ju svojím spôsobom zmenila- je tvrdá, neľutuje nikoho a nič a vie bojovať. Na knihe si vážim to, že sú aj krátke kapitoly, nikde nie je žiadne omáčka, všetko plynie rýchlo a žiadna pasáž nie je nudná, ale rovnako zaujímavá ako tie ostatné. Koniec, teda posledných sto strán bolo veľmi napínavých. Pristihla som sa pri tom, ako zhlboka dýcham, s otvorenými očami hltám každú jednu vetu a ostošesť prevraciam stránky. Koniec bol naozajstný brutál- celá som bola v kŕčoch a ďakovala som, že mám po ruke hneď druhé pokračovanie. Asi by som nevydržala dokým by som si ho šla kúpiť :D.  Túto knihu by som opísali slovami- Neobyčajná. Nápaditá. Napínavá. Úžasná. Divergencia...
 Ak by ste sa opýtali nejakého knihomoľa aká je jeho najobľúbenejšia kniha, odpovedal by vám, že tých má viac. Odpovedala by som vám tak aj ja, keby som túto knihu nemala prečítanú. A teda po dlhých rokoch môžem konečne povedať moje jednoznačné rozhodnutie a zároveň veľmi silnú vetu- Mojou najobľúbenejšou knihou je zatiaľ
Ak sa mám vyjadriť ku celkovému hodnoteniu, tak si kniha určite zaslúži oveľa viac hviezdičiek a v mojich očiach predbehla, aj keď tesne, ale                                                                                                   predbehla knihu Lov... :)









Komentáre

  1. Mě se Divergence šíleně líbila :) Pamatuji si, že jsem ji přečetla snad za jeden den. A film také nebyl vůbec špatný.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Milujem Divergenciu ! Knihu som mala prečitanu za 3 dni a čo sa tyka filmu? Perfektny taktiež :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tak to sa teším ;) A na filmové spracovanie sa už neviem dočkať! :D

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky